zdrava prehrana

Podravkina nova nutritivna strategija: manje soli i šećera, više biljnih sastojaka!

Svojom nutritivnom strategijom za razdoblje do 2027. , Podravka potvrđuje usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda. Svoju će svoju široku ponudu proizvoda nastaviti prilagođavati i nadopunjavati u skladu sa zdravstvenim preporukama, prehrambenim trendovima i potrebama potrošača.

To uključuje proizvode s manjim udjelom soli i dodanih šećera, obogaćene vlaknima, bjelančevinama, vitaminima i mineralima kao i proizvode bazirane na voću, povrću, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, biljnim izvorima proteina i sl. Podravka je inicijalnu nutritivnu strategiju donijela 2014. te je od tada u svojim proizvodima ukupno smanjila količinu soli za 300 tona, a šećera za 1423 tone. Sol se smanjivala najvećim dijelom u asortimanu juha, jušnih kocki, Fant i mesnih proizvoda. Šećer se najviše smanjivao u dječjoj hrani, žitaricama zadoručak i voćnim namazima.

Osim prilagodbe receptura postojećih proizvoda koje su provedene na način da su sačuvani njihovi prepoznatljivi i potrošačima omiljeni okusi, razvijani su i novi proizvodi koji podržavaju uravnoteženu prehranu ili odgovaraju pojedinim životnim potrebama. Ponuda je obogaćena nizom novih proizvoda bez aditiva, pojačivača okusa i bojila, sa specifičnim benefitima kao što su proizvodi bez glutena, proizvodi obogaćeni proteinima, vitaminima, mineralima, vlaknima i sl.

Osim toga, Podravka je smanjila korištenje palmine masti i koristi RSPO palminu mast te uz to lansirala linije BIO proizvoda kao i proizvode za vegetarijance i vegane. Nutritivna strategija koja se odnosi na razdoblje do kraja 2027. godine definira nekoliko ključnih ciljeva: u 75% novih i inoviranih proizvoda smanjiti prosječni sadržaj soli i šećera za 20% u odnosu na trenutni prosječni sadržaju 75% novih i inoviranih proizvoda ugraditi najmanje jedan sastojak koji podržava zdravu i uravnoteženu prehranu kao što suvlakna, bjelančevine, vitamini i minerali najmanje 40% novih i inoviranih proizvoda bazirati na sastojcima povezanim s održivom prehranom poput voća, povrća, mahunarki, cjelovitih žitarica, biljnih izvora proteina i sl. sa 100% proizvoda podržavati održivu prehranu.

-Nutritivna strategija Grupe Podravkana liniji je sa suvremenim, nacionalnim, europskim i svjetskim inicijativama koje oblikuju i usmjeravaju prehranu prema održivijim obrascima. Ona predstavlja okvir za razvoj proizvoda unutar svih Podravkinih kategorija koji svojom nutritivnom kvalitetom, sastavom ikomunikacijom trebaju motivirati i usmjeravati potrošače prema usvajanju principa održive prehrane kao prvog izbora za pojedinca i obitelj. Najvažnija poruka koju kroz zacrtane ciljeve nutritivne strategije želimo poslati je ta da Podravkini proizvodi mogu pomoći u unaprjeđenju prehrane potrošača objasnila je Davorka Gajari, direktorica Senzorike i nutricionizma u Podravki.

Podravka je zajedno s Ipsosom provela i istraživanje među hrvatskim građanima o prehrambenim navikama koje je pokazalo da 36% ima neke zdrave prehrambene navike pri čemu se najčešće ističe izbjegavanje brze hrane (37%), izbjegavanje slane hrane (22%) i hrane koja deblja (21%).
Istodobno 47% građana priznaje da ima neke nezdrave prehrambene navike, među kojima najčešće navode nedovoljnu konzumaciju voća i povrća (40%) te uživanje u hrani koja nije najbolja za zdravlje (36%). Kad je u pitanju konzumacija soli i šećera većina o tome ne vodi računa. Samo 36% građana pazi na unos soli, dok o konzumaciji šećera brine 44% građana. Pri tome svega 5% građana starijih od 16 godina zna koliki je dnevni preporučeni unos soli, a to je 5 g prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije. Za šećer je preporuka dnevnog unosa 25-50 grama što pak zna svega 2% građana. Također, građani većinom ne čitaju deklaracije prehrambenih proizvoda kako bi se upoznali s njihovim sastavom, to čini 31% ispitanika.

-Ovi podaci nam govore da postoji prostor za poboljšanje informiranosti naših građana o važnosti kontrole unosa soli i šećera, ali i općenito usvajanju zdravih prehrambenih navika. Zato našu nutritivnu strategiju za razdoblje do 2027.godine prati i kampanja kojom građanima komuniciramo što smo sve do sada napravili i na čemu sve radimo kako bi smo s našim proizvodima podržali pozitivne promjene prehrambenih navika. Time sa svoje strane želimo pridonijeti osvješćivanju i informiranju građana i potrošača o ovoj važnoj temi, zaključila je Sanja Garaj Miloš, direktorica Korporativnog marketinga Podravke.

FOTO: Arhiva PL

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

FILMSKE SCENE KOD LUDBREGA

Policijska potjera u goricama

povratak na županijske nogometne terene

FOTO/VIDEO Remi Tehničara i Ferdinandovca, Podravac, Kalinovac i Miklinovec do pobjeda

KRIŽNI PUT

Uz pjesmu i molitvu propješačili 20 kilometara