U prva tri mjeseca ove godine prihodi od prodaje iznosili su 191,8 milijuna eura, što je 15,9 milijuna eura, odnosno 9,1% više u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine. Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 146,5 milijuna eura i veći su za 14,8 milijuna eura te 11,3% u odnosu na isto razdoblje 2023. Što se tiče segmenata, točnije poslovnih programa, najviše je rastao segment Kulinarstvo i to za 22.3 posto. U taj segment spada i Vegeta, što je pak i najprofitabilniji Podravkin proizvod, a sve to je utjecalo na profitabilnost poslovanja. Juhe, još jedna profitabilna kategorija rasla je 14,8 posto. Kremni nalazi, dakle Linolada, opet proizvod s velikom maržom rasli su po stopi od 19,2 posto. Rast Prehrane zabilježen je u gotovo svim regijama. Međunarodna tržišta rasla su 22,1%, jugoistočna Europa 10,4%, a Hrvatska i Slovenija 5,5%. Porast prihoda od prodaje zabilježen je i kod segmenta Farmaceutike. U odnosu na prvi kvartal 2023., rasli su za 2,5%, što je 1,1 milijun eura više, odnosno ukupni iznos od 45,3 milijuna eura. Treba se spomenuti da su ove godine u prvi kvartal ušli i uskrsni blagdani, gdje je prodaja povećana.
Sve to je, kako smo rekli utjecalo na neto dobit Grupe Podravka u prvom kvartalu 2024. koja je iznosila 23,5 milijuna eura, što je za 7,8 milijuna eura, odnosno 49,7% više nego u istom periodu prošle godine. Pritom je neto dobit Prehrane rasla gotovo dvostruko u odnosu na prva tri mjeseca 2023., za 95%, te iznosila 14,5 milijuna eura. Neto dobit Farmaceutike porasla je za 9,1% i u prva tri mjeseca ove godine iznosila devet milijuna eura. Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) u prvom je tromjesečju 2024. dosegla 37,9 milijuna eura, što je 10,6 milijuna eura više nego u prva tri mjeseca 2023.
-U rezultatima prvog kvartala osobito me raduje dvoznamenkasti rast prihoda od prodaje u kojem se snažno ističe rast prodaje u zapadnoj i srednjoj Europi. Ovako snažan rast prodajnih prihoda pokazuje da naša fokusiranost na jačanje prodaje, povećanje broja kupaca te profitabilnosti i prepoznatljivosti proizvodnog portfelja na izvoznim tržištima daje dobre i jasno vidljive rezultate koji se ogledaju i u rastu količina prodane robe i u rastu profitabilnosti. Smatram da je snažan rast prodaje najbolja nagrada za brojne, i često vrlo teške, promjene koje smo unutar segmenta Prehrane provodili u proteklom razdoblju. Zato smatram potrebnim još jednom istaknuti ključnu važnost promjene prodajnih politika na inozemnim tržištima kroz koje smo osigurali da se naši proizvodi na bogatijim tržištima od hrvatskog prodaju po, u prosjeku, većim cijenama nego u Hrvatskoj. Zadovoljstvo potrošača i s njim povezan rast prodaje jedini su kvalitetan izvor dobrih financijskih rezultata, ali i stabilnog budućeg rasta poslovanja. Zato postignuti rezultati ohrabruju, ali i motiviraju da bez opuštanja ustrajemo u provođenju svih planova i projekata kojima ćemo osigurati još bolje zadovoljenje potreba naših potrošača, ali i privući nove potrošače. Slično Prehrani, jačanje portfelja i tržišnog nastupa prioriteti su kojima se vodio i farmaceutski dio Grupe, odnosno Belupo. Sve to rezultiralo je dobrim početkom 2024. za cijelu Grupu. Želim stoga zahvaliti i čestitati svim radnicima Grupe Podravka, kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu na ostvarenim rezultatima i osobnom doprinosu koji svakodnevno dajete rastu i uspjehu Grupe- poručila je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.