Nakon što je Ina prošlog tjedna započela pregovore s isporučiteljima cijevi za 80-ak kilometara dugačak plinovod od Dravice do Kalinovca, ovog tjedna osvanula su dva nova javna natječaja najveće naftne kompanije u Hrvatskoj. Ovoga puta riječ je o izgradnji samog plinovoda, procijenjene vrijednosti 20,5 milijuna eura, ali i o puštanju u rad plinske stanice PS Dravica, što je posao kojeg u Ini cijene 13,25 milijuna eura. Kada se tomu pridodaju i cijevi koje će se polagati u budući plinovod, a njihova je vrijednost devet milijuna eura, dolazimo do respektabilnog ulaganja od oko 42 milijuna eura, ne računajući PDV. Pri tomu trošak samog plinovoda iznosi 30-ak milijuna eura.
Velike zalihe plina u Dravici
Podsjetimo, plinska stanica PS Dravica nalazi se na području Osječko-baranjske županije, u blizini eksploatacijskog polja Dravica-Zalata. To je početna točka planiranog plinovoda Dravica–Kalinovac, koji će služiti za transport prirodnog plina iz bušotina na tom nalazištu do ispitnog postrojenja (PS IP) Kalinovac u našoj županiji. Iako su značajna ležišta plina na tom eksploatacijskom području otkrivena još davne 2008. godine, prema svemu sudeći, Ina se tek sad ozbiljnije baca u realizaciju tog projekta koji bi uvelike mogao smanjiti ovisnost Hrvatske o stranom plinu i poprilično povećati postotak domaće proizvodnje tog važnog energenta. Prema prvotnim procjenama, potvrđene su komercijalne količine prirodnog plina s dotokom od 370 tisuća prostornih metara plina dnevno na dubini od 3170 metara. Kada je riječ o samom plinovodu, prema objavljenoj natječajnoj dokumentaciji, projekt će se provoditi po principu „ključ u ruke“ i obuhvaćati projektiranje, isporuku opreme, izgradnju te puštanje u rad plinovoda Dravica–Kalinovac, koji će povezati eksploatacijsko polje Dravica-Zalata s ispitnim postrojenjem Kalinovac. Na toj lokaciji plin će se pripremati za daljnji transport prema centralnoj plinskoj stanici (CPS) Molve.
Stanica u Kalinovcu
Planirani plinovod duljine 79 kilometara pratit će postojeći koridor distributivnog plinovoda Budrovac–Donji Miholjac te dijelom trasu planirane Podravske brze ceste. Time će se smanjiti utjecaj na okoliš i lokalnu infrastrukturu. Uz trasu plinovoda izgradit će se otpremna čistačka stanica (OČS) u sklopu plinske stanice Dravica te prihvatna čistačka stanica (PČS) na ispitnom postrojenju Kalinovac. Plinovod će uključivati pet blokadnih stanica smještenih u Čađavici, Bakiću, Suhopolju, Špišić Bukovici i Otrovanecu, koje će osiguravati sigurnost i operativnu kontrolu sustava. Osim polaganja čeličnog plinovoda, projekt uključuje instalaciju sustava katodne zaštite i optičkog kabela za daljinsko upravljanje.
Na blokadnim stanicama bit će ugrađeni elektrohidraulički ventili, dok će na čistačkim stanicama biti postavljeni sustavi za prihvat kapljevine i glave za slanje čistača cjevovoda. Cijeli sustav bit će projektiran kao zatvoreni sustav koji zadovoljava najviše standarde sigurnosti i pouzdanosti. Ispitno postrojenje u Kalinovcu, kao završna točka plinovoda, postat će središnja točka za prijem i ispitivanje plina prije obrade u CPS-u Molve. Prema neslužbenim informacijama iz Ine, natječajni postupci za izgradnju plinovoda, nabavku cijevi i izgradnju plinske stanice Dravica mogli bi potrajati oko pola godine. (mš)
FOTO arhiva