Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije
za početak samo dvije linije...

Javni prijevoz kao nasušna potreba za opstanak prigradskih naselja

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Gradu Križevcima potreban je kvalitetan javni prijevoz. Ta je potreba izražena  više nego u druga dva grada u Koprivničko-križevačkoj županiji. Zbog svoje teritorijalne raširenosti, čak 59 prigradskih naselja i poraznom statistikom, barem što se tiče ruralnog dijela grada, Križevcima i njegovim stanovnicima prijeko je potreban razgranati javni prijevoz. Važno je reći da u prigradskim naseljima živi čak polovica stanovništva ili nešto malo manje, pa je svakako u gradskom interesu da se zaustavi depopulacija ruralnog dijela. Kako smo već pisali, izrazito je nepovoljna situacija vezana uz broj stanovnika po naseljima.

Naime, u čak 27 naselja živi manje od 100 stanovnika, što je 7,6 posto od čitavog broja stanovnika. Velika udaljenost od gradskog središta, neizgrađena komunalna infrastruktura, već sad velik broj napuštenih kuća. Sve to pospješuje već uznapredovali proces depopulacije, a spomenutih 27 naselja u opasnosti je od gašenja. Kvalitetna veza sa središtem mogla bi okrenuti taj trend.

Put u „grad“ nekim mještanima, u rubnim dijelovima grada, predstavlja pravo putovanje. Stariji mještani, koji nemaju vozačku dozvolu niti drugo prijevozno sredstvo, moraju moliti članove obitelji i susjede da ih voze u grad. U istoj su poziciji i djeca i mladi koji su u mnogo slučajeva onemogućeni pohađati izvanškolske aktivnosti, kao što su odlazak na trening ili neku drugu aktivnost. Njihovi roditelji često ni ne mogu voziti svoju djecu, a samim time se gubi i motivacija za ostanak u mjestu.

Klasičan primjer je obitelj Beštek iz prigradskog naselja Dubovec, gdje mlađi članovi obitelji moraju voziti starije u grad.

– Evo, kad idem u Križevce, onda pokušamo riješiti što više nužnih stvari. Petkom je, recimo, sajmeni dan i tada je teško naći i mjesto za parkiranje, a parkiranje u gradu je među skupljima. Tako nam niti te stvari ne idu u prilog – objašnjavaju nam Beštekovi koji su bili u žurbi jer su stali na parkirno mjesto koje nije predviđeno za građane, ali drugog izbora nisu imali.

U gradskoj upravi osjetili su ove probleme i počele su pripremne radnje za projekt javnog prijevoza. No, za očekivati je da će do potpune mreže autobusnih linija na području grada trebati još malo pričekati. – Da bi se uveo javni prijevoz, potrebno je ispuniti neke preduvjete. Mreža javnog prijevoza jedan je od njih i tek ćemo ga razrađivati u idućem razdoblju. Osim toga, potrebna je analiza potencijala i buduće potražnje, tarifni sustav, ugovor o javnoj usluzi i slično.

S obzirom na to da u Križevcima nema javnog linijskog prijevoza više od 30 godina, vjerojatno će se krenuti s najviše dvije linije kao pilot-projektom koje bi pokrile uži dio grada. Prigradska će naselja biti u sljedećoj fazi kad pokrenemo sustav. Financiranje će dijelom biti od prodanih karata, dok će ostatak morati pokriti Grad vlastitim sredstvima, odnosno, nadamo se, i dijelom od naplate parkiranja – naveli su u Uredu gradonačelnika na naš upit.

FOTO: Nikola Wolf

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Završio turnir županijskih klubova

FOTO Euri i pehari otišli prema Drnju i Starigradu, feštat će se noćas i u Herešinu

Cesta zatvorena za sav promet

UPRAVO Teška prometna nesreća, poginula jedna osoba

Sutra premijera novog travnjaka

FOTO Pogledajte nove dresove Slavena, drugačiji su od onog na što smo navikli


Search

Upišite pojam koji želite pretraživati