Putnici koji vlakovima putuju na relaciji Zagreb – Koprivnica ili obrnuto gotovo svakog tjedna pribojavaju se novog priopćenja iz HŽ-a o ograničenju željezničkog prometa. Pitanje je kada će ti zastoji u prometu završiti ili se barem smanjiti na prihvatljivu razinu. Ono što je pozitivno jest da nakon ovog razdoblja relativnog kolapsa željezničkog prometa prema Zagrebu dolazi mnogo bolje razdoblje. No, izmučeni putnici pitaju se – kada?
Pesimistična vijest, koja je i službena, kaže da je kraj svih radova na rekonstrukciji postojećeg kolosijeka od Botova do Križevaca i dalje do Dugog Sela predviđen za 2027. godinu. Tako stoji u planu rada HŽ Infrastrukture. No ne treba očajavati. Željeznički promet na ovoj relaciji trebao bi se normalizirati, pa čak i podići na znatno višu razinu prije 2027. godine. Ipak, ono što je sigurno, putnici će se trebati strpjeti barem do kraja ove godine, prema sadašnjim najavama. No realno, do proljeća 2026. godine. Do tada bi trebali biti gotovi radovi na samoj pruzi, dakle kolosijecima, na oba projekta. Željeznički promet ipak se neće u potpunosti normalizirati dok se ne završe radovi u kolodvoru Dugo Selo. Tek nakon završetka, ispitivanja nove pruge, usklađivanja signalno-sigurnosnih uređaja i dobivanja svih potrebnih dozvola od Agencije za sigurnost željezničkog prometa, moguće će biti prometovati brzinom od najavljenih 160 km/h. Prema sadašnjim planovima, tijekom 2025. ili početkom 2026. trebalo bi završiti sve radove koji zahtijevaju zatvaranje pruge, kojom bi se tada trebalo prometovati dvosmjerno.
Trenutačno stanje je takvo da su iz HŽ-a poručili da će od petka, 25. travnja u 8:20 sati do nedjelje, 27. travnja 2025. doći do znatnih poremećaja u željezničkom prometu zbog radova na dvama velikim projektima: rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka na dionicama Dugo Selo – Križevci i Križevci – Koprivnica – državna granica s Mađarskom. Zbog radova će doći do privremene obustave kompletnog željezničkog prometa kroz kolodvor Dugo Selo. Umjesto dijela vlakova vozit će autobusi, dok će dio vlakova biti otkazan na relacijama Zagreb Glavni kolodvor – Sesvete, Dugo Selo, Koprivnica, Novska, Osijek, Požega, Banova Jaruga i Savski Marof, u oba smjera. Više informacija o posebnoj regulaciji prometa putnici mogu pronaći na mrežnim stranicama HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza te u kolodvorima i stajalištima. Gradsko-prigradski vlakovi vozit će do ili iz kolodvora Sesvete, a između kolodvora Sesvete i Dugo Selo prometovat će tzv. kružni autobusi. Također, od 25. do 27. travnja, putnici s kartama HŽ Putničkog prijevoza moći će koristiti autobuse i tramvaje ZET-a, dok će putnici sa ZET-ovim kartama moći koristiti vlakove HŽ Putničkog prijevoza. Posebna regulacija prometa na dionici Križevci – Koprivnica počet će već 22. travnja i trajat će do 30. travnja, a od 25. do 27. travnja preklopit će se s regulacijom na dionici Dugo Selo – Vrbovec. Između Križevaca i Koprivnice izvodit će se radovi na kontaktnoj mreži, skretnicama i pripremi za preusmjeravanje prometa na lijevi kolosijek. Između Dugog Sela i Vrbovca ugrađuju se skretnice i propusti. Provedba ovog velikog projekta privremeno je zaustavila jedan manji, obnovu pruge Sveti Ivan Žabno – Bjelovar.
– S obzirom na to da je pruga Križevci – Kloštar obilazan pravac tijekom izvođenja radova, početak radova na obnovi 18 kilometara duge dionice Sveti Ivan Žabno – Bjelovar planiran je za kraj 2025. ili početak 2026. godine. Ugovor za izvođenje radova vrijedan je 12,6 milijuna eura, a radovi obuhvaćaju obnovu kolosijeka i uređenje željezničko-cestovnih prijelaza – poručili su iz HŽ Infrastrukture.
FOTO Nikola Wolf