Projektiranje ceste od Kloštra do Koprivnice, obnova ceste DC41

Pogledajte što se sve nalazi u planu nabave Hrvatskih cesta na području Podravine i Prigorja za ovu godinu

Hrvatske ceste objavile su plan nabave za ovu godinu, a od ukupno predviđenih više stotina milijuna eura investicija u izgradnju i održavanje cesta, tek manji dio odnosi se na Podravinu i Prigorje. Prema planu javne nabave, u projektiranje, izgradnju novih i obnovu postojećih cesta u Podravini i Prigorju ukupno se planira uložiti oko sedam milijuna eura. Naravno da se ne smiju zaboraviti radovi koji su u tijeku, a među njima je najveći izgradnja brze ceste D10 u dionici Križevci – Kloštar Vojakovački. I dalje je plan da ta dionica bude završena za nešto više od godine dana, odnosno u ugovornom roku do 17. veljače sljedeće godine.

– Na trasi se izvode radovi izrade nasipa, gotovosti oko 90 posto, kao i radovi na unutarnjoj i vanjskoj odvodnji. U pripremi su radovi na izradi kolničke konstrukcije, a priprema se i probna dionica za izvođenje bitumeniziranog nosivog sloja. Što se tiče objekata (tri putna prijelaza – nadvožnjaka, dva mosta, jedan podvožnjak i jedan nadvožnjak preko pruge dužine 498 metara), uglavnom su završeni radovi na donjim ustrojima. U pripremi je izrada gornjih ustroja tih objekata, a u tijeku su radovi na montaži čelične konstrukcije rasponskog sklopa nadvožnjaka HŽ2 koji je ujedno i najveći objekt na cjelokupnoj dionici – istaknuli su iz Hrvatskih cesta koje u trećem kvartalu ove godine planiraju raspisati javnu ponudu za projektiranje nastavka ceste D10 od Kloštra Vojakovačkog do Koprivnice.

Lijevi kolnik

Procijenjena vrijednost nabave za izradu glavnih i izvedbenih projekata s ishođenjem građevinskih dozvola za lijevi kolnik brze ceste duljine oko 22,5 kilometara iznosi 1,8 milijuna eura. Predviđeni plan trajanja ugovora je 16 mjeseci, a ako će sve ići bez problema, za očekivati je da projektiranje bude završeno negdje početkom 2027. godine.

– Nakon ishođenja građevinske dozvole moguće je ugovaranje radova za predmetnu dionicu za koju je izrađen idejni projekt te je početkom lipnja prošle godine izdan zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole. Dana 11. prosinca prošle godine dobivena je obavijest o urednom zahtjevu te je istog dana upućen i poziv javno-upravnim tijelima za očitovanje je li idejni projekt izrađen u skladu s posebnim propisima te utvrđivanje posebnih uvjeta i uvjeta priključenja putem elektroničkog sustava eKonferencija koji traje 30 dana – objašnjavaju iz Hrvatskih cesta koje će vrlo brzo raspisati i natječaj vrijedan 960 tisuća eura.

Riječ je o natječaju za izradu idejnih projekata s ishođenjem lokacijske dozvole za obilaznicu Koprivnice u duljini oko 25 kilometara, što bi trebalo trajati 16 mjeseci. Koprivnička obilaznica trebala bi biti dio buduće Podravske brze ceste, a prema sadašnjim planovima, ona bi započela od čvora Rasinja pa dalje na sjeveroistok između naselja Botinovec i Grbaševec. U nastavku trasa prolazi južno od naselja Pustakovec te se spaja na državnu cestu preko čvora Koprivnički Ivanec. Tad trasa nastavlja jugoistočno i prolazi preko pruge i nastavno do Peteranca, a tamo se spaja na državnu cestu D41 i kasnije na državnu cestu D2 te na planirani čvor Koprivnica jug, kod Koprivničkih Bregi. Najveća investicija za koju se ove godine planira raspisati javna nabava je izvanredno održavanje kolnika državne ceste oznake DC41. Riječ je o dionici od mađarske granice preko Gole i Gotalova pa do mosta Drava Botovo ukupne duljine 12,2 kilometara. Vrijednost investicije je 1,99 milijuna eura, a javna nabava se također planira raspisati u prvom kvartalu ove godine i procijenjeno je da bi radovi trebali trajati 120 dana, odnosno otprilike četiri mjeseca. Predviđeni radovi obuhvaćaju kompletnu obnovu kolnika novim asfaltnim slojem i uređenjem oborinske odvodnje u postojećim elementima, bez izgradnje novih pješačko–biciklističkih staza. Na istoj cesti D41 izvanredno održavanje kolnika radit će se na još dva mjesta. Na dionici od Velike Mučne do Sokolovca u duljini od 6,3 kilometara i od Donjare do Majurca u dužini od 8,5 kilometara uz sanaciju kolnika duljine četiri kilometra. Procijenjena vrijednost nabave je 950 tisuća eura, a natječaj bi se također trebao raspisati do kraja ožujka, dok bi radovi trebali potrajati 75 dana. U planu je i izvanredno održavanje kolnika državne ceste DC2 i to dionica Borovljani – Vlaislav u duljini nešto većoj od četiri kilometra. Procijenjena vrijednost nabave je 900 tisuća eura, a i ti bi radovi trebali krenuti ubrzo i potrajat će 75 dana.

Sanacija mosta

Od manjih investicija na području Koprivničko–križevačke županije spominje se i sanacija drugog stupa i naglavne grede mosta Repaš iznad korita rijeke Drave, čija je procijenjena vrijednost nabave 66.300 eura. Otprilike isti iznos predviđen je i za postavljanje znakova obavijesti i za postavljanje dodatne opreme, odnosno osiguranje pješačkih prijelaza svjetlećim prometnim znakovima na državnim cestama u KCKŽŽ. Zanimljivo je kako je daleko najskuplji projekt za koji je ove godine planirano raspisivanje javne nabave onaj kojim se u potpunosti zaobilaze Podravina i Prigorje. Riječ je o izgradnji brze ceste Vrbovec – Bjelovar – Virovitica – granica s Mađarskom, a vrijednost radova koji se misle izvoditi iznose čak 60,57 milijuna eura uz još 2,5 milijuna eura za nadzor te još 1,8 milijuna eura za zaštitne arheološke radove i istraživanja na toj dionici. Predviđeno je da bi ovi radovi, koji se sufinanciraju iz europskih fondova, trebali trajati dvije i pol godine, a dionica od Bjelovara pa do graničnog prijelaza Terezino Polje bit će duga 60 kilometara. Ovom javnom nabavom u planu je izgradnja dvije etape na toj dionici i to ukupne duljine 11,37 kilometara. Prva etapa je ona od Bjelovara do čvora Bulinac duljine 14,25 km, pri čemu se dio koji se planira graditi proteže duljinom od 4,89 kilometara. Drugi dio etape koji će se graditi je prvi dio od čvora Bulinac do čvora Špišić Bukovica ukupno dugog 25,5 kilometara, a ovim projektom izgradit će se dio etape od čvora Bulinac do čvora Velika Pisanica u duljini od 6,5 kilometara.

– Za navedene etape potrebno je ishoditi građevinske dozvole. Tijekom ove godine u planu je izraditi izvedbene projekte i ishoditi građevinske dozvole za etape od Bjelovara do Špišić Bukovice te pokrenuti postupak nabave za izgradnju navedenih dijelova etape. Potom je u planu izvođenje još dvije podetape kako bi se građenje odvijalo paralelno, a riječ je o sveukupnoj duljini od 20,75 kilometara. U sljedećoj godini u planu je pokretanje izgradnje etape od Velike Pisanice do Špišić Bukovice u duljini od 18,99 km čime bi se spojili dijelovi trase sa čvorom Špišić Bukovica – čvor Virovitica dugim oko 5,6 kilometara na kojoj je predvidivi završetak radova lipanj ove godine – istaknuli su iz Hrvatskih cesta.

FOTO arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

UHVAĆENI provalnici

Stvari su iz klijeti nestajale, a onda je policija ušla u trag maloljetnim lopovima

Rutinski do pobjede

‘Farmaceuti’ protiv Uljanika slavili golovima Aščića, Borasa i Dolčeka

Od opeklina nastalih u nedjeljnoj havariji preminuo 22-godišnji Damir Balog

“Supruga i majka molile su pokraj bolesničkog kreveta da ih ne napusti, a on je samo pustio suzu…”