Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije
država će vjerojatno platiti ogromne penale zbog projekta u našoj županiji

Radovi Dugo Selo – Križevci će nas koštati još 40 milijuna eura!

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Republika Hrvatska iduće bi godine po svemu sudeći Europi trebala vratiti 40 milijuna eura, značajan dio sredstava koje su dobili za modernizaciju pruge i gradnju drugog kolosijeka Dugo Selo – Križevci. Naime, s krajem godine istječe rok za dovršetak ovog projekta, a kako radovi još ni blizu nisu gotovi, sve je izglednije da će Hrvatska, i to zbog projekta na području naše županije, biti, koliko je poznato, prva zemlja koja će morati vratiti europski novac.

Jutarnji piše da je dovršeno oko 75 posto radova te da je RH trebala projekt sufinancirati s 30 milijuna eura, a sada će morati platiti još 40 kako bi se projekt dovršio. Inače, cijeli projekt vrijedan je oko 180 milijuna eura. Trenutni izvođač radova hrvatski je konzorcij predvođen Dalekovodom, nakon što su radovi više godina stajali zbog problema s bivšim izvođačima, od kojih su neki stavili i ključ u bravu. Nije poznato dokad će radovi biti gotovi, no za očekivati da će se dovršiti do kraja 2024. godine.

Prva je u radove krenula Hidroelektra niskogradnja, koja je imala gotovo 40 posto ugovorenih radova, no ona je propala. Potom je član konzorcija Zagreb Montaža raskinuo ugovor s banjalučkim Integralom, koji je došao umjesto Hidroelektre. Zatim je posao preuzeo hrvatski konzorcij DIV, Dalekovod i Zagreb Montaža, no došlo je do organizacijskih i logističkih problema unutar konzorcija pa je prijetilo da i to propadne i da za neke kompanije to znači propast. Vjerojatno najteže bilo je u Dalekovodu koji se spasio u predstečajnom postupku i dobio nove vlasnike, Končar Elektroindustriju i Construction line s Malte vlasnika Josipa Jurčevića, koji je otkupio potraživanja od Dalekovoda. Da je bilo „određenih problema“ u konzorciju potvrdio je i ministar prometa Oleg Butković, navodeći kako su u HŽ Infrastrukturi našli rješenje da se radovi ubrzaju i da jedna kompanija, Dalekovod, preuzme vođenje posla.

Podsjetimo i da su svi članovi konzorcija u većem dijelu 2020. i 2021. te na početku 2022. godine bili neaktivni. Ni drastičan porast cijena građevinskog materijala i radova, proizvoda i energenata nisu baš pomogli.

Da bi stvar bila zanimljivija, prije godinu dana, prema pisanju Lidera, Uprava HŽ infrastrukture nagradila je voditelja projekta Tihomira Lažetu s 15.000 kuna zbog iznimnog doprinosa u realizaciji projekta. Inače, radovi su počeli još 2016. godine, a po svemu sudeći završit će ili u isto vrijeme ili čak i nakon neusporedivo kompliciranije dionice Križevci – Koprivnica – mađarska granica, čiji su radovi započeli u veljači 2021. godine. Turci, naime, rade „punom parom“ i trenutno su, doznajemo u HŽ Infrastrukturi, završili više od pola posla.

FOTO: Arhiva PL

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

DRSKA KRAĐA USRED BIJELOG DANA

VIDEO Bračni par Vrbanić jedna obična šetnja koštala je nekoliko tisuća eura

Dovršeno je kriminalističko istraživanje nad dvojicom lopova

Priključili se plastičnim crijevom na cjevovod i krali plinski kondenzat

OMILJENO MJESTO OVOG UMIROVLJENIKA SU GORICE U KOZAREVCU

VIDEO Franjo (83): “Orežem dva reda loze pa na gemišt, a ženi složim bambus!”

RADOVI U KLOŠTRU PODRAVSKOM IDU JAKO DOBRO

Plan je da tržnica proradi kroz godinu dana

JESTE LI ZNALI?

Stavite ovaj začin na krpelja i sam će pobjeći

rezultati poslovanja za 2023. godinu

Podravka ostvarila rekordnu dobit. Martina Dalić: Plaće radnika u tri su godine rasle za 52 posto

Search

Upišite pojam koji želite pretraživati