Nakon tragične prometne nesreće u kojoj je poginuo njihov sumještanin, kojega je kamion udario na pješačkom prijelazu, javili su nam se mještani općine Martijanec zbog, kako kažu, iznimno loše situacije sa sigurnošću u prometu. No, u ovom problemu nisu izolirani samo mještani Martijanca, već i svi kroz čije mjesto prolazi Podravska magistrala. Naravno da je jedino pravo rješenje za ovaj problem, koji je očigledan jer na pojedinim brojačima prometa na ovom pravcu dnevno prođe desetak tisuća vozila, izgradnja prave podravske magistrale, točnije podravske brze ceste. Taj je projekt u tako ranoj fazi da se o njemu trenutačno ne isplati razgovarati. Ipak, Hrvatske ceste mogle bi dodatnim naporima u vidu postavljanja signalizacije, kamere ili drugih oznaka i prometnih rješenja pokušati poboljšati stanje sa sigurnošću u prometu. Nakon objave o tragediji koja se dogodila krajem prošle godine, u redakciju nam je pristiglo nekoliko poruka mještana koji su izjavili svoju zabrinutost. No, kako izgleda, bez previše uporišta u realnosti, barem prema viđenju HC-a.
– Unazad par mjeseci na toj istoj zebri sam skoro nastradala sa svojom djecom. Da bi se kasnije javila našoj općini i požalila se da nešto poduzmu po tom pitanju. Da se postave kamere ili ležeći policajci. Dobila sam njihov odgovor da će postaviti treptajuću banderu kao što je postavljena na samom ulazu u ulicu gdje je škola, ali od tog ništa – navela je naša čitateljica Nina. Njoj se pridružila i Mirka, koja je navela da se mnogi vozači ne pridržavaju ograničenja brzine, da joj je zbog toga dijete skoro nastradalo u prometnoj nesreći, a da je automobil bio u potpunosti uništen. Radi se o pojedinačnim slučajevima, ali i iz vlastitog iskustva izvještavanja s prometnih nesreća, možemo potvrditi da su one na podravskoj magistrali vrlo česte. Kako se radi o državnoj cesti, za upravljanje su zadužene Hrvatske ceste, no tamo kažu da statistike pokazuju kako na ovoj relaciji od Koprivnice do Varaždina nema dovoljno nesreća da bi se ta prometnica proglasila nesigurnom.
– U svezi Vašeg upita koji se odnosi na državnu cestu DC 2, na dijelu od Koprivnice do Varaždina, prije svega bismo napomenuli kako su Hrvatske ceste u cilju podizanja razine sigurnosti sudionika u prometu, osobito najugroženijih sudionika pješaka i biciklista, na predmetnom dijelu ceste u sklopu projekta „DC2 (Betterment II), dionica Vrbanovec – Koprivnica“, izvele radove na obnovi i proširenju kolnika te izgradnji pješačko-biciklističkih traka. Nadalje, izvješćujemo Vas kako se trenutno provode sljedeće aktivnosti u funkciji dodatnog povećanja sigurnosti prometa i to izgradnja pješačkog pozivnog semafora u mjestu Vrbanovcu kod tvrtke Lim-mont d.o.o., s postavom dodatne opreme tj. postavljanjem svjetlosno-prometnog znaka – radarski mjerač s pokazivačem brzine, a u cilju smirivanja prometa, odnosno utjecaja na ponašanje neodgovornih vozača da prilagode brzinu kretanja unutar granica maksimalno dopuštene.
Dodatno, projekt rekonstrukcije raskrižja državne ceste DC2 sa županijskom cestom ŽC2071 u kružno raskrižje u Gradu Ludbreg i naselju Selnik, za koji je izrađena projektna dokumentacija, ishođena je pravomoćna građevinska dozvola i riješeni su imovinsko-pravni odnosi. Navedeni radovi rekonstrukcije raskrižja pokrenut će se nakon izgradnje kanalizacijskog cjevovoda (aglomeracije, za koje se ne zna kada će početi s radovima, a kamoli završiti jer još nije osigurano financiranje projekta, op. a.) – kazali su u Hrvatskim cestama. Također, u funkciji utjecaja na ponašanje neodgovornih vozača, kažu u HC-u, da prilagode brzinu kretanja unutar granica maksimalno dopuštene, na odabranim lokacijama na tom dijelu ceste postavljena su kućišta, odnosno kamere za nadzor brzine vozila od strane Ministarstva unutarnjih poslova, u čijoj je to nadležnosti.
– U konačnici, ukazali bismo kako se radi o dijelu ceste na kojoj u proteklom razdoblju nije identificirano niti jedno opasno mjesto sukladno važećoj „Metodologiji identifikacije opasnih mjesta u cestovnoj prometnoj mreži“ – naveli su u Hrvatskim cestama.