Javni prijevoz električnim mini-busevima trebao bi zaživjeti kroz nekoliko mjeseci

Početna plaća za šest vozača bit će 1.688 eura bruto

Nakon što je u ponedjeljak Gradsko vijeće Grada Križevaca dalo odobrenje Križevačkom poduzetničkom centru za kratkoročno zaduženje za kupnju tri električna mini-busa u sklopu usluge komunalnog prijevoza putnika na području grada Križevaca, potpisan je ugovor o njihovoj nabavi. Po prvi puta u povijesti grada će se tako građani Križevaca uskoro moći voziti besplatnim električnim mini autobusima na relaciji od Željezničkog kolodvora pa do Gradskog groblja. Ugovor o njihovoj nabavi potpisan je između Križevačkog poduzetničkog centra i tvrtke Wawa d.o.o. iz Svete Nedjelje koja je odabrana putem postupka javne nabave.

-Ovo je povijesni dan za građane Križevaca. Po prvi puta uvodi se usluga besplatnog javnog gradskog prijevoza koji će pokriti sve one lokacije i ustanove koje su građanima iznimno važne. Moram naglasiti kako je ovo prva faza, a konačan cilj je uslugu javnog prijevoza proširiti i na okolna naselja. Sve ovo dio je održive urbane mobilnosti koju provodimo s ciljem rasterećenja prometa u centru grada – istaknuo je gradonačelnik Križevaca Mario Rajn prilikom potpisivanja dok su ispred tvrtke Wawa ugovor potpisali direktorica Izabela Marzena Jachowska i direktor Slaven Vrhovski.

-Vjerujemo da će ova prva tri električna niskopodna mini autobusa Karsan Jest electric u Križevcima dokazati svoju kvalitetu i pouzdanost te da ćemo otvoriti vrata daljnjoj uspješnoj suradnji s gradom Križevcima, ali i s drugim gradovima diljem Hrvatske – istaknuli su predstavnici tvrtke Wawa.

Jedan električni mini autobus imat će 10 sjedećih i 10 stajaćih mjesta kao i mjesto za osobe s invaliditetom. Vrijednost nabave tri električna mini autobusa iznosi 1.025,250,00 eura s PDV-om, a ovaj iznos prijavit će se za stopostotno financiranje na natječaj Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Autobusi će stajati na 26 stajališta koja će se nalaziti u ulicama Nikole Tesle, Zagrebačkoj,

Petra Preradovića, Istarska, branitelja Hrvatske, Franje Račkog, Franje Markovića, Strossmayerovom trgu, Matije Gupca, Tomislavovoj i Marcela Kiepacha. Radovi na uređenju stajališta za autobuse i postavljanju nadstrešnica provest će se kroz mjesec dana.

Tvrtka Wawa bila je i jedini ponuđač za nabavu mini-buseva. Vrijednost nabave bila je procijenjena na 855 tisuća eura, a tvrtka iz Svete Nedjelje ponudila je buseve nabaviti i za 35 tisuća eura manje odnosno za 820 tisuća eura ili 1.025.250,00 eura s PDV-om. Kao što je vidljivo u javnoj nabavi, tri novoproizvedena električna autobusa moraju imati minimalno deset sjedećih i deset stajaćih mjesta te maksimalnu brzinu ograničenu do 80 km/h.

Kako se može vidjeti na Internet stranicama tvrtke Wawa, radi se o poduzeću čija je primarna djelatnost projektiranje, proizvodnja, implementacija i održavanje rješenja urbane e-mobilnosti. Fokusirani su na specijalnih vozila koja spadaju u domenu lakih električnih vozila, kao i na složene sustave urbane eMobilnosti u kojima nude cjelokupna rješenja za gradski prijevoz putnika ili transport ljudi primjenom električnih vozila velikih kapaciteta. U njihovoj ponudi autobusa koji bi po karakteristikama iz javne nabave odgovarali potrebama Križevaca, ističu se mali gradski autobusi turske kompanije Karsan. Riječ je o jednom od vodećih europskih proizvođača malih gradskih autobusa za kapilarnu distribuciju putnika te električnih gradskih autobusa u dimenzijama 6, 8 i 12 metara. Upravo ti autobusi djeluju kao ono što u Križevcima traže, no tek kada stignu u grad podno Kalnika, definitivno će se znati o kakvim autobusima se radi, a u Križevačkom poduzetničkom centru očekuju da će električni mini-busevi početi prometovati već prije ljeta.

-Rok za isporuku autobusa iznosi najviše šest mjeseci, no s obzirom na mali broj autobusa očekujemo isporuku i znatno prije maksimalnog roka. Prema tome očekujemo početak prometovanja već početkom svibnja – istaknula je ravnateljica KPC-a Jelena Velić i dodala da će ukupno biti zaposleno šest vozača na puno radno vrijeme te upravitelj prijevoza na pola radnog vremena.

-Održavanje će obavljati za to ovlašteni servis. Početne osnovne bruto plaće vozača kreću od 1687,75 eura plus dodaci na minuli rad, prehrana, troškovi prijevoza i ostali neoporezivi primici. Početna bruto plaća upravitelja iznosi 860,00 eura za pola radnog vremena te se ista povećava za sve navedeno kao kod vozača. Vozni red autobusa bit će izglasan na Gradskom vijeću kao prilog Ugovoru o javnoj usluzi između Grada Križevaca i KPC-a – otkrila je Velić i dodala kako je procijenjeno da će operativni troškovi komunalnog linijskog gradskog prijevoza iznositi oko 20 tisuća eura mjesečno.

-To ne uključuje trošak nabave autobusa za koje očekujemo stopostotno financiranje iz natječaja Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Nakon pokretanja javnog gradskog prijevoza bit će potrebno odraditi najmanje jednu godinu rada da se posloži sustav, napravi analiza postojećih linija te krene u planiranje daljnjeg širenja – zaključila je Velić.

FOTO Grad Križevci

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

narušavanje javnog reda i mira

Jazavčar ugrizao susjeda za nogu. Vlasnica novčano kažnjena

talentirani slavenaši debitirali u dresovima U-21 reprezentacije

Krušelj asistirao za mlade ‘Vatrene’, Jagušić igrao do 60. minute

Nesreća na podravskoj magistrali

Upravo: BMW na krovu, traje očevid