Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Prelaskom na novi informacijski sustav u KC Vodama nisu mogli ni slutiti da će unijeti značajno nezadovoljstvo među potrošačima zbog uplatnica s krivim obračunima potrošnje, pa posljedično i krivim iznosima za plaćanje. Kritike su stigle i iz političkih krugova, čak je i gradonačelnik Mišel Jakšić javno poručio da se takve stvari ne smiju događati.
Direktor KC Voda Zdravko Petras otkrio nam je kako su prije slanja prvih računa u siječnju 2023. više puta provjeravali štima li sve…
– Obračuni su izrađeni za poslovne korisnike i kućanstva. Izrađeno je 1565 obračuna za poslovne subjekte te 16.730 obračuna za korisnike u kućanstvima, od čega 13.447 kućanstava u kućama i 3283 kućanstava u zgradama. Prije nego što su obračuni za kućanstva poslani na tiskanje, radili smo nekoliko provjera na uzorku te smo pregledali više od 1300 obračuna i ispravili greške koje smo tom prilikom uočili – istaknuo je Petras i dodao kako su unatoč provjerama obračuni bili neispravni za 300 korisnika u kućama koje imaju samo odvodnju.
– Kod njih je pogrešno obračunata potrošnja jer je obračun uključivao samo potrošnju za listopad, a ne i studeni i prosinac. Ista stvar dogodila se kod još 190 korisnika kod kojih je tijekom tog tromjesečja došlo do promjene vlasništva nad nekretninom – naveo je prvi čovjek KC Voda.
Osim toga, u zgradama je pak kod 306 korisnika bila krivo obračunata fiksna naknada za toplu i hladnu vodu. Pojašnjava kako je kratki vremenski rok te šarolikost raznih varijanti za obračun korisničkih mjesta u višestambenim zgradama stvarao probleme programerima novog poslovnog sustava kod izrade programskog matematičkog modela za obračun.
– Sad je sve to posloženo – uvjerava Petras koji dodaje kako se osnovni problem odnosio se na prijenos podataka iz starog u novi sustav, pri čemu su podaci o korisnicima, cijenama, uslugama i dr., koje su „stari“ programeri dostavili „novim“ programerima, bili u sirovom obliku i nestrukturirani.
– S prvim siječnja ove godine morala se odraditi i konverzija hrvatske kune u euro, što je također zakompliciralo obračun za navedeno obračunsko razdoblje.
Dodaje i da, kada su u siječnju slali obračun građanstvu, poslali su i obavijest da mijenjaju informacijski sustav te da će se akontacije umanjene za pretplate iz ranijih razdoblja poslati odvojeno od obračuna.
– Na određenom broju akontacija za razdoblje siječanj – ožujak 2023. godine pogrešno su bile upisane preplate zbog čega je određeni broj građana, nekih stotinjak kućanstava u zgradama, dobio akontacije koje su bile točno izračunate, ali je na akontacijskoj uplatnici bio naveden iznos 0,00 EUR – navodi Petras.
Pred KC Vodama je novo obračunsko razdoblje, a direktor poručuje:
– S 31. ožujka napravit će se novi obračun prema stvarno očitanoj potrošnji koji će se iza 15. travnja s novim akontacijama dostaviti korisnicima i mislim da tu više nikakvih problema neće biti. Prikaz obračuna bit će sukladno primjedbama i prijedlozima samih korisnika dopunjen podacima radi jasnijeg utvrđivanja stanja dugovanja – vjeruje Zdravko Petras koji zahvaljuje svim korisnicima koji su imali razumijevanja prilikom zadnjeg obračuna.
– Moram najaviti i da ćemo uskoro korisnicima putem našeg korisničkog web portala omogućiti unos vlastitog očitanja potrošnje vode te uvid u karticu obračuna, uplata i stanja duga ili preplate – poručuje on. Inače, KC Vode su na novi softver, poslovni informacijski sustav koji već ima 17 vodovoda u zemlji, prešli jer je stari datirao još iz 2003. godine, bio je zastario te nije nudio rješenja sukladno izmjenama propisa u vodnom gospodarstvu, financijama, računovodstvu, očitanjima…
FOTO: Podravski list