Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije

Zaokret u javnom prijevozu: Ludbreg i općine kupuju 10 autobusa na vodik ili struju

Grad Ludbreg u suradnji sa susjednim općinama odradio je predradnje za prijavu projekta kojim se želi revolucionirati javni prijevoz na području bivše općine Ludbreg. Nešto slično kao što je nedavno realizirala i Koprivničko-križevačka županija. Naravno, opsegom je ludbreški projekt mnogo manji, ali u samoj tehnologiji provođenja mnogo ambiciozniji. Naime, u Ludbregu bi se koristili autobusi na vodik, ali i oni na struju, njih deset. Također, s HŽ-om bi sklopili dogovor kojim bi se podrazumijevalo da jedna karta na području ludbreške regije vrijedi i za autobuse kao i željeznički prijevoz.   

Ova je tema objavljena u ponedjeljak u tiskanom izdanju Podravskog lista…

U planu je nabavka i novih autobusa, kao i izgradnja novih željezničkih postaja da se dodatno aktiviraju dvije skupine stanovnika koji zbog nepostojanja sustava javnog prijevoza pate od manjka mobilnosti.

– Projekt je to o kojem već dugo pričamo i sad su gotove sve predradnje za prijavu projekta na neki od natječaja. Kad smo probali razgovarati sa susjednim općinama koji bi nam bio najvažniji zajednički projekt, došli smo do zaključka da bi to bio projekt javnog prijevoza. Poklopilo se to taman sa željom Grada Ludbrega da pokuša napraviti mali prijevozni sustav. Tako smo se odlučili zajedno sa susjednim općinama baviti ovim problemom, našli smo projektante, izradili sve one studije koje sustav zahtijeva od nas, napravili smo istovremeno i plan linija koje bi mogle povezati cijelu bivšu općinu Ludbreg, izračunali vozne redove, predvidjeli sve situacije i sve to integrirali sa željezničkim prijevozom – kaže gradonačelnik Dubravko Bilić i dodaje kako su se u međuvremenu promijenile brojne stvari u pogledu zelene energije pa se, uzimajući u obzir kalkulaciju klasičnih autobusa, krenulo prema električnim odnosno autobusima na vodik, a upravo će jedan električni autobus biti predstavljen mještanima na kraju ove godine kao pokazni primjer što se ovim projektom želi učiniti. 

Ukratko, sve bi linije prolazile kroz željeznički kolodvor, odnosno centar grada, pokraj Doma zdravlja i povezale sva naselja međusobno, i to od ranog jutra pa sve do ponoći. Plan je da sva naselja na području grada Ludbrega, kao i općina Martijanec, Sveti Đurđ, Mali Bukovec i Veliki Bukove imaju autobusnu liniju s čak 17 prolazaka dnevno. Plastično, pokazano na primjeru, svaki bi dan kroz Novo Selo Podravsko autobus prošao čak 17 puta, ali i kroz sva druga naselja na području bivše općine Ludbreg.

– Kad smo došli do kalkulacije za električne autobuse, cijena cjelokupnog postavljanja sustava je tridesetak milijuna kuna, a ako bi se išlo na klasične dizelske autobuse, cijena bi bila čak triput manja, međutim, to je priča koja pripada prošlosti i koju više nitko ne sufinancira. Naša država ne promišlja na kvalitetan način javni prijevoz, svjedoci smo da je u posljednjih dvadesetak godina javni prijevoz potpuno uništen, pogotovo na sjeveru zemlje. Danas nažalost ne možete doći iz Malog Bukovca do Ludbrega, možda jednom dnevno, a i to zahvaljujući prijevozu nužnom za školu – naveo je ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić.

 Dvije skupine populacije na selu potpuno su zarobljene, u smislu mobilnosti, a to su djeca, posebice što se tiče izvanastavnih aktivnosti, i umirovljenci, oni koji nemaju vozačku dozvolu. U Gradu su izračunali da bi ovaj prijevoz dnevno koristilo najmanje 500 ljudi, ali ako se uzme u obzir i industrija te mogućnost da mnogo ljudi na posao putuje autobusom, govori se i o 2000 ljudi, što bi ovaj projekt itekako činilo rentabilnim.  

Dubravko Bilić

– Mi smo kao jedan mali grad odlučili uložiti dosta novca u sve te projekte, međutim, država nas ne prepoznaje. Država je prepoznala 11 gradova u Hrvatskoj koje izdašno financira obnavljanjem javnog prijevoza, prijevoznog parka, kupovanjem autobusa u stopostotnim iznosima. Među tim gradovima nije Ludbreg, kao da se ovdje ili u Prelogu, Đurđevcu, Koprivnici, Čakovcu ljudi ne voze. Tu ponovno dolazimo do situacije da se nas na sjeveru potpuno zaobilazi. Istovremeno, to je prostor koji stvara najveće društvene dobiti, a natrag dobiva najmanje jer se naše potrebe ne prepoznaju. Investira se u krajeve koji puno manje novca vraćaju u proračun. Pripremamo se sada za jedan natječaj koji će uskoro biti otvoren. Nadamo se da ćemo biti prepoznati, da nećemo naići na neke zapreke koje su nerazumljive današnjem čovjeku i da ćemo uspjeti progurati ovaj projekt – kaže gradonačelnik Bilić.

Facebook
Twitter
Email

Upišite pojam koji želite pretraživati

Na našoj stranici koristimo kolačiće (cookies) kako bismo Vam mogli pružati usluge, koje bez upotrebe kolačića ne bismo bili u mogućnosti pružati. Nastavkom korištenja stranice suglasni ste s korištenjem kolačića. PRAVILA PRIVATNOSTI