Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije
zdrava prehrana

Podravkina nova nutritivna strategija: manje soli i šećera, više biljnih sastojaka!

Svojom nutritivnom strategijom za razdoblje do 2027. , Podravka potvrđuje usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda. Svoju će svoju široku ponudu proizvoda nastaviti prilagođavati i nadopunjavati u skladu sa zdravstvenim preporukama, prehrambenim trendovima i potrebama potrošača.

To uključuje proizvode s manjim udjelom soli i dodanih šećera, obogaćene vlaknima, bjelančevinama, vitaminima i mineralima kao i proizvode bazirane na voću, povrću, mahunarkama, cjelovitim žitaricama, biljnim izvorima proteina i sl. Podravka je inicijalnu nutritivnu strategiju donijela 2014. te je od tada u svojim proizvodima ukupno smanjila količinu soli za 300 tona, a šećera za 1423 tone. Sol se smanjivala najvećim dijelom u asortimanu juha, jušnih kocki, Fant i mesnih proizvoda. Šećer se najviše smanjivao u dječjoj hrani, žitaricama zadoručak i voćnim namazima.

Osim prilagodbe receptura postojećih proizvoda koje su provedene na način da su sačuvani njihovi prepoznatljivi i potrošačima omiljeni okusi, razvijani su i novi proizvodi koji podržavaju uravnoteženu prehranu ili odgovaraju pojedinim životnim potrebama. Ponuda je obogaćena nizom novih proizvoda bez aditiva, pojačivača okusa i bojila, sa specifičnim benefitima kao što su proizvodi bez glutena, proizvodi obogaćeni proteinima, vitaminima, mineralima, vlaknima i sl.

Osim toga, Podravka je smanjila korištenje palmine masti i koristi RSPO palminu mast te uz to lansirala linije BIO proizvoda kao i proizvode za vegetarijance i vegane. Nutritivna strategija koja se odnosi na razdoblje do kraja 2027. godine definira nekoliko ključnih ciljeva: u 75% novih i inoviranih proizvoda smanjiti prosječni sadržaj soli i šećera za 20% u odnosu na trenutni prosječni sadržaju 75% novih i inoviranih proizvoda ugraditi najmanje jedan sastojak koji podržava zdravu i uravnoteženu prehranu kao što suvlakna, bjelančevine, vitamini i minerali najmanje 40% novih i inoviranih proizvoda bazirati na sastojcima povezanim s održivom prehranom poput voća, povrća, mahunarki, cjelovitih žitarica, biljnih izvora proteina i sl. sa 100% proizvoda podržavati održivu prehranu.

-Nutritivna strategija Grupe Podravkana liniji je sa suvremenim, nacionalnim, europskim i svjetskim inicijativama koje oblikuju i usmjeravaju prehranu prema održivijim obrascima. Ona predstavlja okvir za razvoj proizvoda unutar svih Podravkinih kategorija koji svojom nutritivnom kvalitetom, sastavom ikomunikacijom trebaju motivirati i usmjeravati potrošače prema usvajanju principa održive prehrane kao prvog izbora za pojedinca i obitelj. Najvažnija poruka koju kroz zacrtane ciljeve nutritivne strategije želimo poslati je ta da Podravkini proizvodi mogu pomoći u unaprjeđenju prehrane potrošača objasnila je Davorka Gajari, direktorica Senzorike i nutricionizma u Podravki.

Podravka je zajedno s Ipsosom provela i istraživanje među hrvatskim građanima o prehrambenim navikama koje je pokazalo da 36% ima neke zdrave prehrambene navike pri čemu se najčešće ističe izbjegavanje brze hrane (37%), izbjegavanje slane hrane (22%) i hrane koja deblja (21%).
Istodobno 47% građana priznaje da ima neke nezdrave prehrambene navike, među kojima najčešće navode nedovoljnu konzumaciju voća i povrća (40%) te uživanje u hrani koja nije najbolja za zdravlje (36%). Kad je u pitanju konzumacija soli i šećera većina o tome ne vodi računa. Samo 36% građana pazi na unos soli, dok o konzumaciji šećera brine 44% građana. Pri tome svega 5% građana starijih od 16 godina zna koliki je dnevni preporučeni unos soli, a to je 5 g prema preporukama Svjetske zdravstvene organizacije. Za šećer je preporuka dnevnog unosa 25-50 grama što pak zna svega 2% građana. Također, građani većinom ne čitaju deklaracije prehrambenih proizvoda kako bi se upoznali s njihovim sastavom, to čini 31% ispitanika.

-Ovi podaci nam govore da postoji prostor za poboljšanje informiranosti naših građana o važnosti kontrole unosa soli i šećera, ali i općenito usvajanju zdravih prehrambenih navika. Zato našu nutritivnu strategiju za razdoblje do 2027.godine prati i kampanja kojom građanima komuniciramo što smo sve do sada napravili i na čemu sve radimo kako bi smo s našim proizvodima podržali pozitivne promjene prehrambenih navika. Time sa svoje strane želimo pridonijeti osvješćivanju i informiranju građana i potrošača o ovoj važnoj temi, zaključila je Sanja Garaj Miloš, direktorica Korporativnog marketinga Podravke.

FOTO: Arhiva PL

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

IVANA I ZORAN PAVUNIĆ KLIJET PRETVORILI U PREKRASNU KUĆU ZA ODMOR

FOTO “Bolje da klijet pokušamo iskoristiti kao dodatni izvor prihoda, nego da propada”

HRVATSKI BRANITELJ IZ PITOMAČE OBNOVIO JE RASPELO PRED KUĆOM

VIDEO Marijan: “Mislim da je ovo sada najljepše raspelo u Hrvatskoj”

tvrde da zeleno svjetlo prekratko traje

Pješaci negoduju: “Dođemo do pola i već je crveno pa nam vozači trube”

POVLAČENJE PROIZVODA IZ PRODAJE

KTC moli sve kupce ovog popularnog pića da se jave na prodajno mjesto

KORISNE INFORMACIJE

Ovo su uvjeti za ostvarivanje prava na invalidsku mirovinu

promjenjivo oblačno vrijeme

VIDEO U Podravini pala tuča


Search

Upišite pojam koji želite pretraživati