Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Hrvatske ceste raspisale su natječaj za izradu idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš za izgradnju dijela Podravske brze ceste od Pitomače do Virovitice. Godinama je za Općinu Pitomača želja da se izgradi krak brze ceste kako bi se rasteretila Podravska magistrala koja prolazi kroz Kladare, Pitomaču i Stari Gradac te stanovnicima uz samu cestu svakodnevno stvara probleme zbog velikog intenziteta prometa jer dnevno tom dionicom prolazi oko 10.000 vozila. No, značenje je i mnogo šire jer je ovo dio prometnice koja bi spajala slovensku granicu s Varaždinom, a Ludbreg i Koprivnicu s istočnim dijelom Hrvatske.
Početna točka brze ceste trebala bi biti u Kladarama, Pitomača bi se zaobišla s južne strane, a nakon čvora Stari Gradac planirana dionica trebala bi proći između Rogovca i Bušetine i spojiti se na virovitičku obilaznicu. Natječaj za idejno rješenje otvoren je do 28. travnja, a tvrtka koja će biti izabrana mora u roku godinu dana obaviti traženi posao.
S obzirom na to kakva je trakavica izgradnja brze ceste do Koprivnice, za očekivati je da radovi koji bi razveselili Pitomačane neće tako brzo krenuti. Kamionski promet je taj koji Pitomačanima zagorčava život i zbog čega se već duže traži način da teretna vozila ne prometuju kroz samo središte Pitomače. Razmišljalo se i o obilaznicama kroz samu Pitomaču, no kako je Vlada 2017. godine Podravsku brzu cestu uvrstila u strategiju prostornog razvoja, ta dionica postala je glavno rješenje za prometno rasterećenje Podravske magistrale na pitomačkom području.
Činjenica da kroz Pitomaču dnevno prolazi oko 10.000 vozila odražava se na prometnu sigurnost pa nije ni čudo da se učestalo događaju i prometne nesreće. To je glavni razlog zbog kojeg i županijska vlast Virovitičko-podravske županije preko svojih saborskih zastupnika lobira da se čim prije gradi dio Podravske brze ceste od Pitomače do Virovitice.
FOTO: Nikola Wolf