Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije
država im pomogla, nama zasad ne

Varaždinci će novi asfalt postaviti na 60, a mi samo na 15 kilometara cesta

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

U Varaždinskoj županiji ove će godine novi asfalt dobiti 60 kilometara županijskih i lokalnih  cesta, barem tako tvrde u županijskoj upravi. U Koprivničko-križevačkoj županiji asfaltirat će se 3,5 kilometara županijskih cesta koje dosad nisu imale asfalt i još će se na 15 kilometara postaviti novi asfaltni sloj.

Velika ulaganja u Varaždinsku županiju najavio je prošlog tjedna ministar Oleg Butković (HDZ), koji je bio u posjetu županiji. No, osim toga, najavio je još nekoliko projekata koji bi trebali u potpunosti promijeniti prometnu povezanost županije, ali i šire. Isti ministar posprdno je odgovorio na pitanje koprivničkog gradonačelnika Mišela Jakšića (SDP) o tome kada će započeti radovi na brzoj cesti od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog. Naime, on mu je odgovorio da su počeli 27. listopada prošle godine, kada je cijela svita, na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem (HDZ) došla na mjesto gdje bi trebalo biti gradilište, no od toga dana ništa se nije promijenilo.

NA: Brza cesta Varaždin – Krapina 

U međuvremenu Varaždinci, koji su već izvrsno povezani s metropolom, razmišljaju kako spojiti brzom cestom Varaždin i Krapinu, ali i kako se povezati izravno sa Slovenijom također brzom cestom.  

– Za izgradnju brze ceste Varaždin – Ivanec – Krapina raspisan je natječaj i otvaranje ponuda bit će krajem ovoga mjeseca, 31. ožujka. Nadam se da neće biti žalbi kako bismo što prije mogli započeti s prvom fazom te brze ceste, što je investicija vrijedna više od 30 milijuna eura. Ulaganja vrijednosti oko 20 milijuna eura provode se i na autocesti A4, a riječ je o obnovi cjelokupne autoceste i kolnika koji je u dosta lošem stanju. Sve se odvija vrlo dobro i nadam se da će do početka turističke sezone biti završeni i ti radovi – istaknuo je ministar Butković, koji je dodao da se uvelike razgovara i o brzoj cesti Varaždin – Ormož, uz koju je vezana Podravska brza cesta.

 – Krajem ovoga mjeseca bit ću sa slovenskom ministricom prometa u Opatiji, pa ćemo definirati spojnu točku s hrvatske i slovenske strane kako bi se projekt izgradnje Podravske brze ceste pokrenuo što prije. Hrvatske ceste već izrađuju projektno-studijsku dokumentaciju – rekao je Butković.

Ovo je još jedan primjer da je Varaždin preuzeo apsolutni primat kao glavni grad sjevera. Iako projekt Podravske brze ceste ima itekakvo i značenje za naš kraj, a prema mnogima taj projekt mnogo je logičniji nego brza cesta do granice s Mađarskom, radovi će i tu početi u Varaždinskoj županiji daleko od Koprivnice, a kad će stići i k nama, nemoguće je prognozirati. No, vratimo se lokalnim cestama. Anđelko Stričak istaknuo je da se u Varaždinskoj županiji odvijaju ogromna ulaganja u prometnu infrastrukturu. Tako Hrvatske ceste na području Varaždinske županije završavaju, izvode ili pripremaju investicije vrijedne 70 milijuna eura ili oko 500 milijuna kuna.

MN: Jači regionalni i lokalno

No kako su od nas mnogo jači regionalno, jači su i lokalno. Naime, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture s Varaždinskom županijom i ŽUC-em dogovorilo je projekte vrijedne 14,2 milijuna eura.

– Osim tih investicija, na državnim cestama i autocesti A4 ŽUC provodi značajna ulaganja u županijske i lokalne prometnice, odnosno klizišta. Zahvaljujući sredstvima koja je odobrilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, na području županije bit će sanirano 28 klizišta. Vrijednost tih radova je 4,7 milijuna eura, a uz to dodatnih 9,5 milijuna eura ugovaramo za sanaciju kolnika. Zahvaljujući tome oko 60 kilometara županijskih i lokalnih cesta bit će presvučeno novim slojem asfaltnog tepiha. U lokalne ceste ove godine investirat ćemo oko sedam godišnjih proračuna ŽUC-a, budući da oni godišnje za te svrhe izdvajaju oko dva milijuna eura – naveo je Anđelko Stričak (HDZ), župan Varaždinske županije.

Pitali smo i ŽUC Koprivničko-križevačke županije jesu li oni ili možda  Županijska uprava uspjeli dogovoriti posebno financiranje projekata od strane Ministarstva. Jer, uz potrese ili bez njih, pojedine dionice županijskih cesta vape za obnovom, a državni novac prijeko je potreban, posebice u našoj županiji, gdje je omjer broja vozila i kilometara prometnica, prema čemu se financiraju ŽUC- evi, vrlo nepovoljan.    

– Pretpostavljam da se radi o referenci i prijavi na štete od petrinjskog potresa od 28.12.2020.godine. Na području naše županije nije bilo šteta na cestama u takvim razmjerima kako je to izgleda bilo u nekim drugim županijama, a ni pojava klizišta.  Mi smo također pripremali podatke i prijavili određene štete u smislu sufinanciranja nastalih troškova u 2021. i 2022. godini jer nismo imali cesta koje su vidljivo i direktno stradale od potresa, ali su se neka postojeća oštećenja na cestama, pretpostavljamo, proširila i u tom smislu prijavili smo određene iznose koji su znatno manji od navedenih iz susjedne županije. Prijavili smo ukupan iznos za povrat od otprilike tri milijuna eura. Važno je napomenuti da se radovi koji će biti prijavljeni u 2023. moraju izvršiti do 30.lipnja iste godine, što je teško predvidjeti i osigurati. Ministarstvo je najprije otvorilo natječaj za ovogodišnje prijave do 31.ožujka, a onda ga objavom od 10.ožujka zatvorilo s tim istim danom u dijelu radova za 2023. godinu te će možda ponovno biti otvoren, što u ovom trenutku ne znamo. Ako će biti ponovno otvoren, imamo pripremljene dionice i radove za sufinanciranje u iznosu od otprilike milijun eura – naveo je Dragutin Guzalić, ravnatelj ŽUC-a, Koprivničko-križevačke županije.

MN: Nerazmjer zbog politike? Kao što je vidljivo, radi se o nesrazmjernim brojkama na štetu Koprivničko-križevačke županije. No, također, pokušali smo doći da odgovora jesu li radovi u Varaždinskoj županiji stvarno ugovoreni zbog posljedica potresa. Kako nam je rečeno, klizišta u Varaždinskoj županiji daleko su veći problem nego u Koprivničko-križevačkoj, što možda ima veze s potresima. No, planirani radovi na asfaltiranju prometnica rezultat su lobiranja i dogovora između Ministarstva i  Varaždinske županije. Nešto što je kod nas izostalo, ne prvi put. Neki bi rekli, u Varaždinskoj županiji na vlasti je HDZ, pa se oni nepravedno favoriziraju. Možda, ali realno gledajući, i u Koprivničko-križevačkoj županiji na vlasti je HDZ.

FOTO: Varaždinska županija

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

IVAN RADELJIĆ, NOVI TRENER SLAVEN BELUPA, O PLANOVIMA, IGRAČIMA, BUDUĆNOSTI...

Želim da Koprivnica, baš kao u moje vrijeme, opet bude neosvojiva utvrda

Sudarila se dva automobila

FOTO Prometna nesreća na Podravskoj magistrali

Podravski na mjestu događaja

UPRAVO Sudarili se Opel i Peugeot ispred bolnice

problem u prekodravlju

Miljenko: “Međaš je prekopao državno zemljište, ljudi ne mogu do svojih posjeda”

NERADNI DAN

U Koprivnici se sutra ne naplaćuje parking

rogati konj

Generalićeva slika vrijedna 220 tisuća eura stiže u Đurđevac. Nepoznato je pod kojim uvjetima i u kakvom aranžmanu


Search

Upišite pojam koji želite pretraživati