Projektom izgradnje novog kolosijeka od Botova do Križevaca promijenit će se mnogo i u cestovnom prometu diljem našeg kraja, a među stanovništvom postoji nekoliko nedoumica oko toga kako će nakon projekta izgledati pojedina raskrižja i hoće li pojedini putnički prijelazi ostati ili ne.
Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…
Tako među mještanima Drnja, Botova, ali ostalima koji koriste taj prijelaz, vlada nedoumica hoće li ostati pružni prijelaz u Botovu, tzv. Stotina. Kako doznajemo, više je puta mijenjana sudbina ovog putnog prijelaza, čija bi zatvaranje u mnogočemu zakompliciralo život mještanima koji tuda prolaze do svog poljoprivrednog zemljišta, ali i bliži im je prolaz do Šoderice. U glavnom projektu prijelaz nije bio ucrtan, ali kako izgleda, došlo je do promjena.
– Nakon završetka projekta „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“, željezničko-cestovni prijelaz kod željezničkog kolodvora Drnje (u km 519+445) bit će deniveliran, a promet će biti usmjeren na novi nadvožnjak Novo Drnje (nadvožnjak u Torčecu). Željezničko-cestovni prijelaz u blizini budućeg željezničkog kolodvora Novo Drnje (u km 521+030) ostaje u razini (prijelaz Stotina), a bit će osiguran svjetlosno-zvučnom signalizacijom i polubranicima. Željezničko-cestovni prijelaz u km 522+712, kod željezničkog kolodvora Botovo, bit će deniveliran, a promet će biti usmjeren na novi nadvožnjak Šoderica – odgovorili su nam iz HŽ Infrastrukture. Stoga, kako izgleda, prijelaz Stotina ostat će u funkciji.
Mnogo upita dobili smo i uz putnički prijelaz u Peterancu, tamo će također prijelaz ostati, s tim da će se izgraditi i stajalište.
Ova dva prijelaza koja će ostati u razini iznimka su od pravila da na novoj pruzi takvi prijelazi ne smiju postojati te svi moraju biti izvedeni kao nadvožnjaci ili podvožnjaci. No, u ovim slučajevima prijelazi se nalaze blizu kolodvora i stajališta te tu vlakovi ne smiju razvijati velike brzine, pa je ovo rješenje prihvatljivo kao iznimka.
Najviše nam je pak upita došlo u redakciju oko prometnog rješenja nove spojne ceste na Peteranskoj cesti u Koprivnici, državne prometnice, s prometnicom u izgradnji, koja vodi do budućeg nadvožnjaka preko pruge na Čardu.
Iz Hrvatskih cesta dobili smo odgovor da će se ovdje raditi, doduše prošireno, ali klasično raskrižje.
– Raskrižje nove spojne ceste i državne ceste DC41 (Peteranska cesta) projektirano je kao klasično „T“ raskrižje s prometnim trakama za lijevo i desno skretanje (za smjer Koprivnica – Peteranec) na novoj spojnoj cesti te trakom za lijevo skretanje na državnoj cesti DC41 za skretanje na spojnu cestu (smjer nadvožnjak Danica – DC20 – Đelekovec) – poručili su iz Hrvatskih cesta. No, nije navedeno koji će biti glavni smjer. No, kako se radi o klasičnom raskrižju, ovdje bi moglo biti određenih problema. Ako smjer s prednošću prelaska ostane u smjeru Peteranec – Koprivnica, stvarat će se ogromne gužve u ujutro i popodne u smjeni radnika, jer će se svi koji dolaze s industrijske zone morati uključiti na Peteransku cestu, a to bi moglo dovesti do velikih gužvi i prometnih nesreća. Ako smjer s prednošću prelasku bude u smjeru Peteranec – Čarda, to raskrižje podsjeća na ono na koprivničkoj obilaznici tzv. ivanečko raskrižje, koje je poprište brojnih prometnih nesreća.
Možda je upravo zbog tih činjenica stiglo toliko upita u našu redakciju zbog budućeg raskrižja, jer su vozači svjesni izazova, realizacije dobrog prometnog rješenja kod novog raskrižja.