Vlada propisala sve detalje o radu na daljinu

Državni službenici više ne moraju putovati u Zagreb. Mogu raditi od kuće

Nova Vladina uredba o radu na izdvojenom mjestu rada i radu na daljinu u državnoj službi donosi značajne promjene za sve državne službenike iz Podravine i Prigorja koji svakodnevno putuju u Zagreb ili barem odlaze iz svojeg doma na posao. Rad od kuće svakako omogućuje manje gubljenje vremena i živaca na putu do posla i nazad te manje troškove putovanja, a najveći izazov za poslodavce svakako je održavanje produktivnosti. U svakom slučaju, nova pravila državnim službenicima omogućuju da rade od kuće ili iz drugog prostora po vlastitom izboru na području Hrvatske, naravno, uz određene uvjete i ograničenja.

Dva modela fleksibilnog rada

Uredba precizno definira dva modela fleksibilnog rada. Prvi je rad na izdvojenom mjestu rada, koji podrazumijeva rad od kuće ili drugog takvog prostora u Hrvatskoj. Drugi model pak omogućava rad na daljinu gdje službenik može samostalno birati lokaciju rada uz korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije. Službenici koji odaberu povremeni rad izvan ureda, u uredu moraju biti najmanje dva dana tjedno, a na izdvojenom mjestu rada moraju raditi minimalno jedan dan tjedno. Raspored za preostale dane određuje se u dogovoru s nadređenima. Razdoblje rada na daljinu može trajati od jednog mjeseca do godine dana. Vrijedi napomenuti i da neće svi državni službenici moći raditi izvan ureda. U ured će i dalje obavezno morati dolaziti svi oni koji rade sa strankama, rukuju dokumentacijom u fizičkom obliku ili obavljaju poslove koji zahtijevaju posebnu opremu dostupnu samo u uredu. Također, kao službenici na daljinu ne mogu raditi oni koji su na probnom radu, osim u izvanrednim situacijama poput epidemije ili prirodnih katastrofa, ali i oni koji rade s klasificiranim podacima.

Odobrenje svih nadređenih

Posebna pozornost posvećena je sigurnosti. Državna tijela moraju uvesti stroge mjere kibernetičke sigurnosti, a uvode se i četiri vrste programa izobrazbe. Osim uvodnog programa koji će biti omogućen svim zainteresiranim službenicima, tu je i program jačanja digitalnih kompetencija te posebni programi za rukovodeće službenike i za one zaposlene u ljudskim potencijalima. Rukovodeći službenici moraju završiti svoj program u roku od šest mjeseci. Za prijavu rada na daljinu, službenik mora podnijeti pisani zahtjev nadređenom službeniku. Potrebna je suglasnost svih nadređenih u hijerarhijskom lancu, a odluka se mora donijeti u roku od 15 dana. Pri tome se mora voditi računa o ravnomjernoj prisutnosti službenika tijekom radnog tjedna. Treba reći i da ova uredba predstavlja dio reforme predviđene Nacionalnim planom oporavka i otpornosti i usklađena je s direktivom Europske unije o ravnoteži između poslovnog i privatnog života. Nadležna tijela imaju rok od 30 dana od stupanja uredbe na snagu za objavu detaljnih sigurnosnih smjernica i standardiziranih obrazaca za prijavu rada na daljinu. (mš)

FOTO ilustracija

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Korisne informacije

Evo tko sve ima pravo na doplatak za djecu

PRORAČUN GRADA LUDBREGA ZA IDUĆU GODINU TEŽAK JE 19,3 MILIJUNA EURA

Ludbreg će dobiti novu knjižnicu, bike park i interpretacijsku kuću

Traje očevid

UPRAVO Teška nesreća, ima ozlijeđenih, jedan auto udario u kuću