RIBIČKE PRIČE

Joj, kak ne volim električne romobile…

piše: Matija Dolenec

Vrsta prijevoza kojom se čovek koristi puno govori o njemu. Na primjer, onaj ko u Zagreb ide z vlakom, za njega se govori da se boji voziti po velegradu i da je njonjo, ljudi mu se smiju (inače, veliki sam pobornik željeznice i funkcionalnog javnog prijevoza i jedva čekam da se dovrši nova pruga do Zagreba i da mi se ljudi svaki čas smiju kak idem z vlakom u Zagreb. Isto tak, neobično sam uzbuđen kaj bu moje selo uskoro, i to vrlo uskoro, dobilo kanalizaciju. Defekacija u sustav, umjesto u jamu na vrtu, civilizacijski je pomak nesagledivih razmjera).

Ljudi, a tu mislim na nas pojedince zaprte glave i rigidnih pogleda na svijet, i na bicikliste gledaju pomalo podrugljivo. Inače, jedini cilj i svrha mojeg vlasništva bicikla je očuvanje vozačke dozvole. Dalje ne bih objašnjaval, pametnom dosta. A tak je bilo i u prošlosti – na biciklu su se vozili siromahi i pijanci. Modernim tekovinama bicikli su ušli u punu upotrebu, posebno izgradnjom biciklističkih staza. Vele nam da je željeznica naša budućnost, jer je ona sadašnjost najrazvijenijih ekonomija svijeta. U Zapadnom i Istočnom svetu željeznicu i javni prijevoz ne koriste glupi i lijeni. Zato me izrazito veseli, kao nekog ko je domoljub u smislu da mu je želja svoj kraj i državu vidjeti uz bok najnaprednijih, da se puno govori o obnovi željeznice, a nekaj se i dela i da naši gradovi razmišljaju, a i više od toga, o unapređenju javnog prijevoza. No, puno je još toga za napraviti, jako puno, uzimajući u obzir naše rokove realizacija projekata. Kinezi prije naprave prugu nego u Hrvatskoj završi savjetovanje s javnosti.

Dojti s električnim busom do željezničkog kolodvora, a prethodno u toplini vlastitog doma crijeva isprazniti u sustav javne odvodnje, i onda s kolodvora otiti na kavu u Zagreb, i to se u vuru vremena, je moj mokri san. Istina je da me malo muči lijenost, a o intelektu prosudite sami. No obećajem da, ako mi se pruži ta mogućnost, bum ju koristil. Eto, malo smo i mi seljačine popustili, bicikliste i putnike u vlakovima više ne ismijavamo, a pomalo napuštamo i naše s(k)eptičke jame.

Ipak, jednu stvar ne dozvoljavam, prezirem. Na taj objekt i većinu njegovih korisnika gledam s prijezirom, mukom i mržnjom. To prijevozno sredstvo, koje je i prije bilo apsolutno neupotrebljivo i već je pomalo počelo truliti u ropotarnici povijesti (još jedan iznimno iritirajući i previše puta ponovljeni izraz), ali ga je spasila famozna elektrifikacija. Električni romobil je prijevozno sredstvo lijene djece, odraslih bez vozačke i pubkvizaša. Istinabog da je struja ovaj predmet učinila funkcionalnijim, jer je prije ono odrivavanje s nogom svakih pet metri bilo presmešno. Električni romobil nije samo prijevozno sredstvo, on je statusni simbol. Razmem električne bicikle i invalidska kolica. Ljudi na biciklima zgledaju normalno, civilizirano. No dok se pelaš s električnim romobilom, onak uspravno, kurčevito, nadrealno brzo za ovu kotrljajuću desku, malo si zgledaš bolje od drugih. Probijaš se spretno i nesmotreno kroz hodajuće i usporene kreature, sve dok te na prvoj zebri ne raznese Štefina, koji sa svojom Kiom Pride ide z ribičkog dućana. Ovi prizori mladeži koja smatra da je zakinjena zato kad nema posebnih staza za njihove sprave i koje su doduše malo i prespore za njih, ali i prizori odraslih teturavih kreatura koje se kiselo smiju jer znaju da i drugi znaju zakaj se on pela na električnom romobilu.

Ha, ha pelal bi se i ja da nije mojeg bicikla. Trebali bi biti dobro regulirani i naplaćeni. Autoškola za električne romobile, obavezna kaciga, štitnici za koljena, nerd style. E pa da vidimo kolko bu onda ovih jurećih osobnosti na trotoarima. Čovek bi razmel da se s tim govnom more otiti na ribičiju. Al kak, kad buš na prvoj grabi opal, strgal buš to precijenjeno smeće na prvoj batudi na poljskom putu, zletel buš u jarak i zahrčkal se dok peš namazan doma z „blinkanja“.

Na kraju preporuka ovim klincima koji se sad šepure na ovim napravama i misle, kak je i James Cagney mislil, da su na vrhu sveta. Ako im ubrzo dosade ove igračke, nek ga denu nekam na tavan – za deset let bi im mogel trebati nazaj. Jedino kaj se budu malo skrušenije na njemu pelali. I na kraju svim mojim pajdašima koji posjeduju famozno prometalo, da se ne srde i da ih volim kao da su normalni ljudi.

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Vozačka mu ukinuta, ali je vozio

Sud još jednom vozaču oduzeo auto

HODANJE JE ZA IVU TRIPLATA KLJUČNO ZA ZDRAVLJE

Prije 14 godina slomio je nogu, posljedice trpi i danas

"Ugovorne obveze nisu ispunjene, naplaćena je tek zadužnica"

Grad traži da Cengiz iseli iz gospodarske zone!