Podravski favicon - Podravina i Prigorje - Koprivnica - Križevci - Đurđevac - Ludbreg - Aktualne vijesti - Zanimljivosti - Fotogalerije
nova previranja na jednoj od najzagađenijih lokacija u hrvatskoj

Doznajemo: Policija istražuje što se događalo na bivšoj praonici željezničkih vagona

Kako neslužbeno doznajemo, policija istražuje aktivnosti na području nekadašnje praonica vagona, zvane Dezinfekcija, nedaleko jezera Šoderica, na području mjesta Botovo. Podravski list je još u kolovozu prošle godine donio svjedočanstvo bivšeg zaposlenika ove praonica koji je detaljno obrazložio do kada su se i s čim prali vagoni. On je opovrgnuo navode iz HŽ-a da je praonica zatvorena 2002. godine.

– Kao prvo, praonica vagona nije zatvorena 2002., već 2007. godine. Ovdje se radi o laži ili neznanju, možda zato što su oni koji vam odgovaraju na ta pitanja u to vrijeme još bili u osnovnoškolskim klupama ili su se vagoni tamo pet godina prali „na crno“. Drugih opcija nema – rekao je bivši zaposlenik praonice koji je jedno vrijeme radio i na rukovodećim poslovima.

Područje Dezinfekcije jedno je od najzagađenijih područja u Hrvatskoj, a tamo su se prali vagoni i cisterne iz cijele Jugoslavije, dakle kompozicije iz nekadašnjih Jugoslavenskih željeznica. U svakoj je cisterni ili vagonu, nakon što je teret koji se njime prevozio ispražnjen, ostalo po nekoliko stotina litara tekućina ili materijala koji se prevozio i sve je to završilo na ovoj lokaciji. Prevozio se benzin, benzen, dizel, kerozin, stiren, cement, vapno, umjetna gnojiva, razni herbicidi, fungicidi, pesticidi, melasa… Također se prevozilo pirolitičko ulje. Prali su se i vagoni koji su koristili totalni herbicid, a vjerojatno i pesticid u koji su se umakali šliperi za prugu kako bi se spriječilo da na njima nastane bilo kakav oblik života. Također, tu se prao i kemijski vlak, a radi se o kompoziciji koja je prskala tlo pokraj pruge i na nasipu kako bi se spriječio rast korova i raslinja. Isto tako, kada je Dezinfekcija zatvorena, odmah se pokrenula priča oko njezine sanacije.

Kako smo spomenuli, prema podacima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, bivša praonica teretnih vagona u Botovu jedna je od osam najzagađenijih lokacija u državi i predstavlja „crnu točku“, odnosno lokaciju u okolišu visoko opterećenu otpadom koju bi prema Planu gospodarenja otpadom RH trebalo sanirati do 2028. godine. Tada je počelo i prebacivanje loptica između HŽ infrastrukture i HŽ Carga oko toga koja je tvrtka odgovorna za sanaciju ove lokacije. Naime, praonica je poslovala prije nastanka holdinga, u vrijeme kada su Hrvatske željeznice bile jedinstvena tvrtka. Diobom te državne kompanije u zasebne tvrtke nitko nije htio prihvatiti nadležnost nad Dezinfekcijom jer bi time prihvatio i dužnost sanacije, koja se mjeri u desecima milijuna eura. Ta trakavica nije otpetljana, a iz HŽ Carga odgovornost prebacuju na HŽ Infrastrukturu kao vlasnika zemljišta, dok iz HŽ Infrastrukture odgovaraju da sanaciju mora provesti onečišćivač, odnosno Cargo. Što točno policija istražuje, nije poznato, ali kako smo doznali, istražitelji su obavili obavijesne razgovore s bivšim zaposlenicama Dezinfekcija o načinu rada, vremenskom periodu kad su se ti poslovi obavljali i slično.

FOTO Arhiva

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Nedaleko od njegove rodne kuće

FOTO Trafostanica na Peskima dobila mural generala Markača

ĐURĐEVAČKI LIMITATOR

Kaj nam je Laci opet z Domovinskem v rit stisnul?

županijski nogomet

FOTO/VIDEO Torčanci pokorili Herešin i vratili se na tron, oslabljeni Drnjančani pali u močilskoj Areni

podravski na mjestu događaja

UPRAVO Vozač automobilom sletio s ceste, prevezen je u bolnicu

FESTIVAL TRADICIJSKIH KOLAČA

FOTO Završena još jedna uspješna Virovska prkačijada

Pred kućom ga udario auto, a koljena je dokrajčio padom s konja

Ivan (64) u jednoj ruci ima štaku, a u drugoj motiku: “Danas je neobrađeno toliko zemlje da me duša boli”


Search

Upišite pojam koji želite pretraživati