Podaci o potrošnji na hranu i piće, doduše posredno, govore o uspješnosti županijskih turističkih manifestacija. Koprivničko-križevačka županija ne stoji najbolje, posebice u usporedbi sa susjednim županijama. Spravišče u Križevcima, Renesansni festival u Koprivnici i Picokijada u Đurđevcu, ako gledamo po prihodima od prodaje hrane i pića i od naplate smještaja, kaskaju za Špancirfestom, ali i Terezijanom u Bjelovaru. Prema podacima kojima raspolažemo, a radi se o brojkama Porezne uprave koji pokazuju kretanje potrošnje u ugostiteljstvu i smještaju, povećanje prometa za vrijeme Renesansnog festivala, ali i Spravišča te Picokijade, je nekakvih 20 posto, a to se odnosi na petak, subotu i nedjelju.
Treba spomenuti da se ovi podaci odnose na potrošnju u cijeloj županiji, jer na poreznoj ne postoji kvalifikacija po gradovima. No, može se slobodno pretpostaviti da se promjene u obujmu potrošnje u ugostiteljstvu i smještaju u dane kada se ove manifestacije odvijaju najviše odnose na te događaje. Prvo treba reći da je obujam prometa u ugostiteljstvu i smještaju u Varaždinskoj županiji mnogo veći nego u Koprivničko-križevačkoj. Tako je u samo tri dana Špancirfesta, a radi se o 23. 24. i 25. kolovozu, na području Varaždinske županije prodano hrane i pića u iznosu od 1.277.000 eura, a u ta tri dana na području Koprivničko-križevačke županije, za vrijeme Renesansnog festivala, prodano je hrane i pića u iznosu od 514.109 eura.
Vidljivo je da se radi o više nego dvostruko manjem iznosu, no i po samom povećanju ovih brojeva vidljivo je da Špancirfest ima daleko više utjecaja na ugostiteljstvo od Renesansnog festivala, ali i druge dvije manifestacije. No usredotočimo se na dvije najveće – Renesansni festival u Koprivnici i Špancirfest u Varaždinu. Kao referentni tjedan uzeli smo 16., 17. i 18. kolovoza, kada nije bilo nikakvih manifestacija u obje županije. Tada je u Koprivničko-križevačkoj županiji prodano hrane i pića u vrijednosti od 433.552 eura, a u Varaždinskoj županiji u vrijednosti od 847.550 eura.
To znači da je prodaja na području naše županije povećana ni za 20 posto. S druge strane, povećanje u Varaždinskoj županiji bilo je za više od 50 posto. S time da Špancirfest traje dva tjedna i da su brojke u prometu prodaje hrane i pića u tom razdoblju još više na strani Varaždinske županije. Još jednom treba napomenuti da se radi o brojkama za cijelu županiju, a ne konkretno za pojedinu manifestaciju, no ipak je indikativno da Renesansni festival ima jedan problem, a to je da, usprkos velikoj posjećenosti u tri dana, ugostiteljstvu Koprivnice doprinosi znatno manje nego Špancirfest varaždinskom.
Zanimljivi podaci dolaze i iz Bjelovarsko–bilogorske županije. Od 13. do 16. lipnja u središtu Bjelovara održana je najznačajnija tamošnja turističko–kulturna manifestacija Terezijana, a podaci o fiskalizaciji pokazuju da se za to vrijeme trošilo bitno više nego inače. U tri najprometnija dana Terezijane, od petka do nedjelje, u djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića u Bjelovarsko–bilogorskoj županiji potrošilo se 734 tisuće eura. Gledano po danima; u petak 229, u subotu 286, a u nedjelju 219 tisuća eura. To je 200 tisuća eura više no što je kroz fiskalnu blagajnu prošlo u ista tri dana tjedan ranije, odnosno od 7. do 9. lipnja, dakle vikend uoči Terezijane. Tada je u tri dana fiskalizirano 523 tisuće eura, odnosno u petak 182, u subotu 202 i u nedjelju 139 tisuća eura. To je opet porast od 38 posto.
FOTO arhiva/Špancirfest