Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije
projekt koji bi promijenio grad dobio važnu dozvolu

Tko će prije izgraditi intermodalni terminal, Križevci ili Vujnovac?

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Projekt intermodalnog terminala u Križevcima, ako bi bio realiziran, mogao bi prigorsku metropolu učiniti prometnim čvorištem ovog dijela Hrvatske. Terminal dobiva svoj puni smisao izgradnjom nove pruge od državne granice do luke Rijeka. Isto tako, u planovima HŽ-a je i potpuna rekonstrukcija pruge od Zagreba do Vukovara.

Ideja terminala je da se na tom mjestu kamionski promet zamijeni željezničkima, i obrnuto. Naime, izgradnjom ove moderne pruge, teret bi, primjerice, od luke Rijeka do Zagreba i cijelog središnjeg dijela Hrvatske došao vlakom do terminala te bi samo kraći dio svojeg putovanja imao kamionskim prijevozom do krajnje destinacije. Tako bi bilo i obrnuto, a sva roba koja bi odlazila iz ovog dijela Hrvatske, prema luci Rijeka u jednom smjeru, pa prema Budimpešti u drugom ili prema Srbiju u trećem pravcu dolazila do terminala gdje bi se kontejnerima prebacila na vlak. Već s ovih nekoliko činjenica, jasno je da bi Križevci postali prometno čvorište, a to dakako podrazumijeva i razvoj popratnih industrija, izgradnju skladišnih prostora, mogućnosti razvitka gospodarstva i otvaranje proizvodnih pogona, upravo zbog izvrsne prometne povezanosti. Kako cestovne, jer Križevci imaju brzu cestu, tako i željezničke.

Križevci bi tada svakako postali logistički, prometni pa i poduzetnički centar županije, daleko iznad Koprivnice.

O važnosti ovog projekta za cijeli kraj, govorio je na prošlogodišnjem panelu, gdje je i javnosti predstavljen projekt, dr. sc. Tomislav Rožić iz Zavoda za transportnu logistiku Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

 – Grad Križevci bi uz grad Zagreb postao iznimno važno logističko središte na razini cijele Hrvatske, povećalo bi se zapošljavanje i razvijenost regije, povećali bi se proračunski prihodi i dohodak stanovnika, kao i dostupnost izvoznih strategija regionalnim i lokalnim gospodarstvenicima- pojasnio je tada Rožić.

No, u ovom trenutku kako doznajemo u razvitku je još jedan takav projekt i to može se reći konkurentski, tvrtke Enna Transport, članice grupacija Enna, u vlasništvu najbogatijeg Hrvata Pavla Vujnovca. Ta kompanija također je, navodno, naumila graditi takav terminal samo nekoliko desetaka kilometara  dalje,kod Zagreba. Kako nam pričaju naši sugovornici upućeni u stanje, dva terminala na ovako kratkoj relaciji nisu potrebna, a sigurno je da Europa od koje se očekuje da financira ovaj projekt, neće financirati dva pa i niti jedan ako će drugi biti u izgradnji. Upravo zbog toga bi se moglo reći da se radi o konkurentskim projektima. Budući da je riječ o vrlo moćnoj kompaniji, pitanje je koji će se od ovih projekata realizirati. Također se može čuti da je bilo i nekih vrsta pritisaka prema HŽ-u, vezano uz križevački projekt. No, upravo je jedna iznimno važna dozvola došla iz HŽ-a.

– U ovom trenutku rješavamo željeznički spoj kolodvora Križevci s prostorom budućeg intermodalnog terminala u poslovnoj zoni Gornji Čret. Hrvatske željeznice donijele su Odluku o ustupanju dijela kolosijeka koji se napušta. Gradu Križevcima, i to nakon završetka projekta izgradnje drugog kolosijeka i rekonstrukcije postojećeg Križevci – Koprivnica – državna granica. U ovom trenutku čekamo potpisivanje Sporazuma o međusobnim pravima i obvezama pri ustupanju. Osiguravanje željezničkog spoja je garancija da će zona intermodalnog terminala biti uvezena u javni željeznički sustav te nam sada predstoji faza izrade projektne dokumentacije – odgovorili su iz Grada Križevaca, gdje se nadaju da bi u sklopu ovog projekta mogli izgraditi i zapadnu obilaznicu Grada, koji bi pak ubrzao transport robe sa zapada Hrvatske do Križevaca, ali i riješiti problem s gužvom u središtu grada.

Kako je navedeno u odgovoru iz gradske uprave, odluka o ustupanja starog kolosijeka u najam velika je stvar u tehničkoj pripremi projekta, jer on garantira povezanost budućeg terminala, koji bi se nalazio pokraj postojećeg kolosijeka u poslovnoj zoni. Kako doznajemo, dozvola je došla u posljednji trenutak,jer je taj kolosijek bio predviđen za uklanjanje nakon što se izgrade nova dva.

Pitali smo i u gradsku upravu da komentiraju i moguću konkurenciju za njihov kapitalni projekt, ali do komentara nismo došli. Također, upitali smo i tvrtku Enna Transport planiraju li graditi intermodalni terminal u okolici Zagreba.

– Naša tvrtka EnnaLogic ima u svojoj strategiji kao prioritet upravo razvoj Intermodalnog transportnog sustava. Već sada je udio intermodala u našem poslovanju veći od ostalih teretnih grupa. Naš trenutni fokus je da se zajedno s APMT-jem (Maersk grupom) ubrza izgradnja kontejnerskog terminala Rijeka Gateway na tzv. Zagrebačkoj obali za kojeg se očekuje da će biti u funkciji 2025. godine. U našoj strategiji je i razvoj intermodalnog centra, koji će omogućiti teretu iz Rijeke da brže i kvalitetnije dođe do konačnih odredišta u središnjoj i istočnoj Europi. Naime i nama je u interesu da se u tim državama Hrvatska doživljava kao transportni  „hub“, a ne samo kao tranzitna zemlja. Još je prerano govoriti o točnoj lokaciji, ali smatramo da je okolica Zagreba najbolja za razvoj takvog centra i u tom ćemosmjeru u budućnosti razmišljati-  odgovorila je Dorotea Lazanin Jelenc, direktorica korporativnih komunikacija  Enna grupe.

FOTO: Podravski list

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

IVAN RADELJIĆ, NOVI TRENER SLAVEN BELUPA, O PLANOVIMA, IGRAČIMA, BUDUĆNOSTI...

Želim da Koprivnica, baš kao u moje vrijeme, opet bude neosvojiva utvrda

Sudarila se dva automobila

FOTO Prometna nesreća na Podravskoj magistrali

Podravski na mjestu događaja

UPRAVO Sudarili se Opel i Peugeot ispred bolnice

problem u prekodravlju

Miljenko: “Međaš je prekopao državno zemljište, ljudi ne mogu do svojih posjeda”

NERADNI DAN

U Koprivnici se sutra ne naplaćuje parking

rogati konj

Generalićeva slika vrijedna 220 tisuća eura stiže u Đurđevac. Nepoznato je pod kojim uvjetima i u kakvom aranžmanu


Search

Upišite pojam koji želite pretraživati