trebali bi značajno ubrzati putovanje

HŽ nabavlja vlakove kakvi još nisu viđeni na našim prugama. Dio njih vozit će kroz Podravinu i Prigorje

Hrvatske željeznice nabavljaju pet elektro-dizelskih vlakova za daljinski promet kakvi još nisu viđeni na našim prostorima, a dio njih vozit će i kroz Podravinu i Prigorje. Vlakovi bi trebali značajno ubrzati, ali i pojednostaviti putovanje na relaciji od Zagreba, preko Križevaca, do Varaždina ili Čakovca, ali i do Osijeka. Dio je ovo sveobuhvatnog plana da željeznice postanu što privlačniji način putovanja i na dužim relacijama. Radi se o vlakovima koji bi na elektrificiranim prugama za pogon koristili struju, a na neelektrificiranim dizel motore. Tako bi primjerice vlak od Zagreba do Koprivnice koristio elektrificiranu mrežu, a od Koprivnice pa do Osijeka, Varaždina ili Čakovca i zaključno do Kotoribe dizel motore. Ovo bi ujedno trebala biti i nova izravna veza u voznom redu Hrvatskih željeznica koja bi na brži način povezivala Zagreb s Međimurjem, i to preko Križevaca i Koprivnice. Više ne bi bilo potrebno presjedati ili mijenjati lokomotivu u Koprivnici, što je svakako prednost.

Vlakovi bi trebali imati 150 sjedećih mjesta koja bi trebala biti prilagođena dužim putovanjima. Dakle, nešto šira i udobnija, a trebali bi imati i ugostiteljsku ponudu. Radi se dakako o niskopodnim vlakovima, a takve kompozicije za daljinski promet u Hrvatskoj sada ne postoje, jer su postojeći Končarevi vlakovi predviđeni za regionalna putovanja. Maksimalna brzina bila bi im 160 kilometara na sat, a tu brzinu mogli bi razvijati od Zagreba do Koprivnice. Uz to, HŽ Infrastruktura ili radi ili im je u neposrednom planu obnova spomenutih pruga. Naravno, tu se radi o izgradnji moderne dvokolosiječne pruge od Dugog sela do Koprivnice koja bi trebala biti gotova ove godina. Također, u planu je obnova pruge od Čakovca preko Varaždina do Koprivnice i završno do Kloštra Podravskog, gdje bi brzina trebala biti 100 km/h. Pruga od Kloštra do Virovitice uskoro će biti obnovljena, a radi se i na obnovi pruge od Osijeka prema Podravini. Također se obnavlja i međimurska pruga, tako da bi putovanje od Zagreba do Osijeka ili Čakovca za nekoliko godina trebalo biti kudikamo brže i udobnije nego li je to danas. Do Osijeka bi se trebalo stići za nešto više od tri sata, a do Varaždina za nešto više od sat vremena, dakako sve preko Koprivnice.

FOTO ilustracija

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Ulaganje u pogrebnu opremu

Komunalno poduzeće kupuje 282 lijesa, imat će i “jumbo” modele

POČIVAO U MIRU

Preminuo mladi dobrovoljni vatrogasac. “Zorane, hvala ti na požrtvovnosti, dobroti i hrabrosti”

SERIJSKI PREKRŠITELJ

Policajci uhitili poljoprivrednika. Razloga je puno, ali jedan je poprilično bizaran