Nastavnice tjelesne i zdravstvene kulture Natalija Tomac Kelek i Ivana Gregurina provele su tjedan u Španjolskom gradu Lleida. Boravile su u školi „Institut d’Educació Secundària María Rúbies“, zahvaljujući programu Erasmus+ i akreditaciji koju ima Srednja škola Koprivnica. Cilj mobilnosti bilo je praćenje rada kolega istog zanimanja te primjena novostečenih znanja i iskustava u našoj školi, s posebnim osvrtom na jačanje terenskih aktivnosti, uvođenje gemifikacije u nastavu te novih metoda u prevenciji nasilja u školama. Sam boravak pružio im je savršen uvid u španjolsku kulturu, arhitekturu i obrazovni sustav.
Škola partner je iz grada Lleida koja se nalazi u pokrajini Katalonija, sat vremena udaljen od Barcelone koju su nastavnice razgledale prvi dan. Posjetile su poznatu baziliku Sagradu Famíliu, svjedočile gradskoj atletskoj utrci, isprobale razne katalonske specijalitete – od jela s tartufima i mini tortilja, tapasa, mini burgera i slatkih zalogaja te slavile zajedno s navijačima FC Barcelone nakon dramatične pobjede protiv Real Madrida (4:3).
U Lleidi su ih partneri proveli gradom, razgledale su La Seu Vella, katedralu iz 13. stoljeća, danas muzej i kulturni spomenik te su sudjelovale na festivalu – Festa Major de Lleida, posvećeog zaštitniku grada sv. Anastaziju. Nastavnice su sudjelovale na radionici tradicionalnog plesa “Ball de Bastons”, koji se izvodi s drvenim palicama uz glazbu pjesme “Caragol treu banya”. Ovaj ples je izvode djeca koja kroz ritmične pokrete i udarce palicama oponašaju puževe, službeni simbol grada Lleide. Puževi su i dio lokalne gastronomije, a najpoznatije jelo od puževa “caragols a la llauna”.
S njima su boravili i kolege iz Španjolske i Italije te su kroz formalne i neformalne razgovore uspoređivale školske sustave. Školska godina u sve tri zemlje započinje početkom ili sredinom rujna i završava sredinom ili krajem lipnja. U Hrvatskoj i Italiji zimski i uskrsni praznici traju po tjedan do dva, dok u Španjolskoj uskrsni praznici često traju nešto dulje. Hrvatska ima veći broj obveznih predmeta, s naglaskom na jezike, matematiku i društvene znanosti, dok su u Italiji izraženiji humanistički predmeti, a u Španjolskoj tehnički i praktični sadržaji. Engleski jezik je obvezan u sve tri zemlje. Nastavnici su u Italiji slobodniji u izboru nastavnih metoda, dok su španjolski učitelji usmjereni na timski rad, digitalne alate i projektnu nastavu. U Hrvatskoj su nastavnici u velikoj mjeri usmjereni na nacionalni kurikulum, ali sve više sudjeluju u međunarodnim projektima.
U samoj školi nastavnice su sudjelovale na raznim radionicama, predavanjima te su predstavile Srednju školu Koprivnica.
Na povratku kući, iskoristile su priliku i za kratki posjet Gironi, koji je slavio 70. obljetnicu izložbe “Temps de flors”, jedne od najvećih svjetskih izložbi cvjetnih instalacija.
Nastavnice su se putovanja vratile pune dojmova od tjedna ispunjenog učenjem, suradnjom i kulturnim otkrićima – i neprocjenjiv podsjetnik koliko obrazovanje i ljepota mogu obogatiti i profesionalni i osobni život.
FOTO: Privatna arhiva