Poslušajte komentatora Podravskog: Kako učiniti svoj mozak bržim i pametnijim!

Piše dr. Ivo Belan

Budite u pokretu. Najbolji savjet koji se može dati u cilju održavanja mozga zdravim i mladim je aerobična tjelovježba. Još bolje ako je kombinirana s treningom snage mišića. Postoje jaki dokazi da tjelovježba može usporiti slabljenje mentalnih sposobnosti, čak i obnoviti, poboljšati memoriju. Osobe koje su u dobroj fizičkoj kondiciji imaju bistriji, oštroumniji mozak. Tjelovježba čini čovjeka pametnijim u bilo kojoj dobi života.

Nahranite mozak. Hrana bogata antioksidansima korisna je za zdravlje mozga, kao što je dobra i u borbi protiv raka. Razno voće i povrće bogato je antioksidansima, kao što su i grah, cjelovite žitarice, orasi, lješnjaci, razni začini. Razumljivo, i ukupna prehrana mora biti zdrava.

Prisilite mozak na „gimnasticiranje“. Ljudi bilo koje dobi mogu trenirati svoj mozak da u svojim funkcijama bude brži i, ustvari, mlađi. Sve što je potrebno je vježba za um. Mozak je jako adaptibilan organ. Ako „zatražite“ od mozga da uči, on će učiti. On može i ubrzati taj svoj proces. U cilju održavanja mozga mladim i u dobroj funkciji, čovjek se može uključiti u brojne aktivnosti, kao primjerice: ping-pong, slaganje puzzli, učenje novog jezika, novog plesa, naučiti svirati neki instrument, bonsai tehniku, igrati šah, rješavati križaljke.

Ostanite mirni. Kao što je vrlo važno stavljati svoj mozak pred svojevrsne izazove, tako je isto važno biti sposoban ostati miran. Stres, posebno kronični stres, može poremetiti kognitivne procese, kao što se učenje i pamćenje. Tjelovježba i vježbe relaksacije mogu biti od pomoći u borbi protiv stresa.

Omogućite mozgu dovoljno odmora. Ispitivanja su pokazala da su najbolja kreativna rješenja za razne komplicirane probleme dolazila nakon dobrog noćnog sna. Ne kaže se uzalud, kad ste pred nekom važnom odlukom, „prespavaj“ to.

S dobi postajemo mudriji. Stariji ljudi bolje rješavaju probleme zato što u svom mozgu imaju više uskladištenih mentalnih informacija nego mladi ljudi. To je razlog zašto su oni u 50-im i 60-im mudri. To su oni kojima se obraćamo za najbolji savjet, koje želimo da vode naše kompanije i državu. Lijepo je znati da neke stvari postaju bolje kako starimo.

Na što još treba pripaziti

Nemojte pušiti. Pušači imaju slabiju memoriju i kognitivne funkcije.

Pijte umjereno. Dok pijenje velikih količina alkohola može oštetiti pamćenje, umjerene količine mogu biti od koristi.

Budite društveni. Bliske veze s drugima mogu poboljšati kognitivne funkcije starih ljudi. Društvena podrška može doći od odnosa s prijateljima, rođacima ili onih koji pružaju skrb. Uključivanja u društvo stimuliraju intelektualne aktivnosti.

Spriječite ozljede glave. Traume glave često rezultiraju oštećenjem memorije, što je rizični faktor za budući razvoj demencije. Zaštitite glavu za vrijeme raznih sportskih aktivnosti (hokej, skijanje, vožnja bicikla), za vrijeme vožnje motora i nošenjem sigurnosnog pojasa u automobilu.

Facebook
Twitter
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI