Poznati rezultati istraživanja tržišta trgovina na malo mješovitom robom

Lidl najpopularniji, slijede ga Robin, KTC i Dergez…

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Križevački KTC i prošle je godine bio među deset trgovaca na malo u Hrvatskoj, pokazuje istraživanje tržišta trgovine na malo mješovitom robom Agencije za tržišno natjecanje. S tržišnim udjelom oko pet posto, KTC se smjestio na osmo mjesto u Hrvatskoj, iza Konzuma Plus, Lidla, Plodina, Spara, Kauflanda, Studenca i Tommya, a ispred Trgovina Krk i NTL-a. Deset najvećih trgovaca u zauzimali su tržišni udio od 86,7 posto u trgovini na malo, a preostala 34 imaju udio od 13,3 posto. Prihodi u trgovini na malo mješovitom robom u Hrvatskoj prošle su godine iznosili ukupno 7,73 milijarde eura i zabilježen je rast prihoda u iznosu od 1,07 milijardi eura u odnosu na godinu ranije. To znači da tržište trgovine na malo bilježi rast u iznosu od 16,1 posto, a prošle je godine povećan i broj prodajnih mjesta. U cijeloj Hrvatskoj lani je zabilježeno 5140 prodajnih mjesta, što je 144 prodajnih mjesta više u odnosu na godinu ranije ili 2,9 posto.

Zadovoljni pozicijom

Koprivničko–križevačka i Virovitičko–podravska su među sedam županija u kojima se u trgovini na malo bilježe prihodi između 100 i 200 milijuna eura, dok su u Varaždinskoj iznosili 237,8 milijuna eura. Vodeći po tržišnom udjelu u Koprivničko–križevačkoj županiji bio je Lidl, a zatim slijede križevački Robin i KTC te SPAR, svi s tržišnim udjelima između 10 i 20 posto, a na petom je mjestu Dergez iz Podravskih Sesveta s udjelom između 5 i 10 posto. Zanimljivo je kako je križevački KTC broj jedan u Virovitičko–podravskoj, broj tri u Bjelovarsko-bilogorskoj i Požeško–slavonskoj te broj četiri u Međimurskoj županiji. U odnosu na godinu ranije, KTC se uspio probiti među pet u Međimurskoj županiji, a iz Robina ističu da su zadovoljni pozicijom iako su tijekom prošle godine bili suočeni s neuspješnim pokušajem neprijateljskog preuzimanja Robin marketa, na što su uspješno odgovorili otvaranjem marketa na novim lokacijama.

– Iako imamo markete manjeg formata, širinom ponude, povoljnim cijenama i kvalitetom usluge opravdavamo povjerenje naših kupaca i drago nam je što smo u našoj županiji uz bok Lidlu, KTC-u i Sparu koji spadaju u grupu trgovačkih lanaca s tržišnim udjelom u maloprodaji do 20 posto i uglavnom velike formate trgovina. Kao lokalni trgovački lanac, posebno smo ponosni što je Podravka sa svojim asortimanom u Robin marketima najprisutnija u svim kategorijama – ističu iz Robina i naglašavaju da se uvijek razmišlja o širenju koje uz optimizaciju poslovanja i efikasnu promociju pridonosi kontinuiranom rastu.

– Već poslujemo u tri susjedne županije, a ono što nam je najvažnije jest da smo svugdje gdje otvorimo markete izuzetno dobro prihvaćeni od strane kupaca i lokalne zajednice. U ovom trenutku kupci mogu kupovati u 53 Robin marketa. Od toga je 48 u Koprivničko–križevačkoj županiji, dva u Varaždinskoj (Sudovec i Sigetec Ludbreški), dva u Zagrebačkoj (Haganj i Radoišće) te jedan u Bjelovarsko–bilogorskoj županiji (Zrinski Topolovac). Do kraja godine planiramo otvoriti tri nova marketa, u Koprivnici, Križevcima i Farkaševcu – zaključuju iz Robina.

Povećanje broja članova

Uz Splitsko-dalmatinsku županiju, Koprivničko–križevačka županija jedina je u kojoj su pet najvećih trgovaca na malo imali sjedište u istoj toj županiji. Od promatranih trgovaca na malo, njih 14 primjenjivalo je programe vjernosti odnosno lojalnosti, a KTC je u tom segmentu na visokom petom mjestu u Hrvatskoj. Kad je riječ o regionalnim trgovcima na malo koji bilježe povećanje broja članova u programima vjernosti ističu se Robin i Dergez, navodi se u istraživanju AZTN-a u kojem su se utvrđivali i pokazatelji u odnosu na prosječne marže trgovaca za osam kategorija roba. Rezultati istraživanja pokazuju kako su prosječne marže za prehrambene proizvode u 2023.godini najviše u kategoriji pekarskih proizvoda i konditorskih proizvoda, a zatim i u kategoriji svježeg voća i povrća te bezalkoholnih pića i vode. Kada se uspoređuju prosječne marže u 2023. u odnosu na 2022. godinu, od osam promatranih kategorija roba, rezultati istraživanja pokazuju da se u četiri kategorije bilježi blago smanjenje prosječne marže (meso i mesne prerađevine, meso peradi i jaja, mlijeko i mliječni proizvodi, osnovni prehrambeni proizvodi), dok se u preostale četiri kategorije bilježi blago povećanje prosječne marže (voće i povrće, konditorski proizvodi, bezalkoholna pića i vode te pekarski proizvodi).

Najveća marža na kruh, najmanja na meso

Pokazatelji u odnosu na prosječne marže anketiranih trgovaca u 2023. godini za osam kategorija su sljedeći: meso i mesne prerađevine 23,7 posto, meso peradi i jaja 24,1 posto, pekarski proizvodi (kruh, peciva) 37,2 posto, mlijeko i mliječni proizvodi 21,4 posto, svježe voće i povrće 29,9 posto, bezalkoholna pića i vode 25,9 posto, konditorski proizvodi (keksi, čokolade, bomboni i dr.) 31,7 posto, osnovni prehrambeni proizvodi (brašno, šećer, riža, rezanci, jestiva ulja i dr.) 24 posto.

FOTO arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

FINALE KUPA REGIJE SJEVER

Virovke opravdale ulogu favoritkinja i osvojile titulu

REMI U KOPRIVNICI

FOTO Slaven uzeo bod protiv vodeće Rijeke, Apaš “poludio” zbog poništenog pogotka Kovačića

LIGA PRVAKINJA

Podravkašice se hrabro nosile s Metzom, tek u završnici Francuskinje slomile njihov otpor