u planu je potpuno zatvaranje za promet centra grada

Uvodi se javni prijevoz od kolodvora do groblja

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Konačno je predstavljen plan održive urbane mobilnosti, a Križevčani su u srijedu mogli saznati na koji će način biti reguliran promet u središtu grada. Gradonačelnik Mario Rajn i zamjenik mu Danijel Šaško te predstavnici tvrtki i fakulteta koji su sudjelovali u izradi plana građanima su objasnili kako, zašto i gdje će se u središtu Križevaca usporiti promet uvođenjem zona 30. Građani su dobili i više informacija oko izgradnje biciklističkih i pješačkih staza, o uvođenju javnog gradskog prijevoza, sustavu javnih bicikala i naplati parkiranja.

Zona 30

Uvođenjem zone 30 cilj je demotivirati vozače da koriste stambene ulice za prometovanje, a sigurnost pješaka planira se povećati korištenjem uzdignutih raskrižja. No, ono što je građane najviše zanimalo je na koji se način planira zatvoriti promet u centru grada, a sada su predložene dvije faze.

– U prvoj fazi promet bi se zatvorio samo za jedan smjer u centru grada, a paralelno s njime Ulica Drage Grdenića, koja bi se zatvorila za drugi smjer. Druga faza je potpuno zatvaranje centra od Baltićeve ulice, a prva faza će uskoro krenuti u implementaciju i nakon toga će se razmotriti svi parametri kako bismo vidjeli kada i na koji način će se uvoditi druga faza – otkrio je Šaško i dodao da se već ove godine planiraju i nove biciklističke staze. I to u Tomislavovoj i Markovićevoj ulici te u centru grada za čiju je izgradnju osigurano sufinanciranje iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

– Potrebno je napraviti istočnu stranu pješačke staze u Svetokriškoj, u Ulici Nikole Tesle i popraviti pješačko–biciklističku i pješačku stazu u Ulici Frane Supila koja će se nakon radova na aglomeraciji proširiti – rekao je Šaško te najavio i uvođenje javnog prijevoza.

– U prvoj fazi uveo bi se javni prijevoz na dionici željeznički kolodvor – groblje. Očekuje se da postoji potencijal od 780 dnevnih putovanja, predlažu se dva mala električna vozila do 26 putnika i jedno rezervno, 6 vozača i jedan voditelj te vozni red od 5:30 do 21:30 u razmacima od 40, odnosno 20 minuta – istaknuo je Šaško koji se osvrnuo i na prometna rješenja koja su već implementirana. Među njima je i sustav naplate parkiranja koji je uveden u ožujku prošle godine, dok je mjesec dana kasnije uveden i sustav javnih bicikala. Tada je uvedeno 50 bicikala na 11 lokacija, a u proteklih 13 mjeseci ostvareno su ukupno 7082 najma bicikla, a prosječan korisnik vozio se 1300 metara.

Križevci nisu Pariz

No, planom rješenja prometa u središtu grada nisu oduševljeni svi pa se tako priopćenjem oglasio tajnik HDS-a Tomislav Karlović. On smatra da je apsolutno nadrealno po rješavanju prometa Križevce uspoređivati s Bolognom, Rotterdamom, Bruxellesom, Hamburgom i Parizom te su protiv brojnih prijedloga.

– Protiv smo zatvaranja prometa na prometnicama kroz centar dok se ne izgradi obilaznica sjever-jug i ulupavanja novaca u duple biciklističke staze u gradu dok se ne riješe pješačke staze kroz Carevdar, Majurec, Varaždinsku, Cubinec, Bukovje, Vrbovečku, Bojnikovec te pješačkih staza u prigradskim naseljima Karane, Radnički dol, Mladine i Lipovčica zbog sigurnosti u prometu, posebno sigurnosti djece. Protivimo se trošenju gradskog novca za javne bicikle koje koristi vrlo mali broj građana, a protivimo se trošenju novaca za nepotrebne studije – stoji u priopćenju koje potpisuje Karlović.

FOTO Nikola Wolf

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Nesreća u pitomači

UPRAVO Ženu udario kamion, cesta zatvorena za sav promet

Neke usluge postaju besplatne

Ministarstvo financija objavilo dobru vijest za velik broj hrvatskih građana

PO ODAZIVU NA PREVENTIVNE ZDRAVSTVENE PREGLEDE MEĐU NAJSLABIJIM SMO ŽUPANIJAMA

Svaka druga osoba propustila poziv na besplatan pregled