Unatoč najavama, Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, danas nije prisustvovao obilasku radova na izgradnji novog mosta u Botovu. Radovi su to u sklopu pojedinačno najvećeg infrastrukturnog projekta u zemlji, gradnji drugog kolosijeka i modernizaciji pruge od Križevaca preko Koprivnice do mađarske granice, vrijednog oko 3,4 milijarde kuna s PDV-om.
Između 40 i 50 radnika krenulo je jučer s guranjem čelične konstrukcije teške 2600 tona prema drugoj obali rijeke Drave, do prvog stupa, i ono bi trebalo trajati četiri dana. Konstrukcija klizi po teflonskim pločama, a pogurava se hidrauličkim potiskivačima u prosjeku 20 metara dnevno.
– Drava bi trebala biti premošćena do kraja 10. mjeseca ove godine, a sveukupna težina mosta, kad se čelične konstrukcije spoje, bit će skoro 4000 tona. Cijela bi pruga trebala biti u pogonu početkom 2025. godine, a maksimalna brzina koju će vlakovi postizati je 160 kilometara na sat, rekao je Mario Rašić, jedan od članova projektnog tima iz HŽ Infrastrukture
Jedan on većih građevinskih zahvata u sklopu cijelog projekta je i izgradnja kolodvora Novo Drnje koji će imati šest prijemno-otpremnih kolosijeka dok će sadašnji kolodvor Botovo biti prenamijenjen u otpremništvo za potrebe industrijskog kolosijeka, a otpremništvo će u budućnosti postati i postojeći kolodvor Drnje.
Na dinamiku samih radova, utjecali su u određenom, ali manjem obimu rat u Ukrajini kao i potresi koji su zadesili Tursku, obzirom da se dio radnika morao vratiti svojim kućama, kaže Rašić.
Podsjetimo, osim spomenute rekonstrukcije i obnove postojeće željezničke pruge i gradnje drugog kolosijeka, predviđena je i rekonstrukcija kolodvora Lepavina i Koprivnica dok će se postojeći kolodvor Mučna Reka prenamijeniti u stajalište. Rekonstruirat će se stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgraditi novo stajalište Peteranec. Izgradit će se i sedam mostova, tri vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri cestovna podvožnjaka i devet pothodnika.
FOTO/VIDEO Nikola Wolf