Grupa Podravka u prvih devet mjeseci ostvarila je poslovne prihode od 768,1 milijun eura, što je povećanje od 0,2 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, pokazuje financijski izvještaj za prvih devet mjeseci 2025. godine. Riječ je o rastu od 1,2 milijuna eura, a u usporedbu su uključeni i rezultati preuzetih poljoprivrednih kompanija koje su od početka godine dio Grupe Podravka. Normalizirana operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) iznosila je 132,8 milijuna eura, što predstavlja rast od 0,3 posto, dok je normalizirana neto dobit smanjena za šest posto, na 61,5 milijuna eura, odnosno četiri milijuna eura manje nego lani.
Segment Prehrane ostvario je prihode od 448,9 milijuna eura, što je povećanje od 2,3 posto u odnosu na prošlu godinu. Unatoč rastu prihoda, zabilježen je pad normalizirane EBITDA-e od 3,4 posto, ponajprije zbog troškova vezanih uz kreditno zaduženje za financiranje akvizicija te pogoršanih makroekonomskih uvjeta na izvoznim tržištima. Podravkin izvozni segment pogođen je povećanjem carina u Sjedinjenim Državama te usporavanjem maloprodaje u zemljama srednje i istočne Europe, uključujući Poljsku, Rumunjsku, Češku, Slovačku i Sloveniju, dok je recesija u Njemačkoj dodatno otežala izvoz. Ipak, u okviru Prehrane zabilježen je rast u većini proizvodnih programa, a posebno se ističu kremni namazi i slastice s rastom od 12 posto te mesni proizvodi s rastom od 10,2 posto.
Segment Farmaceutike, koji posluje kroz Belupo, ostvario je prihode od 135,5 milijuna eura, što je povećanje od 3,9 posto. Normalizirana EBITDA porasla je za 2,6 posto, uz rast prodaje lijekova na recept od 5,2 posto i bezreceptnih proizvoda od 3,5 posto. Segment Poljoprivrede, odnosno Podravka Agri, koji je od siječnja dio Grupe, ostvario je 187,8 milijuna eura prihoda te rast normalizirane EBITDA-e od 5,1 posto u usporedbi s prošlom godinom.
Početkom trećeg kvartala Podravka je nastavila aktivno upravljati portfeljem svojih kompanija. Ovisno društvo Žito d.o.o. Ljubljana donijelo je odluku o prodaji poslovne cjeline Konditorstvo, koja uključuje poznate brendove Šumi, Gorenjka, Herba, Mistica i Bali. Kupac je kompanija UPI Star d.o.o. Sarajevo, koja će preuzeti cjelokupno konditorsko poslovanje, uključujući tvornice u Krškom i Lesceu, zaposlenike i brendove, a ova transakcija dio je Podravkine strategije usmjeravanja poslovanja Žita na njegovu osnovnu djelatnost, pekarstvo.
Grupa je ranije predstavila novu Strategiju poslovanja do 2030. godine, koja obuhvaća segmente Prehrane, Poljoprivrede i Farmaceutike. Naglasak je stavljen na rast temeljen na produktivnosti, inovacijama, održivosti i ulaganjima u suvremene tehnologije, uz snažan fokus na međunarodno širenje i jačanje konkurentnosti kojim se Podravka želi pozicionirati kao agilna kompanija koja pravovremeno prepoznaje i predvodi tržišne i proizvodne trendove. U poljoprivrednom dijelu poslovanja uspješno je zaključena još jedna sezona s naglaskom na uzgoj rajčice, u kojoj je Podravka već postala samodostatna. Ovogodišnji urod bio je 50 posto veći nego lani, a kroz Tvornicu voća i povrća u Varaždinu prerađeno je ukupno 46 tisuća tona rajčice.
Tijekom trećeg kvartala kompanija se suočila s pojavom afričke svinjske kuge na farmi Sokolovac u Baranji. Unatoč pojačanim biosigurnosnim mjerama, potvrđen je pozitivan nalaz bolesti, zbog čega je eutanazirano 9.829 svinja. Riječ je o farmi specijaliziranoj za tov svinja, koja ne sudjeluje u migraciji životinja prema drugim farmama, čime je spriječeno daljnje širenje zaraze. Na svim Podravkinim farmama uvedeni su dodatni sigurnosni protokoli i stroži režimi rada. Na korporativnoj razini, došlo je i do promjena u upravljačkoj strukturi. Novi predsjednik Nadzornog odbora Podravke od 20. listopada je Dubravko Štimac, koji je na toj funkciji zamijenio Damira Grbavca, dok u Belupu od 15. rujna novi član Uprave postaje Nenad Pavletić, zadužen za marketing, prodaju i upravljanje tržišnim operacijama.
-Unatoč izazovnim globalnim i regionalnim okolnostima, Podravka je u prvih devet mjeseci 2025. zadržala stabilno poslovanje i nastavila provoditi planove rasta, s jasnim usmjerenjem prema održivom razvoju, jačanju poljoprivredne proizvodnje i većem iskoraku na međunarodnim tržištima – zaključuje se u izvješću.
FOTO: Ilustracija
 
								 
															 
															