Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Grad Križevci priprema projekt kojim će se kroz centar grada izgraditi 3,65 kilometara biciklističke infrastrukture i biciklističkih staza. Priprema tog projekta, doduše, traje već gotovo godinu dana otkako je najavljen u lipnju prošle godine, a izgradnja biciklističkih staza te sustav javnih iznajmljivanja bicikala bili su tema i na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća. Tako je vijećnika Branka Hrga zanimalo gdje će se točno nalaziti staza u Ulici Franje Markovića, kao i koliko je Poduzetnički centar u godinu dana, koliko postoji sustav javnog iznajmljivanja, uprihodio od te namjene.
Zelena ulica
– Riječ je o jednoj od ljepših i zelenijih gradskih ulica i zanima me gdje će se točno biciklistička staza nalaziti u Ulici Franje Markovića? Uz glavnu cestu, bliže nogostupu ili na nekom drugom mjestu? Kad je riječ o javnim biciklima, u godinu dana oni nas koštaju blizu 40 tisuća eura, a zanima me koliko je Poduzetnički centar uprihodio od njih? – pitao je Hrg na kojeg se nadovezao i vijećnik Denis Maksić pitanjem o biciklističkoj stazi kroz centar i kroz park u Gornjem gradu. Gradonačelnik Mario Rajn tada je istaknuo da se od javnih bicikala i nije očekivalo puno, već da je taj sustav ionako naslonjen na sustav parkinga.
– Za urbanu mobilnost određene stvari treba subvencionirati od strane grada, a u ovom slučaju ne subvencioniramo, već kroz prihod parkinga rješavamo i bicikle. Vjerovali ili ne, građani zaista koriste sustav javnih bicikala – kazao je na sjednici Rajn na kojeg se nadovezao njegov zamjenik Danijel Šaško, dodavši da javni bicikli građane praktički ne koštaju ništa, jer se pokrivaju od naplate parkiranja.
– Nismo ni očekivali neku zaradu, a mislim da je u prvih godinu dana iznajmljivanjem javnih bicikala skupljeno nekih 1600 eura s tim da još uvijek imamo razne akcije da potaknemo ljude da se voze biciklima – rekao je Šaško, a nakon realizacije projekta proširenja biciklističkih staza i izgradnje infrastrukture u centru grada, javni bicikli vjerojatno će se koristiti još i više.
Skoro 400 tisuća
– Vrijednost projekta izgradnje biciklističke infrastrukture u centru grada iznosi 397.864,57 eura, a Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sufinancira 80 posto, odnosno 318.291,66 eura. Ovim sredstvima izgradit će se biciklistička infrastruktura od željezničkog kolodvora do novog rotora na križanju Ulice Marcela Kiepacha, Ulice Ivana Gundulića i Ulice kralja Tomislava. Potom i
biciklističke trake kroz Strossmayerov i Nemčićev trg pa kroz Ulicu Ivana Zakmardija Dijankovečkog te naposljetku biciklistička staza u Ulici Franje Markovića – ističu iz Grada Križevaca i napominju da će se upravo zbog pogrešnih tumačenja kroz mjesec dana održati javna prezentacija ovog projekta na kojoj će svi zainteresirani dobiti potrebne informacije.
FOTO Nikola Wolf