Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Prijelaz Stotina i Peteranec ostaju, na Peteranskoj moguća nova crna točka

Projektom izgradnje novog kolosijeka od Botova do Križevaca promijenit će se mnogo i u cestovnom prometu diljem našeg kraja, a među stanovništvom postoji nekoliko nedoumica oko toga kako će nakon projekta izgledati pojedina raskrižja i hoće li pojedini putnički prijelazi ostati ili ne.

Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…

Tako među mještanima Drnja, Botova, ali ostalima koji koriste taj prijelaz, vlada nedoumica hoće li ostati pružni prijelaz u Botovu, tzv. Stotina. Kako doznajemo, više je puta mijenjana sudbina ovog putnog prijelaza, čija bi zatvaranje u mnogočemu zakompliciralo život mještanima koji tuda prolaze do svog poljoprivrednog zemljišta, ali i bliži im je prolaz do Šoderice. U glavnom projektu prijelaz nije bio ucrtan, ali kako izgleda, došlo je do promjena.

Stotina

– Nakon završetka projekta „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“, željezničko-cestovni prijelaz kod željezničkog kolodvora Drnje (u km 519+445) bit će deniveliran, a promet će biti usmjeren na novi nadvožnjak Novo Drnje (nadvožnjak u Torčecu). Željezničko-cestovni prijelaz u blizini budućeg željezničkog kolodvora Novo Drnje (u km 521+030) ostaje u razini (prijelaz Stotina), a bit će osiguran svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima.  Željezničko-cestovni prijelaz u km 522+712, kod željezničkog kolodvora Botovo, bit će deniveliran, a promet će biti usmjeren na novi nadvožnjak Šoderica – odgovorili su nam iz HŽ Infrastrukture. Stoga, kako izgleda, prijelaz Stotina ostat će u funkciji.

Mnogo upita dobili smo i uz putnički prijelaz u Peterancu, tamo će također prijelaz ostati, s tim da će se izgraditi i stajalište.

Ova dva prijelaza koja će ostati u razini iznimka su od pravila da na novoj pruzi takvi prijelazi ne smiju postojati te svi moraju biti izvedeni kao nadvožnjaci ili podvožnjaci. No, u ovim slučajevima prijelazi se nalaze blizu kolodvora i  stajališta te tu vlakovi ne smiju razvijati velike brzine, pa je ovo rješenje prihvatljivo kao iznimka.

Peteranska

Najviše nam je pak upita došlo u redakciju oko prometnog rješenja nove spojne ceste na Peteranskoj cesti u Koprivnici, državne prometnice, s prometnicom u izgradnji, koja vodi do budućeg nadvožnjaka preko pruge na Čardu.

Iz Hrvatskih cesta dobili smo odgovor da će se ovdje raditi, doduše prošireno, ali klasično raskrižje.

– Raskrižje nove spojne ceste i državne ceste DC41 (Peteranska cesta) projektirano je kao klasično „T“ raskrižje s prometnim trakama za lijevo i desno skretanje (za smjer Koprivnica – Peteranec) na novoj spojnoj cesti te trakom za lijevo skretanje na državnoj cesti DC41 za skretanje na spojnu cestu (smjer nadvožnjak Danica – DC20 – Đelekovec) – poručili su iz Hrvatskih cesta. No, nije navedeno koji će biti glavni smjer. No, kako se radi o klasičnom raskrižju, ovdje bi moglo biti određenih problema. Ako smjer s prednošću prelaska ostane u smjeru Peteranec – Koprivnica, stvarat će se ogromne gužve u ujutro i popodne u smjeni radnika, jer će se svi koji dolaze s industrijske zone morati uključiti na Peteransku cestu, a to bi moglo dovesti do velikih gužvi i  prometnih nesreća. Ako smjer s prednošću prelasku bude u smjeru Peteranec – Čarda, to raskrižje podsjeća na ono na koprivničkoj obilaznici tzv. ivanečko raskrižje, koje je poprište brojnih prometnih nesreća.

Možda je upravo zbog tih činjenica stiglo toliko upita u našu redakciju zbog budućeg raskrižja, jer su vozači svjesni izazova, realizacije dobrog prometnog rješenja kod novog raskrižja.

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI