Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Budući da brze ceste do Koprivnice, koja bi rasteretila državnu cestu D41 između Koprivnice i Zagreba, još nema, na dotičnoj prometnici trebali bi se napraviti radovi koji bi promet, koji je na toj dionici izrazito gust, učinili sigurnijim. Državna cesta D41 predstavlja dio transverzalnog prometnog pravca koji prolazi kroz Koprivničko-križevačku županiju. Ovom izrazito prometnom cestom Republika Hrvatska povezuje se sa srednjoeuropskim i istočnoeuropskim zemljama i povezuje se podravski bazen s gradom Zagrebom. To je po važnosti i razini prometa druga najvažnija prometnica u Koprivničko-križevačkoj županiji, odmah iza podravske magistrale.
Jačanjem gospodarstva, ali i radovima na drugom kolosijeku pruge od državne granice do Križevaca, koji se u velikom djelu odvijaju u blizini te na samoj prometnici, razina prometa, posebice teretnog, u posljednjih je nekoliko godina značajno povećana. Stanje je posebno zabrinjavajuće u naseljima gdje nema pješačko-biciklističkih staza. U zadovoljavajućem su stanju jedino na području grada Koprivnice, dakle do i uključujući naselje Reka. Kroz općinu Sokolovac pješačko-biciklističke staze riješene su samo djelomično, i to na nezadovoljavajućoj razini. Na području grada Križevaca je u naravi stanje najgore. Kroz naselja Carevdar, Kloštar Vojakovački i Majurec staze uopće ni ne postoje.
Zbog konfiguracije samog naselja, koje je najgušće naseljeno oko same državne ceste, najgore stanje je u Carevdaru, gdje se već godinama govori o potrebi izgradnje pješačko-biciklističke staze. Iako se na tom projektu te na široj rekonstrukciji prometnice D41 radi, izgleda da do realizacije treba proći još nekoliko godina. Hrvatske ceste pokrenule su realizaciju projekta pod nazivom Rekonstrukcija državne ceste DC41 dionica Rijeka Koprivnička – Kloštar Vojakovački, kojim je obuhvaćena i dionica kroz naselje Carevdar.
– Navedenim projektom planirano je, između ostalog, uređenje raskrižja, proširenje kolnika, uređenje odvodnje te izgradnja pješačkih odnosno biciklističkih staza čime će se poboljšati kvaliteta i sigurnost prometovanja svih sudionika u prometu, a posebice djece i pješaka. Za isti je u tijeku izrada glavnih i izvedbenih projekata. Realizacija projekta u smislu početka izvođenja radova moguća je nakon izrade projektne dokumentacije i ishođenja građevinske dozvole te riješenih imovinsko-pravnih odnosa – naveli su u Hrvatskim cestama na naš upit.
FOTO Nikola Wolf