Žuta lampica koja se pali na instrument tabli mnogih dizelskih automobila često izaziva nelagodu kod vozača, a najčešći razlog njenog svjetljenja je upozorenje da je razina AdBluea niska. AdBlue je posebna otopina koja se sastoji od otprilike jedne trećine uree i dvije trećine demineralizirane vode. Njegova uloga je ključna jer se ubrizgava u ispušni sustav vozila kako bi se neutralizirale štetne emisije dušikovih oksida. Bez njega, moderni dizelski automobili ne bi mogli zadovoljiti stroge Euro 6 norme o emisijama, piše HAK revija.
Potrošnja AdBluea u prosjeku iznosi između tri i pet posto u odnosu na količinu dizelskog goriva koju vozilo potroši. To znači da će vozač ovisno o stilu vožnje i kapacitetu spremnika morati nadopuniti otopinu nakon nekoliko tisuća kilometara. Lampica se često pali nakon otprilike pet tisuća prijeđenih kilometara, no u praksi taj broj može biti i manji ili veći. Neka vozila imaju veće spremnike pa zahtijevaju rjeđe nadopunjavanje, dok manja ili ekološki stroža vozila traže češću pažnju.
Važno je znati da ignoriranje lampice nije bezazleno. U mnogim automobilima sustav je postavljen tako da vozilo neće dopustiti paljenje motora kada se AdBlue potpuno potroši. U drugim slučajevima, automobil može preći u takozvani sigurnosni način rada, kada motor gubi snagu i performanse kako bi se zaštitio ispušni sustav. To znači da jednostavno dolijevanje tekućine može spriječiti ozbiljne probleme, dodatne troškove i neugodne situacije na cesti.
AdBlue nije samo tehnička obaveza nego i važan doprinos zaštiti okoliša. Njegovim korištenjem značajno se smanjuje količina dušikovih oksida u zraku, plinova koji su glavni uzročnici smoga i problema s disanjem u urbanim sredinama. Iako mnogi vozači na početku gledaju na AdBlue kao na nepotreban trošak, njegova uloga u smanjenju štetnih emisija čini ga ključnim dijelom modernih dizelskih motora. Trošak nadopunjavanja relativno je malen u odnosu na ukupne troškove vožnje, dok su koristi za zdravlje i okoliš višestruke.
Za vozače je korisno znati da se AdBlue može nadopuniti samostalno, a dostupan je na većini benzinskih postaja i u trgovinama autoopremom. Spremnik se obično nalazi pored spremnika goriva ili u prtljažniku, a dolijevanje je jednostavno i ne zahtijeva posebne alate. Pravovremeno reagiranje na lampicu osigurava da vozilo nastavi raditi bez problema i da se izbjegnu nepotrebni kvarovi.
FOTO ilustracija