Izdan dokument koji omogućava nastavak izgradnje

Projekt Podravske brze ceste polako se kreće

Za izgradnju dionice buduće Podravske brze ceste na dionici od Pitomače do Virovitice prošlog je tjedna realiziran još jedan korak u dugom procesu koji bi na kraju trebao rezultirati radovima na samoj trasi. No ipak, do te faze projekta još je mnogo posla, ali nakon desetljeća čekanja i obećanja, svaki administrativni korak prema izgradnji ove ceste vrijedan je spomena. Za Podravsku brzu cestu, dionica Pitomača – Virovitica izrađeno je idejno rješenje te je u tijeku izrada Studije o utjecaju na okoliš. Ishođena je Potvrda o usklađenosti zahvata s prostornim planovima te Rješenje o prihvatljivosti zahvata za ekološku mrežu, a upravo je taj dokument Ministarstvo okoliša izdalo prošli tjedan, što je pak preduvjet za daljnje korake u ovom projektu za koji su sad poznati i detalji. Zahvatom je planirana izgradnja Podravske brze ceste, dionica Pitomača – Virovitica. Početna točka nalazi se neposredno prije čvorišta Kladare, dok dionica završava spojem na nastavnu izgrađenu dionicu brze ceste Virovitica – Suhopolje. Predviđena je fazna izgradnja južnog i sjevernog kolnika. Trasa je projektirana s četiri vozne trake te razdvojena razdjelnim pojasom u sredini. Prometnica je namijenjena za projektnu brzinu od 100 km/h.

Trasa ceste se na skoro čitavoj dužini nalazi u nasipu s prosječnom visinom nasipa od dva metra, osim na dijelovima prijelaza preko infrastrukturnih objekata. Na glavnoj trasi formulirat će se tri denivelirana dvorišta na križanju s postojećom cestovnom infrastrukturom. Radi se o čvorištima Kladare, Pitomača i Stari Gradac. Osim križanja s postojećom infrastrukturom, predviđeno je denivelirano čvorište (čvorište Virovitica 1) na glavnoj trasi s brzom cestom Bjelovar – granični prijelaz Terezino polje. Osim deniveliranih čvorišta, predviđena je i izgradnja pet prijelaza preko glavne trase, odnosno dva prolaza ispod glavne trase na križanjima s postojećom cestovnom, odnosno željezničkom infrastrukturom. U Hrvatskim cestama objašnjavaju da će se izvesti zatvoreni sustav odvodnje gdje će se voda s kolnika usmjeravati i prikupljati te odvoditi do separatora ulja i masti. Ukupna duljina trase iznosi malo manje od 22 kilometra ne uključujući krakove novoformiranih križanja niti rekonstrukcije postojećih prometnica.

– Po konačnoj izradi SUO, pokrenut će se postupak procjene utjecaja na okoliš kojeg provodi Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije. Nakon ishođenja Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš pristupit će se izradi daljnje projektne dokumentacije (idejni i glavni projekti) te ishođenju dozvola. Za pokretanje izgradnje potrebno je izraditi kompletnu studijsku i projektnu dokumentaciju, ishoditi rješenje o prihvatljivosti za okoliš, lokacijsku i građevinsku dozvolu, riješiti imovinsko – pravne odnose, provesti javnu nabavu te provesti sve ostale aktivnosti u skladu sa zakonskom i tehničkom regulativom. U navedenim postupcima uz Hrvatske ceste d.o.o. sudjeluju i druge institucije (ministarstva, javno – pravna tijela, katastri itd.), tako da trajanje postupaka ovisi o više sudionika te se u ovom trenutku (izrada studijske dokumentacije) ne može odrediti datum početka radova – odgovorili su na naš upit u Hrvatskim cestama.

Podsjetimo, ranije ove godine Rješenje o prihvatljivosti za ekološku mrežu dobila je Koprivnička obilaznica koja je također dio buduće Podravske brze ceste, prometnice koja će u doglednoj budućnosti spojiti slovensku granicu preko Varaždina, Ludbrega i Koprivnice sa Slavonijom, i kao takva će spojiti Koprivnicu s mrežom brzih cesti i autocesti preko Zagreba i Ludbrega, ali i sa Slavonijom. Iako je do početka radova još daleko, spori procesi birokracije i administracije ovog se puta ipak pomalo kreću, što u prošlosti nije bio slučaj.

FOTO ilustracija

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

VELIKA POBJEDA U PULI

Slaven na Aldo Drosini porazio Istru i “skočio” na šesto mjesto

Krenula izgradnja nogostupa uz županijsku cestu u Marijanskoj ulici

Nogostup u dužini 632 metra i most izgradit će se kroz osam mjeseci

KRIŽEVAČKI ŠTRUKLI PRAVI SU HIT

Robin trgovine nas iznenadile štruklima, oduševili nas i podijelili u klanove sir, višnja i jabuka