Koprivnička Osnovna škola Podolice već je treću školsku godinu uključena u eksperimentalni program cjelodnevne nastave, a istim putem namjerava krenuti i Osnovna škola Antun Nemčić Gostovinski. Kako doznajemo, škola se priprema prijaviti na natječaj Ministarstva znanosti i obrazovanja, a o tome je u četvrtak raspravljao i Školski odbor. Prema neslužbenim informacijama, dio roditelja protivi se novom modelu, najviše zbog duljeg boravka djece u školi, no ravnatelj Darko Sočev rekao je da škola ne želi propustiti priliku koja školi donosi niz benefita.
– Prijavljujemo se, lovimo zadnji vlak. Za učenike to znači sat vremena u prosjeku dužeg boravka u školi, ali oni koji su najveće „žrtve“ toga rekli su da se slažu s tim i da žele samo jedan dodatni veliki odmor i da bude sve u redu. Većina roditelja na školski je odbor došla revoltirana, protiv noviteta, no kad su saslušali prednosti i nedostatke koje im je predstavila ravnateljica škole Podolice, koja je već treću godinu u tom eksperimentu, većina ih je promijenila stav – pojasnio je ravnatelj te dodao kako je nacionalni plan da sve hrvatske škole do školske godine 2027./28. prijeđu na cjelodnevnu nastavu, bez dodatnih pogodnosti poput ove koja se njima još uvijek nudi. Unatoč podijeljenim mišljenjima, prelazak na jednosmjensku nastavu školi nosi niz konkretnih prednosti za učenike, nastavnike i cijelu školsku zajednicu. Plan predviđa dogradnju škole u vrijednosti do četiri milijuna eura, opremanje učionica i kabineta s dodatnih pola milijuna eura te uređenje prostora ispred škole s učionicom na otvorenom, vrijedno oko 200 tisuća eura. Sočev je dodao da škola već ima planove za dogradnju, uređenje parka i parkirališta u sklopu školskog dvorišta, a grad je obećao podršku u uređenju prostora.
– Mogla bi se napraviti jako lijepa nadogradnja, spoj starog i novog, bez mijenjanja izgleda škole – dodao je.
Zaposlenicima škole planira se povećanje plaće između pet i dvadeset pet posto, a pritom će sva radna mjesta biti sačuvana, bez potrebe da se učenici premještaju u druge škole. Sudjelovanjem u eksperimentalnom programu škola dobiva i vrijeme za prilagodbu prije nego što jednosmjenska nastava postane obvezna u cijeloj zemlji. Dodatno, Područna škola Reka postat će zajedničko upisno područje svih koprivničkih osnovnih škola, čime bi se konačno riješilo pitanje grupiranja i tzv. navijačkog ponašanja dijela učenika.
No, prelazak na novi sustav nosi i određene izazove. Nastava će u prosjeku trajati oko sat vremena dulje, a u prvim mjesecima mogući su prostorni izazovizbog povećanog broja aktivnosti u jednoj smjeni. Prilagodba će, očekivano, biti potrebna svima i učenicima, roditeljima, učiteljima i tehničkom osoblju. Cjelodnevna nastava donosi i brojne promjene u samom sadržaju nastave. Uvode se novi predmeti poput Praktičnih vještina za učenike od prvog do četvrtog razreda te Svijet i jaza one koji ne pohađaju vjeronauk. Drugi strani jezik postaje obvezan od četvrtog razreda, a svi učenici uključeni su u program potpomognutog i obogaćenog učenja koji zamjenjuje dosadašnje dodatne i dopunske nastave. Povećava se broj sati hrvatskog jezika, matematike i tehničke kulture, dok likovna, glazbena i geografija također dobivaju više nastavnih sati. Posebna novost je i uvođenje informatike kao obveznog predmeta već od prvog razreda pod nazivom Informacijske i digitalne kompetencije. Tjelesni odgoj od prvog razreda vodit će kineziolozi, a u četvrtom razredu učenici će imati tri sata tjelesnog tjedno.
FOTO arhiva
