Odlučeno tko će raditi studiju izvodivosti nove ceste od Đurđevca do Bjelovara

Ponuđene tri trase buduće ceste, jedna predviđa tunel kroz Bilogoru

Dok stanovnici Podravine već kao ozebli sunce čekaju kada će brza cesta stići do Koprivnice, možda jednog dana i do Đurđevca, makar ona bila i jednotračna, Hrvatske ceste planiraju izgradnju nove ceste koja će dijelom rasteretiti Podravsku magistralu. Ali u dijelu od Đurđevca prema Bjelovaru koja bi postala alternativni pravac sadašnjoj državnoj cesti koja prolazi kroz naselja Šemovci, Hampovica i Rakitnica u sastavu Općine Virje pa potom preko Ćurlovca i Kupinovca prema bilogorskoj prijestolnici.

Zajednica ponuditelja

U petak su tako Hrvatske ceste odlučile tko će to raditi prvi korak na budućoj prometnici čija trasa još uopće i nije poznata, a posao izrade studije izvodivosti dobila je zajednica ponuditelja Rijekaprojekt i WYG savjetovanje. Projektanti iz riječkog i zagrebačkog poduzeća dostavili su ponudu bitno nižu od procijenjenih 185 tisuća eura te će se s njima, ako ne bude žalbi, potpisati ugovor vrijedan oko 130 tisuća eura s PDV-om. Oni u sljedećih 12 mjeseci nakon potpisivanja ugovora trebaju izraditi studiju izvodivosti, a kao što je vidljivo u projektnom zadatku Hrvatskih cesta, jedna od glavnih zadaća bit će procijeniti koja je od tri potencijalne trase najbolja. Prva trasa buduće ceste od Đurđevca do Bjelovara zamišljena je tako da dobrim dijelom prati sadašnju državnu cestu D43, ali da zaobilazi naselja. Druga trasa bi većim dijelom također pratila sadašnju cestu, ali bi u dijelu između Ćurlovca, Rakitnice i Hampovice prolazila nešto zapadnije. Treća potencijalna trasa bi vjerojatno bila najkraća, a njoj bi se zasigurno najviše veselili stanovnici đurđevačkih prigradskih naselja Mičetinca i Svete Ane. Ta trasa išla bi južno od Đurđevca prema Mičetincu, potom i Svetoj Ani, a zatim bi se spuštala preko Bilogore prema Malom Trojstvu i Višnjevcu pa bi se potom spajala na bjelovarsku zaobilaznicu u Ćurlovcu. Ta treća trasa možda i je najkraća kilometrima, no čini se da bi bila najkompliciranija i najskuplja za izgradnju jer bi ovaj zahvat tada zahtijevao izradu tunela kroz Bilogoru.

Nestrpljivo čekanje

U sljedećih godinu dana stručnjaci iz Rijeke i Zagreba će tako napraviti detaljne procjene, izračunati troškove izgradnje svake pojedine varijante i analizirati postojeće stanje. Ipak, treba biti svjestan da je ovo tek prvi korak u realizaciji ove ceste na čiju bi se izgradnju ipak trebalo pričekati još nekoliko godina. I nakon što se studija završi, slijedi još mnogo koraka. Potrebno je izraditi idejni i glavni projekt, ishoditi raznorazne dozvole, otkupiti zemljište i raspisati nove javne nabave. Izgradnja nove ceste može početi tek nakon odabira izvođača radova, a cijeli proces često se odužuje zbog administrativnih prepreka, nedostatka novca ili promjena prioriteta. Ipak, ne treba sumnjati da Đurđevčani s nestrpljenjem očekuju novu cestu jer je postojeća državna cesta D43, koja povezuje grad Picoka s Bjelovarom, a zatim i sa Zagrebom, građena je prije mnogo godina, kad su vrijedila drugačija pravila za izgradnju cesta i kad je promet bio mnogo manji. Nova cesta donijela bi brojne prednosti lokalnom stanovništvu i Đurđevčani bi sasvim sigurno brže putovali do Bjelovara, potom i do Zagreba, a vožnja bi bila sigurnija, jer bi nova cesta bila izgrađena prema najnovijim standardima.

FOTO arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

ČUDESNA VJEŠTINA

VIDEO Dabrovi izgradili branu i razveselili ribiče

OBITELJSKA SVAĐA IZMEĐU ŠOGORA OKO MEĐE

VIDEO Vlado: “Šogor mi je motorkom prerezao 53 trsa vinove loze”, Željko: “Bili su na putu do mojih oraha”

669. rođendan koprivnice

Dan grada slavit ćemo uz “boema u duši”