Tresla se brda, rodilo se – 30 kvadrata. Barem zasad. To bi mogao biti sažetak događaja oko bivše praonice vagona zvane Dezinfekcija nedaleko od jezera Šoderice. U seriji tekstova Podravskog lista koju namjeravamo nastaviti, nakon naših su pisanja i upita u praonicu vagona stigle razne inspekcije. Više nije – ako je ikad i bilo – sporno da se ovdje radi o ekološkoj „bombi“ i jednom od najneočišćenijih mjesta u Hrvatskoj. Državni inspektorat zbog toga je HŽ Infrastrukturi naložio sanaciju prostora bivše praonice. Problem je prisutan već skoro dvadeset godina, a dogodila su se dva pomaka od mrtve točke. Prvi pomak, izuzetno važan, bilo je to da se konačno zna tko je odgovoran za ovu lokaciju.
Državni inspektorat odredio je da je to HŽ Infrastruktura te se nakon godina prebacivanja dogovornosti između države, HŽ Carga i Hž Infrastrukture končano definiralo tko sanaciju mora provesti. Drugi pomak je taj da je i sama sanacija naložena, što bi vodilo prema konačnom rješenju problema. No, tu je sve stalo. Trenutačno je naložena sanacija male površine, u naravi mjesta gdje se i fizički vidi onečišćenje, ondje gdje mazut i ostale kemikalije izviru van iz zemlje, dok je onečišćenje vjerojatno rašireno i na nekoliko hektara.
– Nakon inspekcijskog nadzora, HŽ Infrastrukturi d.o.o. naložena je sanacija onečišćenja koje se pojavilo na katastarskoj čestici danoj HŽ Infrastrukturi na upravljanje. Radi se o površini od 30 m2 koju ćemo sanirati sukladno nalogu u najkraćem mogućem roku – odgovorili su nam iz HŽ Infrastrukture.
No, ovo je tek prvi, akutni korak. Kako doznajemo, prošlog je tjedna održan koordinacijski sastanak između službenika Inspektorata, DORH-a i policije, na kojem se raspravljalo o daljnjim koracima, jer Državni inspektorat u Zagrebu pokazuje veliko zanimanje za ovaj predmet. Nadati se da će se sve sanirati unutar nekoliko mjesec samo su tlapnje, jer će prvo napraviti ispitne radnje kako bi došli do zaključka o tome koliko je široko onečišćenje. Tek bi se onda provela javna nabava za projekt sanacije, čija je vrijednost procijenjena na sedam do 10 milijuna eura, a za to se trebati strpjeti barem dvije do tri godine. Naravno, ako se u to ovaj put krene ozbiljno.
FOTO Podravski list