Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije je na javnu raspravu uputilo Studiju o utjecaju na okoliš Podravske brze ceste, dionice Pitomača – Virovitica, duljine 21,9 kilometara. Javna rasprava trajat će do 18. prosinca, a javni uvid u Studiju utjecaja na okoliš moguć je u Virovitičko–podravskoj i Koprivničko–križevačkoj županiji te općinama Pitomača i Kloštar Podravski kroz koje će prolaziti ova dionica. Nositelj ovog zahvata su Hrvatske ceste, a spomenuta dionica dio je buduće podravske magistrale koja će povezivati slovensku granicu s Osijekom, prolazeći kroz Varaždin, Ludbreg, Koprivnicu i druga mjesta smještena nedaleko od Drave. Nakon što projekt dobije zeleno svjetlo vezano uz procjenu utjecaja na okoliš, slijedi faza projektiranja i ishođenja dozvola.
Četiri čvorišta
Planirana trasa zahvata počinje na području Koprivničko–križevačke županije, u naselju Kloštar Podravski, a najveći dio zahvata nalazi se na području Virovitičko-podravske županije i to na području Općine Pitomača i Općine Špišić Bukovica. Manji dio kraja trase prolazi i Gradom Viroviticom te završava u Općini Lukač u naselju Brezik. Područje zahvata nalazi se u devet naselja: Kloštar Podravski, Dinjevac, Pitomača, Stari Gradac, Rogovac, Bušetina, Turanovac, Virovitica i Brezik. Prema Studiji, na ovoj dionici planirana su četiri čvorišta: Kladare, Pitomača, Stari Gradac te Virovitica 1 i Virovitica 2, a predviđeno je i pet vijadukata, pet prijelaza i dva nadvožnjaka. Trasa je projektirana kao brza cesta s dva odvojena kolnika s četiri vozne trake razdvojena razdjelnim pojasom u sredini, a procjena je da će prosječni godišnji dnevni promet na toj cesti iznositi oko 12 tisuća vozila na dan do 2035. godine. Trasa gotovo cijelim dijelom prolazi izvan naseljenih područja i područja predviđenih za proširenje naselja, a negdje na polovici dionice planiran je i prateći uslužni objekt Stari Gradac. Ova bi dionica zaobišla samo naselje Pitomača, čime bi se znatno smanjila prometna gužva na državnoj cesti D2 te učestalost prometnih nesreća, koje su na tom potezu vrlo česte. Početna točka brze ceste za dionicu Pitomača – Virovitica nalazi se neposredno prije čvorišta Kladare, u Kloštru Podravskom, točnije kod ulice Oderjan nakon čega napušta područje Koprivničko-križevačke županije i ulazi u Virovitičko-podravsku županiju. U blizini granice županija prelazi objektom preko željezničke pruge što je ujedno i prijelaz preko lokalne ceste LC40001 i prolaz za životinje (Vijadukt Livade). Na putu prema čvoru Pitomača trasa brze ceste presijeca županijsku cestu ŽC4001(prijelaz Parcele), zaobilazi područje grada Pitomača s južne strane presijecajući pritom županijsku cestu ŽC4002 neposredno ispred koje je formirano čvorište Pitomača te potom nastavlja južno od državne ceste DC2 prema istoku prelazeći objektom po drugi puta željezničku prugu R202.
Prateći objekt
Nastavno se nalazi obostrani prateći uslužni objekt PUO Stari Gradac u stacionaži km 9+423,75. Nekoliko kilometara dalje trasa drugi put presijeca državnu cestu DC2 i na tom mjestu formirano je čvorište Stari Gradac dok je približno na pola udaljenosti između PUO Stari Gradac i čvorišta Stari Gradac prijelaz Ravnice kojim lokalna ceste LC40005 prelazi brzu cestu. Nakon čvorišta Stari Gradac brza cesta prolazi između mjesta Rogovac i Bušetina, presijeca županijske ceste ŽC4007 (prijelaz Bušetina) i ŽC4008 (prijelaz N. Bušetina) te nastavlja prema Virovitici. Prije završetka trase i spoja na dionicu Virovitica – Suhopolje, u stacionaži km 19+621,00, okomito na trasu Podravske brze ceste pruža se planirana i projektirana brza cesta Virovitica – Terezino polje. Na mjestu sjecišta tih dviju brzih cesta projektirano je čvorište Virovitica 1 oblika djeteline. Podravska brza cesta na dionici između Pitomače i Virovitice završava u stacionaži km 21+930,59 spojem na nastavnu izgrađenu dionicu brze ceste Virovitica – Suhopolje oznake DC538. Dionica je ukupne duljine 21,931 km, a njena primarna funkcija, gledano u najužem smislu, je daljnja izgradnja Podravske brze ceste koja će u većoj mjeri preuzeti tranzitni, međužupanijski i međugradski promet koji se trenutno odvija preko državne ceste DC2 odnosno Podravske magistrale.

FOTO arhiva