Ukupni prihodi farmaceutskog sektora dosegli su 130,4 milijuna eura

Belupo povećao dobit gotovo za trećinu, rusko tržište i dalje stabilno, ali pod povećalom

Belupo, odnosno farmaceutski segment unutar Grupe Podravka, ostvario je u prvih devet mjeseci ove godine impresivan rast prihoda i profitabilnosti. Ukupni prihodi farmaceutskog sektora dosegli su 130,4 milijuna eura, što predstavlja porast od 10,3 posto u odnosu na prethodnu godinu. Rast je posebno izražen na ključnim tržištima poput Hrvatske i Slovenije, gdje su prihodi u segmentu farmaceutike iznosili 51,8 milijuna eura, te na tržištu jugoistočne Europe, uključujući BiH, gdje su prihodi dosegnuli 38,6 milijuna eura. 

Uprava Belupa istaknula je i doprinos ruskog tržišta, gdje su prihodi dosegli 29,3 milijuna eura, bilježeći rast od 3,8 posto u odnosu na prethodnu godinu. Iako je rusko tržište iznimno bitno po prihodima farmaceutskog sektora, Uprava kontinuirano prati političke rizike vezane za rusko-ukrajinski sukob, s ciljem očuvanja stabilnosti poslovanja Grupe. 

„Tržište Rusije značajno je za segment farmaceutike u smislu ukupnih prihoda i profitabilnosti, iako Uprava kontinuirano procjenjuje sve rizike povezane s rusko-ukrajinskim sukobom i vjerujemo da trenutačni izazovi ne ugrožavaju stabilnost poslovanja Grupe Podravka,“ izjavili su iz uprave Belupa.

Kada se sve zbroji, segment farmaceutike u prvih devet mjeseci 2024. ostvario je rast bruto dobiti za 9,6 milijuna eura (+16,7 posto), uz rast bruto marže s 48,8 posto na 51,7 posto. Operativna dobit prije amortizacije (EBITDA) porasla je za 7,2 milijuna eura (+24,3 posto), ponajviše zbog rasta prihoda od prodaje i povećane bruto dobiti. Neto dobit nakon manjinskih interesa također je porasla, iznosivši 7,2 milijuna eura (+40,2 posto), dok je normalizirana neto dobit viša za 5,6 milijuna eura (+31,3 posto). Ovaj rast djelomično je i rezultat završnog obračuna poreznih poticaja za proširenje tvornice Belupa iz 2015. godine, u vrijednosti od 1,6 milijuna eura.

Kada su u pitanju novi proizvodi, kao dio strateškog odgovora na potrebe tržišta i potražnje za proizvodima za održavanje zdravog načina života, Belupo je lansirao B.Fit program. Riječ je o sveobuhvatnom programu koji nudi nutritivno izbalansirane proizvode kao zamjenske obroke, kao i podršku kroz personalizirane savjete nutricionista i liječnika. Program je klinički testiran u suradnji s Dječjom bolnicom Srebrnjak, što korisnicima osigurava znanstveno utemeljen i dugoročno održiv način kontrole tjelesne mase. (mš)

FOTO arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

GLAZBENA VEČER U PITOMAČI

Ispunjena dvorana slušala najpoznatije sevdahe, šansone i kancone

zamijenit će dotrajalu

Groblja dobivaju nove ograde

STEKLI BROJNA ZNANJA

Tečaj Junior spasilac okupio 15 osmaša