Grupa Podravka tijekom prvih devet mjeseci ove godine ostvarila je značajan rast prihoda u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a najveća investicija u povijesti te tvrtke, preuzimanje poljoprivrednog carstva posrnulog Agrokora, nije naštetila profitabilnosti poslovanja. Prihodi su povećani za 44,2 milijuna eura (+8,4%), s posebno izraženim rastom u segmentima Prehrane (rast od 32 milijuna eura) i Farmaceutike (rast od 12,1 milijun eura). Operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) iznosila je 98,2 milijuna eura, što predstavlja rast od 35,5% u odnosu na prethodnu godinu, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 3,1% na 60,2 milijuna eura.
Treći stup
Koprivnička tvrtka nastavila je širiti poslovanje akvizicijom poljoprivrednih kompanija Belje, PIK Vinkovci, Vupik i drugih društava u vrijednosti od 333 milijuna eura, čime je formiran novi poslovni segment pod nazivom Podravka Agri. Time je Poljoprivreda, uz Prehranu i Farmaceutiku, postala treći ključni stup poslovanja. Podravka je nastavila s velikim investicijama usmjerenim na modernizaciju proizvodnih kapaciteta. Otvorena je nova Tvornica tjestenine u Koprivnici, čija je vrijednost 15 milijuna eura, s planovima za dodatna ulaganja u obnovljive izvore energije. Također, otvoren je pogon za preradu rajčice u Varaždinu vrijedan više od 13 milijuna eura. U segmentu pekarstva, Grupa Žito je modernizirala proizvodne kapacitete u Sloveniji s investicijom od 9 milijuna eura.
Ulaganja u solare
Podravka je također nastavila s projektom izgradnje logističko-distributivnog centra u Koprivnici, vrijednog 48 milijuna eura, čime se planira osigurati skladišni prostor za sljedećih deset godina. Projekt uključuje ulaganje u sunčane elektrane, uz potporu Modernizacijskog fonda, kako bi se osigurala energetska održivost poslovanja. Podravka je redizajnirala svoj korporativni logo i vizualni identitet brenda Vegeta, čime je dodatno naglašena globalna prepoznatljivost brenda. Novi proizvodi kao što su Vegeta Fine Blend i O’Plant Muesli proširili su ponudu s naglaskom na inovacije i nutritivnu vrijednost, a predstavljeni su i novi proizvodi pod brendom Belupo B.Fit, čime Podravka odgovara na zdravstvene potrebe tržišta za regulacijom tjelesne mase.
Jednakost plaća
Podravka je prepoznata za svoje napore u rodnoj jednakosti kroz certifikat Equal Pay Champion, postajući prva kompanija u Hrvatskoj koja je dobila ovaj certifikat za jednakost plaća. Dodatno, Podravka se pridružila organizaciji European Women on Boards, čime potvrđuje svoju predanost rodnoj ravnopravnosti i uključivosti na svim razinama upravljanja. U prvih devet mjeseci 2024. godine, Podravka je ostvarila značajan rast i postavila temelje za dugoročnu održivost i diversifikaciju poslovanja. Kroz strateške akvizicije, modernizaciju proizvodnih procesa i brigu za zaposlenike i okoliš, Podravka je dodatno pojačala svoju poziciju na regionalnom i globalnom tržištu. (mš)
FOTO arhiva