Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije
projekt koji bi promijenio grad dobio važnu dozvolu

Tko će prije izgraditi intermodalni terminal, Križevci ili Vujnovac?

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Projekt intermodalnog terminala u Križevcima, ako bi bio realiziran, mogao bi prigorsku metropolu učiniti prometnim čvorištem ovog dijela Hrvatske. Terminal dobiva svoj puni smisao izgradnjom nove pruge od državne granice do luke Rijeka. Isto tako, u planovima HŽ-a je i potpuna rekonstrukcija pruge od Zagreba do Vukovara.

Ideja terminala je da se na tom mjestu kamionski promet zamijeni željezničkima, i obrnuto. Naime, izgradnjom ove moderne pruge, teret bi, primjerice, od luke Rijeka do Zagreba i cijelog središnjeg dijela Hrvatske došao vlakom do terminala te bi samo kraći dio svojeg putovanja imao kamionskim prijevozom do krajnje destinacije. Tako bi bilo i obrnuto, a sva roba koja bi odlazila iz ovog dijela Hrvatske, prema luci Rijeka u jednom smjeru, pa prema Budimpešti u drugom ili prema Srbiju u trećem pravcu dolazila do terminala gdje bi se kontejnerima prebacila na vlak. Već s ovih nekoliko činjenica, jasno je da bi Križevci postali prometno čvorište, a to dakako podrazumijeva i razvoj popratnih industrija, izgradnju skladišnih prostora, mogućnosti razvitka gospodarstva i otvaranje proizvodnih pogona, upravo zbog izvrsne prometne povezanosti. Kako cestovne, jer Križevci imaju brzu cestu, tako i željezničke.

Križevci bi tada svakako postali logistički, prometni pa i poduzetnički centar županije, daleko iznad Koprivnice.

O važnosti ovog projekta za cijeli kraj, govorio je na prošlogodišnjem panelu, gdje je i javnosti predstavljen projekt, dr. sc. Tomislav Rožić iz Zavoda za transportnu logistiku Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.

 – Grad Križevci bi uz grad Zagreb postao iznimno važno logističko središte na razini cijele Hrvatske, povećalo bi se zapošljavanje i razvijenost regije, povećali bi se proračunski prihodi i dohodak stanovnika, kao i dostupnost izvoznih strategija regionalnim i lokalnim gospodarstvenicima- pojasnio je tada Rožić.

No, u ovom trenutku kako doznajemo u razvitku je još jedan takav projekt i to može se reći konkurentski, tvrtke Enna Transport, članice grupacija Enna, u vlasništvu najbogatijeg Hrvata Pavla Vujnovca. Ta kompanija također je, navodno, naumila graditi takav terminal samo nekoliko desetaka kilometara  dalje,kod Zagreba. Kako nam pričaju naši sugovornici upućeni u stanje, dva terminala na ovako kratkoj relaciji nisu potrebna, a sigurno je da Europa od koje se očekuje da financira ovaj projekt, neće financirati dva pa i niti jedan ako će drugi biti u izgradnji. Upravo zbog toga bi se moglo reći da se radi o konkurentskim projektima. Budući da je riječ o vrlo moćnoj kompaniji, pitanje je koji će se od ovih projekata realizirati. Također se može čuti da je bilo i nekih vrsta pritisaka prema HŽ-u, vezano uz križevački projekt. No, upravo je jedna iznimno važna dozvola došla iz HŽ-a.

– U ovom trenutku rješavamo željeznički spoj kolodvora Križevci s prostorom budućeg intermodalnog terminala u poslovnoj zoni Gornji Čret. Hrvatske željeznice donijele su Odluku o ustupanju dijela kolosijeka koji se napušta. Gradu Križevcima, i to nakon završetka projekta izgradnje drugog kolosijeka i rekonstrukcije postojećeg Križevci – Koprivnica – državna granica. U ovom trenutku čekamo potpisivanje Sporazuma o međusobnim pravima i obvezama pri ustupanju. Osiguravanje željezničkog spoja je garancija da će zona intermodalnog terminala biti uvezena u javni željeznički sustav te nam sada predstoji faza izrade projektne dokumentacije – odgovorili su iz Grada Križevaca, gdje se nadaju da bi u sklopu ovog projekta mogli izgraditi i zapadnu obilaznicu Grada, koji bi pak ubrzao transport robe sa zapada Hrvatske do Križevaca, ali i riješiti problem s gužvom u središtu grada.

Kako je navedeno u odgovoru iz gradske uprave, odluka o ustupanja starog kolosijeka u najam velika je stvar u tehničkoj pripremi projekta, jer on garantira povezanost budućeg terminala, koji bi se nalazio pokraj postojećeg kolosijeka u poslovnoj zoni. Kako doznajemo, dozvola je došla u posljednji trenutak,jer je taj kolosijek bio predviđen za uklanjanje nakon što se izgrade nova dva.

Pitali smo i u gradsku upravu da komentiraju i moguću konkurenciju za njihov kapitalni projekt, ali do komentara nismo došli. Također, upitali smo i tvrtku Enna Transport planiraju li graditi intermodalni terminal u okolici Zagreba.

– Naša tvrtka EnnaLogic ima u svojoj strategiji kao prioritet upravo razvoj Intermodalnog transportnog sustava. Već sada je udio intermodala u našem poslovanju veći od ostalih teretnih grupa. Naš trenutni fokus je da se zajedno s APMT-jem (Maersk grupom) ubrza izgradnja kontejnerskog terminala Rijeka Gateway na tzv. Zagrebačkoj obali za kojeg se očekuje da će biti u funkciji 2025. godine. U našoj strategiji je i razvoj intermodalnog centra, koji će omogućiti teretu iz Rijeke da brže i kvalitetnije dođe do konačnih odredišta u središnjoj i istočnoj Europi. Naime i nama je u interesu da se u tim državama Hrvatska doživljava kao transportni  „hub“, a ne samo kao tranzitna zemlja. Još je prerano govoriti o točnoj lokaciji, ali smatramo da je okolica Zagreba najbolja za razvoj takvog centra i u tom ćemosmjeru u budućnosti razmišljati-  odgovorila je Dorotea Lazanin Jelenc, direktorica korporativnih komunikacija  Enna grupe.

FOTO: Podravski list

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Završio turnir županijskih klubova

FOTO Euri i pehari otišli prema Drnju i Starigradu, feštat će se noćas i u Herešinu

Cesta zatvorena za sav promet

UPRAVO Teška prometna nesreća, poginula jedna osoba

Sutra premijera novog travnjaka

FOTO Pogledajte nove dresove Slavena, drugačiji su od onog na što smo navikli


Search

Upišite pojam koji želite pretraživati