Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Najveće, a za vozače nekako i najkritičnije križanje u Koprivnici je ono kod podvožnjaka u blizini Podravke, gdje se Ulica Ivana Česmičkog spaja na Zagrebačku, odnosno Varaždinsku cestu. Problema s istim nemaju samo vozači, već i pješaci, na što nam je prije nekoliko dana pažnju skrenula čitateljica, koja se požalila na duljinu trajanja zelenog svjetla.
– Problematičan je pješački prijelaz na križanju Varaždinske, Zagrebačke i I. Česmičkog, gdje na semaforima zeleno svjetlo prekratko traje. Taj se problem spominje duže vrijeme, ali nikako da se riješi. Mora se prijeći preko dvije trake i nije nimalo ugodno kad se na sredini druge zebre semafor promjeni u crveno – napomenula je čitateljica, koja je zamolila za anonimnost. Dodala je da nestrpljivi vozači često dobacuju uvrede i trube, jer su dio zebre pješaci jednostavno prisiljeni prolaziti kroz crveno.
– Razumijem nezadovoljstvo vozača, ali realno, što ja kao pješak mogu? Ili trčati kao manijak i riskirati pad ili se okrenuti nasred prijelaza, ili možda uopće ne ići preko. Sasvim mi je jasno da su vozači nervozni i da se stvara kolona, ali taj prijelaz ne stoji tu od jučer da bi se sad svi čudili kad ga pješak koristi – naglasila je.
Da problem uistinu postoji uvjerili smo se i sami. Stali smo pored pekare na križanju i pričekali zeleno svjetlo na pješačkom prijelazu prema Kauflandu, koji je na sredini isprekidan otokom. Zeleno svjetlo do otoka traje manje od pet sekundi, a do druge strane ceste manje od 10 i nemoguće je prehodati zebru u tom kratkom vremenu.
S obzirom na to da o tom križanju brigu vode Hrvatske ceste, nadležnima smo poslali upit može li se išta promijeniti po tom pitanju, no odgovorili su da nema potrebe, jer zeleno traje dovoljno dugo, a pješaci, ako ne stignu, mogu pričekati na otoku. Od prometnih stručnjaka, pak, doznajemo da postoji mogućnost da se zeleno svjetlo produlji, ali da to nije samo tako za odraditi, jer bi se u tom slučaju morali prilagoditi i svi ostali svjetlosni signali na spomenutom križanju, a suglasnost svemu morala bi dati i policija.
FOTO Vedran Tkalec