Nova teška prometna nesreća dogodila se na dijelu koprivničke obilaznice kod raskrižja s Radničkom cestom, mjestu na kojem je u posljednje vrijeme povećan broj prometnih nesreća. U nizu ružnih prizora na tom raskrižju ovo je sigurno najteža nesreća zato što je u njoj izgubljen ljudski život. U srazu s teretnjakom u utorak oko 11 sati poginuo je 87-godišnji Ivan Turković iz Starigrada koji je upravljao renault clijom, a još su tri osobe ozlijeđene.
Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…
Kako su kazali iz policije ne otkrivajući identitet poginulog, nesretni se Ivan nepropisno uključio u promet s Radničke ceste bez da je propustio sva vozila koja su mu dolazila. U tom je trenutku na njegov renault clio šleperom naletio 39-godišnji državljanin Ukrajine koji je upravljao u smjeru Štaglinca. Taj će vozač, kako su izvijestili iz policije, kazneno odgovarati zbog izazivanja prometne nesreće sa smrtnom posljedicom i to zato jer nije prilagodio brzinu osobini ceste, gustoći prometa i stanju tereta koji prevozi.
Kazneno prijavljen vozač
Kada je ugledao renault clio koji je izletio ispred njega, počeo je kočiti, no nije uspio. Pogodio je automobil nesretnog Ivana koji se nakon toga odbio u renault kojim je upravljao 48-godišnjak i u golf koji je vozio 20-godišnji mladić. U tom su automobilu, osim Ivana koji je poginuo, sudionici nesreće najgore prošli. Mladić koji je vozio, te njegovi putnici stari 75 i 73 godine ozlijeđeni su i vozilom hitne pomoći prebačeni su u bolnicu. Utvrđene su im lakše tjelesne ozljede.
Službenim očevidom rukovodila je zamjenica Općinskog državnog odvjetništva u Koprivnici uz stručnu pomoć samostalnog sudskog prometnog vještaka i policijskih službenika.
Mrtvo tijelo poginulog Ivana nakon nesreće prevezeno je na Odjel patologije koprivničke Opće bolnice Koprivnica radi obavljanja obdukcije.
Nakon tragedije, logično je da se postavi pitanje je li se ona mogla spriječiti i je li netko morao poginuti da bi se stvari pomaknule s mrtve točke. Unatoč brojnim člancima u Podravskom listu u kojima smo izravno upozorili kako bi netko na tom raskrižju mogao kobno stradati, nije se učinilo baš ništa. A da se radi o velikom problemu, zorno potvrđuje policijska statistika.
Unatrag tri godine na tom se raskrižju dogodilo 12 prometnih nesreća. U dosadašnjem dijelu godine dogodile su se dvije nesreće, a posebno je kritična bila prošla godina kada se tamo dogodilo šest nesreća s osam ozlijeđenih osoba. U 2020. godini nije bilo toliko nesreća, dogodile su se tek dvije, no u jednoj je posebno bilo kritično jer su dvije osobe zadobile teške, a tri lake tjelesne ozljede. Godinu ranije, dogodile su se dvije nesreće s materijalnom štetom, bez ozlijeđenih osoba. Jedna je poveznica u svim nesrećama, a to je oduzimanje prednosti prolaska.
Prebacivanje odgovornosti
Podravski list jedini je sustavno izvještavao i upozoravao o problematici raskrižja Podravske magistrale i Radničke ceste, a tijekom naše korespondencije sa službama najupečatljivije je bilo prebacivanje odgovornosti Hrvatskih cesta na policiju.
Naime, iz Hrvatskih cesta, koje se brinu za spomenuto raskrižje, odgovorili su nam kako je glavni uzrok prometnih nesreća neprilagođena brzina i da je s tim raskrižjem sve u redu obrazlažući tako da su za nesreće krivi vozači koji prebrzo voze. Osim toga, odgovorili su nam kako bi policajci na tom raskrižju trebali pojačano nadzirati brzinu i da se tako ne bi događale nesreće.
Prošle godine nakon nanizanih teških nesreća iz PU koprivničko-križevačke odgovorili su nam kako je uočen problem na tom raskrižju koji se odnosi na horizontalnu i vertiklanu signalizaciju.
Dijana Žagar, glasnogovornica PU koprivničko-križevačke, odgovorila nam je kako je koprivnička prometna policija analizom prometnih nesreća utvrdila kako “postavljena vertikalna i horizontalna prometna signalizacija jednim dijelom doprinosi događanju prometnih nesreća”. Zbog toga su krajem siječnja iz policije u Hrvatskim cestama – Poslovnoj jedinici Varaždin, u čijoj je nadležnosti sporno raskrižje, pokrenuli inicijativu za “hitno poduzimanje zahvata u prometnoj infrastrukturi kako bi se spriječilo daljnje događanje prometnih nesreća”. No, do dana današnjeg na tom raskrižju nije se dogodilo gotovo ništa. Iz policije su nam neslužbeno rekli kako su iz Hrvatskih cesta pomaknuli prometne znakove, a da je za daljnje rješavanje tog dosta ozbiljnog problema u tijeku izrada rješenja. Iz policije su nam odgovorili kako su poduzeli sve što su mogli po pitanju sigurnosti na toj koprivničkoj crnoj točki.
– Tijekom proteklih godina upućene su inicijative spram Hrvatskih cesta, Grada Koprivnice i Hrvatskih željeznica radi poboljšanja stanja sigurnosti na rečenom raskrižju i smanjenja događanja prometnih nesreća i stradavanja sudionika. Inicijative su se očitovale u prijedlozima izgradnje pješačko-biciklističkih staza i pothodnika, onemogućavanja prijelaza pješaka preko željezničke pruge na neobilježenim prijelazima, izmještanju prometne signalizacije u cilju povećanja preglednosti, smanjenja brzine kretanja vozila na državnoj cesti broj 2, postavljanju dodatne signalizacije u vezi prednosti prolaska, iscrtavanju dodatne signalizacije na kolniku, izgradnje dodatne prometne trake za vozila koja skreću udesno iz smjera Križevačke ceste, postavljanje kućišta za uređaj za nadzor brzine kretanja – odgovorila nam je glasnogovornica PU koprivničko-križevačke Dijana Žagar.
Inicijative policije
Dodala je kako su iz policije u prošloj i dosadašnjem tijeku ove godine “pokrenuli inicijativu za hitno poduzimanje zahvata u cestovnoj infrastrukturi radi smanjenja prometnih nesreća, iscrtavanje oznaka na kolniku, postavljanja nove prometne signalizacije u vezi ograničenja brzine kretanja, izgradnje dodatne trake za vozila koja skreću udesno iz smjera Križevačke ceste i postavljanje kućišta za uređaj za nadzor brzine kretanja”. Kakve god inicijative bile pokrenute, na tom se raskrižju ništa nije popravilo, a sve što se do sada govorilo djeluje kao bacanje pijeska u oči. Posebno nakon stava Hrvatskih cesta i prebacivanja odgovornosti na policiju, a jasno je kako je upravljanje prometnicama povjereno upravo njima. U više smo navrata u Podravskom listu predlagali postavljanje kamera, odnosno kućišta za kameru kako bi se promet usporio, no osim službene inicijative policije, nitko ništa nije pokrenuo.
FOTO Podravski list / Nikola Wolf