Mnogi vozači barem jednom dožive nelagodu kada se u vožnji upali lampica na instrument tabli. Neke od njih nisu razlog za paniku, ali postoje i one čije ignoriranje može završiti ozbiljnim kvarom ili čak ugroziti sigurnost putnika. Stručnjaci ističu da je najvažnije razlikovati crvene i žute simbole. Dok žuti obično upozoravaju na problem koji zahtijeva skoro servisiranje, crveni su znak za trenutno djelovanje.
Prva i najkritičnija lampica jest lampica ulja, obično prikazana u obliku uljne kantice. Ako zasvijetli u crvenoj boji, to znači da motor nema dovoljan pritisak ulja. Bez podmazivanja, dijelovi motora mogu se oštetiti za nekoliko minuta. Stručnjaci upozoravaju vozače da se u tom slučaju moraju odmah zaustaviti i ugasiti motor.
Jednako ozbiljno upozorenje je lampica temperature rashladne tekućine. Ona izgleda poput termometra uronjenog u vodu, a označava pregrijavanje motora. Nastavak vožnje može dovesti do pregorjele brtve glave motora ili pucanja hladnjaka. Najsigurnije je stati na sigurno mjesto i pustiti motor da se ohladi, bez otvaranja poklopca hladnjaka dok je još vruć.
Treći važan indikator je lampica kočnica, najčešće prikazana kao krug s uskličnikom ili natpisom „BRAKE“. Ako se upali tokom vožnje, može značiti niski nivo kočione tekućine ili kvar u sistemu. Ako se pritom primijeti slabija reakcija pedale kočnice, vožnju treba odmah prekinuti.
Ne treba zanemariti ni lampicu akumulatora, koja izgleda poput malog akumulatora s plusom i minusom. Ako se upali u crvenoj boji, znači da alternator više ne puni bateriju. Iako vozilo može još kratko raditi na preostaloj struji iz akumulatora, riskira se gašenje u vožnji i nemogućnost ponovnog paljenja.
Za razliku od njih, žute lampice poput „Check engine“ upozoravaju na problem s motorom ili emisijskim sistemima, no one uglavnom dopuštaju nastavak vožnje do najbližeg servisa. Ipak, njihovo ignoriranje dugoročno može dovesti do skupljih kvarova.
FOTO ilustracija