dobili rješenje o proširenju eksploatacije

Godišnje će iz dvije šljunčare izaći više od 50.000 teških kamiona

Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije u protekla je dva tjedna izdalo rješenje da nije potrebno provesti studiju utjecaja na okoliš radi izmjene eksploatacijskog polja Mlađ i Tori. Iz samog rješenja vidi se da su se povećali kapaciteti, što je pak rezultat dobivenih dozvola za dublja kopanja nego li je to prije bilo dozvoljeno. Planiranim zahvatom predviđen je nastavak eksploatacije, točnije proširenje iste na postojećim poljima građevnog pijeska i šljunka. Tako se rezervno polje Mlađ na području općine Drnje s postojećih 5,8 milijuna kubika povećava na gotovo 9,4 milijuna kubičnih metara materijala s godišnjim kapacitetima od 140.000 „kubika“ materijala.

Pretvoreno u kamione, to je oko 12.000 kamiona godišnje. Tim je tempom predviđeno kopanje u trajanju od 67 godina, s tim da sadašnji koncesionar Marijan Gašpar koncesiju ima do 2035. godine. Ono što je važno za lokalno stanovništvo jest da će se istovremeno s iskopom obavljati sanacija i biološka rekultivacija eksploatacijskog polja. S tim da u ugovoru o koncesiji stoji da se sanacija, točnije većina radova, mora odraditi za vrijeme trajanje koncesije, dakle sukcesivno. Na dijelovima gdje je eksploatacija završena mora se oblikovati i formirati završna kosina kopa. Uz spomenuto polje također je donijeto rješenje o izmjeni koncesije polja Tori u Sigecu u općini Peteranec, a tamo se također planira opsežna eksploatacija. Zbog veće dubine kopa godišnje se planira izvaditi pola milijuna kubika materijala, što bi značilo da, ako pretpostavimo da prosječni kamion može prevesti 12 kubika šodera, dolazimo do podatka kako će tamo godišnje „izaći“ oko 42.000 kamiona šljunka.

Upravo je zato zagrebačka tvrtka Paron prije nekoliko godina dala ideju da se od tog polja pa sve do spoja na glavnu prugu napravi industrijski kolosijek. Tim bi se potezom većina ovih kamiona izmakla s cesta, ali bi i tvrtki to dugoročno činilo uštede zbog manjih troškova transporta. No problem je bio u tome što je spomenuti kolosijek trebao prolaziti središtem mjesta Drnje, a Općinsko vijeće je nakon pritiska javnosti odbilo prihvatiti takve izmjene prostornog plana.

FOTO Nikola Wolf

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

KORISNA INFORMACIJA

Agencija za plaćanja objavila važno upozorenje za poljoprivrednike: “Učinite ovo ako ne želite biti novčano kažnjeni”

Postignut sporazum vrijedan više od 16 milijuna eura

Varaždinci i Bjelovarčani će i dalje održavati ceste

VELIKA VIJEST S "APAŠA"

Jagušić sutra potpisuje novi ugovor sa Slaven Belupom