Potres u turskoj usporio radove

Dio Turaka vratio se stradalim obiteljima, traže nove radnike

Posljedice strašnog potresa koji je najviše štete u ljudskim žrtvama i imovini donio Turskoj i Siriji indirektno se osjete i u Koprivničko-križevačkoj županiji. Naime, poznato je kako upravo turski div Cengiz i njegovih više stotina radnika obnavljaju i grade prugu na dionici Križevci – Koprivnica – mađarska granica. Mnogi od njih morali su se vratiti svojim stradalim obiteljima i pomoći u obnovi svoje zemlje. To je i razlog, ako ste prolazili pored radova – zašto radnika u zadnjih desetak dana nema. 

U HŽ Infrastrukturi, koja je investitor radova na navedenoj dionici, navode kako se radovi izvode na cijeloj trasi te kako je rok završetka i dalje rujan 2024. 

– Na dijelu od Koprivnice do mađarske granice završeni su zemljani radovi te je na većem dijelu završen i gornji ustroj novog kolosijeka. Na dijelu od Križevaca do Koprivnice radi se na svim objektima, a na glavnoj trasi radi se na dijelu od Križevaca do Lepavine te su počeli i radovi na dijelu od Lepavine do Koprivnice – potvrdili su nam iz korporativnih komunikacija HŽ Infrastrukture. 

Potvrdili su kako su još uvijek „u navedenom roku“, međutim, na progres projekta značajan utjecaj ima eskalacija cijena materijala i energenata izazvana pandemijom, a nakon toga i ratom Rusije i Ukrajine. 

– Dodatni izazov je i potres koji je nedavno pogodio Tursku. S obzirom na to da je izvođač radova turska tvrtka, mnoge obitelji radnika koji rade na projektu nastradale su u razornom potresu te su oni otišli u Tursku pokušati pomoći obiteljima. Zbog toga su trenutno prekinuti radovi na mostu Drava jer su radnici na mostu iz pogođenog kraja. Kako bi se ta situacija riješila, izvođač pokušava angažirati nove radnike – doznajemo u HŽ Infrastrukturi. 

Investitor navodi i kako je vidljivo da izvođač kvalitetno izvodi radove i da ulaže maksimalan trud da uz sve poteškoće pokuša održati dinamiku radova. Međutim, druga dionica na kojoj su radovi krenuli koju godinu ranije, ona od Dugog Sela do Križevaca, ima potpuno drukčiju priču. Raniji izvođači ili su otišli u stečaj ili nisu mogli pratiti radove pa ih danas, kako doznajemo, izvode hrvatski konzorcij DIV, Dalekovod i Zagreb Montaža. 

– Provedba projekta rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci doživjela je određene izmjene u odnosu na planirano zbog niza okolnosti, uključujući lošu financijsku situaciju izvođača radova, preraspodjelu radova između članova konzorcija, pandemiju koronavirusa i eskalaciju cijena građevnoga materijala na globalnome tržištu – ponovili su u HŽ Infrastrukturi i dodali kako vjeruju da će i oni završiti paralelno s radovima na prvoj dionici – krajem 2024. godine. Inače, prvotni rok za završetak bio je 2020. godina, rok je probijen dvaput, a sad će, čini se, i treći put jer je zadnja molba naših izvođača bila da se rok produlji na ljeto 2023. U HŽ Infrastrukturi sad su potvrdili kraj iduće godine.

FOTO: Nikola Wolf

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

ponovo aktivirana zaklada zlate bartl

FOTO/VIDEO Podravka će do 0,5 posto dobiti izdvajati za potporu poduzetnicama te izvrsnim studentima i učenicima

NOVIGRADSKI TRIO NASTAVIO TRADICIJU PJEŠAČANJE DO MARIJE BISTRICE

“Propješačili smo 108 kilometara u 19 sati, najteže je bilo proći Kalnik”

Željko ponudio svoju stranu priče o "susretu" s policijom

VIDEO “Policajac me prvo uhitio pa mi ubrzo skidao lisice da mu pomognem izvući auto iz blata”