Koprivničko–križevačka i dalje je tek jedna od četiri županije bez ijednog metra autoceste

Duplo više putovanja vlakom i registriranih vozila u našoj županiji

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Državni zavod za statistiku objavio je najnovije istraživanje o prometnoj problematici. Iako iz godine u godinu i dalje raste broj registriranih cestovnih vozila, posljednjih nekoliko godina u velikom je porastu i putnički željeznički promet. Jasno da su tome bitno doprinijele akcije Hrvatske željeznice, koje su u ogromnom investicijskom ciklusu te moderniziraju brojne pruge, a za to je vrijeme prijevoz vlakovima za djecu, učenike, studente i umirovljenike besplatan. Samo u dvije godine putnički promet željeznicom u Hrvatskoj se gotovo udvostručio, jer dok su vlakovi 2021. godine prevezli 11,3 milijuna putnika, u prošloj se godini čak 21,9 milijuna putnika odlučilo na vožnju željeznicom.

Putnički željeznički promet osjetno je povećan upravo u kontinentalnoj Hrvatskoj, a u prošloj se godini u Koprivničko–križevačkoj županiji vlakom vozilo najviše ljudi otkako se vodi ova statistika, odnosno još od 1997. godine. Zabilježeno je čak 956 tisuća vožnji putnika iz naše županije u prošloj godini, što je gotovo dvostruko više u odnosu na 2021. godinu, kada je dijelom i zbog pandemije korona virusa zabilježen jedan od povijesno najnižih rezultata. Tada je zabilježena 491 tisuća vožnja putnika.

Renesansa željeznice

Dužina željezničke mreže u Koprivničko–križevačkoj županiji lani se nije mijenjala te i dalje iznosi 136 kilometara, no za razliku od većine susjednih županija, ovdje postoji i 51 km elektrificiranih pruga. No, dok broj putnika željeznicom zadnjih godina raste, podaci Državnog zavoda za statistiku otkrivaju smanjenje željezničkog prometa robama. Barem kada je riječ o Koprivničko–križevačkoj županiji, gdje se prošle godine utovarilo 506 tisuća tona robe ili 319 tisuća tona manje u odnosu na četiri godine ranije. I dok željeznički promet očigledno proživljava pravu renesansu, kada je u pitanju cestovni, svima je vjerojatno dobro znan podatak da je Koprivničko–križevačka županija i dalje bez milimetra autoceste.

Osim do naše, autocesta još nije stigla do tri županije u bliskom okruženju; Bjelovarsko–bilogorske, Virovitičko–podravske i Požeško–slavonske. Zanimljiv je podatak da u prošloj godini u cijeloj Hrvatskoj nije napravljen niti jedan novi kilometar autoceste, a posljednjih 25 kilometara napravljeno je još u 2022. godini na području Osječko–baranjske županije. Štoviše, u zadnjih 16 godina, odnosno od 2007. godine, u cijeloj je Hrvatskoj sveukupno napravljeno tek 185 kilometara autoceste. Da situacija bude nevjerojatnija kada je riječ o cestama, umjesto da raste, ukupna dužina ceste na području Koprivničko–križevačke županije se smanjuje, jer dok je 2005. postojalo 1165 km, danas je 1037, što znači da je u manje od dva desetljeća nestalo 128 kilometara ceste.

Veći broj nesreća

Ono što može zabrinjavati je i porast broja prometnih nesreća sa stradalim osobama, kako na području cijele države, tako i u Koprivničko–križevačkoj županiji. Ako izuzmemo 2020. godinu, kada se zbog pandemije korona virusa prometovalo puno manje, trend rasta broja prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama prisutan je od 2019. godine kada ih je bilo 213, a lani je takvih nesreća bilo čak 65 više ili ukupno 278. U tim je nesrećama sedam osoba smrtno stradalo, dok ih je 378 ozlijeđeno. Sve je više i više registriranih cestovnih vozila. Iako se u posljednjih tridesetak godina broj stanovnika Koprivničko–križevačke županije smanjio za tridesetak tisuća, broj registriranih cestovnih vozila u istom se razdoblju gotovo udvostručio. Godine 1994. u našoj je županiji bilo registrirano manje od 35 tisuća cestovnih vozila, a danas ih je i više nego dvostruko više jer je lani ukupno registrirano 71.418 cestovnih vozila.

FOTO arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

misli na zdravlje

Djeca za nju nikad nisu čula, a odrasli je zaboravili. Jedno od najzdravijih povrća na svijetu kao da nestaje

Franjo oživio duh starih vremena

VIDEO “Vožnja kočijom mojim je unukama draža od električnih romobila”

Aršanj iz Sedlarice ponovno aktivan u 2. ŽNL zapad

Druženje i gušt u prvom, a rezultat u drugom planu