Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Ivan Džanić iz Pitomače ogorčen je postupkom pitomačke pedijatrice koja je, kako on tvrdi, odbila pregledati njegova 1,5-godišnjeg sina koji je imao temperaturu od 40 stupnjeva. Pedijatrica, priča nam Ivan, nije htjela pregledati dijete jer je njegova supruga u ambulantu došla bez maske.
– Bez obzira na molbe supruge i upozorenja da sin cijeli dan ima temperaturu od 40 stupnjeva koju ne možemo nikako sniziti, doktorica je ostala kod svog stava i nije htjela pregledati naše dijete. U žurbi smo zaboravili maske, a ako je to predstavljalo tako velik problem, mogla je pregledati dijete, a supruzi reći da pričeka ispred ambulante – kaže ogorčeni Ivan Džanić.
Nakon što je pedijatrica odbila pregledati dijete, Ivan je otišao u ljekarnu i kupio sirup za snižavanje temperature. No, kako temperatura i dalje nije padala, sa sinčićem su otišli na pedijatrijski odjel bolnice u Virovitici gdje je uslijedio pravi šok.
– Dežurna liječnica odmah je dijagnosticirala upalu pluća i odlučila je da ostane u bolnici zbog sumnje i na opasnu meningokoknu sepsu. Na kraju je sinčić bio četiri dana u bolnici. Zato smo odlučili i javno progovoriti o našoj pedijatrici jer nismo bez razloga došli u ambulantu, a to što supruga nije imala masku ne opravdava njeno postupanje. Između ostalog, ne bi li ona trebala prema liječničkoj zakletvi pomagati bolesnima bez obzira na uvjete – ističe Ivan Džanić.
Njihov slučaj, dodaje on, samo je jedan u nizu koji pokazuju da pedijatrica iz Pitomače ne radi svoj posao kako treba.
– Sve je više roditelja koji se žale na pedijatricu u Pitomači. Nažalost, ni u našoj županiji nema dovoljno pedijatara pa ne možemo otići kod drugog liječnika. Jedina opcija nam je ići odmah na pedijatrijski odjel u bolnicu u Virovitici. Imam dojam da bi bilo bolje da u ambulanti imamo mesara, nego ovu pedijatricu jer bi mesar sigurno pokazao više empatije prema bolesnoj djeci – kaže Ivan Džanić. Među nezadovoljnim roditeljima je i Jakov Prepelec. Njegovi problemi s pedijatricom, kaže on, počeli su prije godinu dana kad se na pregled čekalo u hodniku ispred ambulante.
– Supruga je došla na pregled s naše troje djece i kako je jedno morala stalno nositi, zamolila je doktoricu da je pusti u čekaonicu da sjedne. Ona je to odbila i otad su krenuli problemi. Da ne radi dobro svoj posao potvrđuje činjenica da je jednom mom djetetu dijagnosticirala malu virozu, a kako mu bolovi u uhu nisu prestajali, za nekoliko sati otišli smo u bolnicu u Viroviticu gdje mu je dijagnosticirana upala uha i grla. Otad više uopće ne idemo u pedijatrijsku ambulantu u Pitomaču nego kod manjih viroza kupujem lijekove u ljekarni, a kad su djeca „jače“ bolesna odlazimo u bolnicu u Viroviticu – priča nam Jakov Prepelec.
Pritužbu na rad pedijatrice, dodaje Jakov, podnio je Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje jer pedijatrica u Pitomači ima privatnu ordinaciju koja nije u nadležnosti Doma zdravlja.
-Osobno sam bio i kod voditelja HZZO-a u Virovitici koji mi je rekao da imaju brojne pritužbe na rad pedijatrice iz Pitomače, ali da oni tu ne mogu ništa učiniti. To očito znači da ona može raditi kako hoće, bez obzira na naše pritužbe – kaže Jakov Prepelec.
Kontaktirali smo prozvanu pedijatricu koja je odbila dati bilo kakvu izjavu uz prijetnju da će u slučaju objave članka tužiti Podravski list.
U Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje ističu kako su dosad zaprimili nekoliko predstavki vezanih za rad pedijatrice u Pitomači te je zbog toga od doktorice zatraženo očitovanje. – Utvrđeno je kako u njenoj ordinaciji ne postoje poteškoće u ostvarivanju zdravstvene zaštite te da se dosljedno provode epidemiološke mjere radi zaštite svih drugih pacijenata. Doktorica zaprima pacijente prema redu dolaska ako ne postoji hitnoća te se odmah po dolasku uzima anamneza te provodi trijaža.
Zbog obveze zaštite podataka, HZZO ne može davati podatke o osiguranim osobama (pacijentima) kao ni detalje o medicinskim indikacijama niti postupcima liječenja osiguranih osoba u ordinaciji, stoga o konkretnim slučajevima ne možemo govoriti. Kada između osigurane osobe i izabranog doktora postoji poremećaj međusobnih odnosa koji onemogućuju daljnje liječenje, moguće je da osigurana osoba zatraži promjenu izabranog doktora i prije isteka razdoblja od godinu dana putem Područne službe HZZO-a. Napominjemo da je za stručni rad doktora nadležna Hrvatska liječnička komora – navode u HZZO-u.
FOTO: Nikola Wolf