(NOVE) RIBIČKE PRIČE

Po piću se čovek pozna

piše: Matija Dolenec

Krajnje je vrijeme da se ozbiljno pospominjamo o pijači, alkoholu iliti cugi, špiritu, materijalu, spremi, bombaži, gorivu, minaži… Ta supstanca nema bez veze tisuću naziva… Ajde da si opet malo pomognemo z našim prijašnjim razgovorom. Pisali smo da ima dve vrste ribičkih natjecanja. Između te dve vrste ribičkih natjecanja nema nikakve razlike i one su potpuno iste. Tak je objasnil Štefina. No na moje pitanje „kak onda ima dvije vrste natjecanja kad su iste?“, on je samo nezadovoljno omahnuo glavom i pomalo ispijajući štamplek rakije, normalno šljivovice, tumačio: „Gledaj, ima tih ribičkih natjecanja gde dolaze vrhunski ribiči sa sonarima, dronovima i kaj ja znam s čim sve ne. To su sve fini ljudi koji imaju lepe aute i prave se da ne piju i da su došli isključivo lovit ribu. Strepe nad štapom kaj malo dete nad mamom dok čeka da mu Čokolino složi.

Ti ribiči samovoljno postave suce koji te imaju moć diskvalificirati ak se pijani motaš po mestu, oni imaju pravilnike i imaju službene sponzore i na dan popiju jednog malog Heinkena il Leffe pivo. Druga vrsta natjecanja po Štefini su ona natjecanja gde je, umjesto Heinekena, glavno gorivo vino, pivo (normalne vrste) i rakija, gdje ako netko spomene riječ pravilnik isti završi u vodi. Oko 11 navečer je svađa oko kartanja, a flaksi su u vodi tak zapleteni kaj ih niti superračunalo nemre otplesti. Na tom je natjecanju prva nagrada glava od odojka. E da, postoji više vrst ljudi i ja tvrdim da ih se može kvalificirati po onome kaj piju ili ne piju. Nekak je ova kvalifikacija prigodnija za muški rod. Kaj i zakaj piju žene – pa većinom zbog muškarci, tak da je to sve ipak povezano. Znači, krenimo dalje po već uhodanoj kvalifikaciji o pet vrsti ljudi, a ovog puta bumo ih/nas smestili u kutijice na temelju onoga kaj piju ili ne piju.

Još jedna napomena – ova kvalifikacija je za one koji spomenuta pića troše redovito, a ne jednom u tri meseca.

1. Oni kaj ništ ne piju

Prvo da se riješimo te vrste ljudi. Nit mi je jasno kaj je točno z njima, nit bi štel znati.

2. Pivo i gemišti

Po mojem iskustvu, radi se o jednostavnim ljudima koji preveč ne kompliciraju. Kako niti u životu, tako niti u pijači. Zdeni pivkan ili gem u rorki, črleno lice, brenka i blago tupi osmjeh i oštro povišeni tlak. Sav ljudski rod teži toj entropiji, retki ju dožive u punom smislu. Pivo i gem udaraju postepeno i lagano, proces umrtvljivanja je bezbolan, naprotiv čak i orgazmičan. Rezultat je blaženi san.

3. Vino i fine dining

E tu se već radi o sofisticiranijim mehanizmima. Dakle, tu podrazumijevam one koji piju čisto kvalitetno vino, jedu sljedove i govore s posebnim tonom glasa. Smatraju da je gemišt za seljačine, a one koji truse „žuje“ smatraju nižim redom ljudskog roda. Većinom se radi o imućnijim ljudima ili onima koji se tak predstavljaju. Vino udara brže i brže razoruža ljude. Rezultat je sasvim suprotni od onog kaj je bil cilj i često se događa prijelaz stanja uma u prethodnu skupinu, što pak stvara dodatne komplekse.

4. Kokteli i žestica

Upgrade na treću skupinu. Radi se o moćnicima ili wannabe moćnicima. Piju se moćna pića, vrte se čaše, puše cigare. Pije se radi statusnog simbola, a ne zato kaj je lepo. Često se događaju potpuni slomovi osobnosti. U ovu skupinu ne spadaju natkapacitirani pripadnici druge skupine koji si pivu ili gemišt moraju malo pojačati jer intenzitet udaranja ne prati količinu.

5. Rakija

Mnogi su pokušali, a rijetki uspjeli, savladati ovog monstruma. Rakiju piju oni koji od života traže više, oni koji vole riskirati. Vele njezini konzumenti da kemiju mozga mijenja na neobjašnjiv način, dopušta interdimenzionalna putovanja. Ovaj pakleni demon ili entitet, koji sirenskim pjevom konzumente dovodi u smrt, uzrok je i rješenje svih životnih problema. Kak smo spomenuli, mnogi pred njim pokleknu i dožive, točnije ne dožive, prerano uzemljenje ili pak, ako se i zvleču, idu u prvu skupinu. Ovladavanje „belke“ uspjelo je samo najvećim frajerima…buš ju pili ili ne ovisi kakvog si kova, ali ako se i malo nečkate, poraz je neupitan. Rezultat je često vječni san.

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

ADVENT U ĐURĐEVCU

FOTO/VIDEO Slušali hitove Abbe, pili čaj i kuhano vino

Projekt vrijedan 1,7 milijuna eura

FOTO Gradi se sedam hladnjača za lokalne povrtlare i voćare

Intervencija kod ludbrega

Gorjelo krovište kuće, vatrogasci evakuirali vlasnika i spriječili širenje požara