Posebno zabrinjava komentar Žarka Tušeka, državnog tajnika u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, vezan uz eventualnu izgradnju intermodalnog terminala u Križevcima, koji je sastavni dio Sporazuma Sjever. Naime, Tušek je u intervjuu za varaždinske portale najavio izgradnju nekoliko intermodalnih terminala u Hrvatskoj, a što se tiče sjevera zemlje, spomenuo je terminale u Varaždinu i Zagrebu. Osim toga, takvi projekti planiraju se i u Splitu te Rijeci. Međutim, u svom izlaganju niti jednom riječju nije spomenuo terminal u Križevcima. Kao što smo već pisali, projekt intermodalnog terminala u Križevcima, ako bi bio realiziran, mogao bi prigorsku metropolu učiniti prometnim čvorištem ovog dijela Hrvatske.
Terminal bi dobio svoj puni smisao izgradnjom nove pruge od državne granice do luke Rijeka, a u planovima HŽ-a je i potpuna rekonstrukcija pruge od Zagreba do Vinkovaca, odnosno Vukovara. Ideja terminala je da se na tom mjestu kamionski promet zamijeni željezničkim i obrnuto. Naime, izgradnjom ove moderne pruge teret bi, primjerice, od luke Rijeka do Zagreba i cijelog središnjeg dijela Hrvatske stizao vlakom do terminala te bi se samo kraći dio puta prevozio kamionima do krajnje destinacije. Isto tako, sva roba iz ovog dijela Hrvatske koja bi odlazila prema luci Rijeka, Budimpešti ili Srbiji dolazila bi do terminala, gdje bi se kontejneri prebacivali na vlak. Već iz ovih nekoliko činjenica jasno je da bi Križevci postali prometno čvorište, što bi podrazumijevalo i razvoj popratnih industrija, izgradnju skladišnih prostora, mogućnosti gospodarskog rasta te otvaranje novih proizvodnih pogona – upravo zbog izvrsne prometne povezanosti. Križevci već sada imaju brzu cestu, a s ovim projektom dodatno bi ojačali svoju stratešku važnost i postali logistički, prometni i poduzetnički centar županije, daleko ispred Koprivnice.
Međutim, spominjanjem terminala u Varaždinu i Zagrebu, gdje je za takvo ulaganje spremna i tvrtka ENNA Transport Pavla Vujnovca, te održavanjem sastanaka varaždinskih gospodarstvenika koji su jasno izrazili želju za sudjelovanjem u takvom projektu, čini se da je križevački terminal pomaknut u drugi plan. To je prava šteta jer bi intermodalni terminal, uz brzu cestu do Koprivnice, bio jedini projekt koji bi mogao značajnije utjecati na gospodarski razvoj županije. Poslali smo upit Ministarstvu o planovima vezanim uz ovaj projekt, ali , unatoč desetodnevnom čekanju, odgovor nije stigao – što je samo po sebi odgovor. Upit smo poslali ponovno nakon čeg eje stigao općeniti odgovor.
– Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture sustavno podržava razvoj intermodalnih terminala kao ključnog elementa unaprjeđenja prometne infrastrukture u Republici Hrvatskoj. Državni tajnik Žarko Tušek istaknuo je kako se, u sklopu prometnog čvorišta sjeverozapadne Hrvatske što uključuje i urbani čvor grada Varaždina, planira izgradnja najmanje jednog intermodalnog terminala. Potreba za takvim infrastrukturnim objektima dodatno raste s napretkom projekata modernizacije željezničke mreže, poput projekta Križevci – Koprivnica – državna granica. Samim time, Ministarstvo također prepoznaje i podržava postojeće inicijative na lokalnoj i privatnoj razini, uključujući planove za terminal u Križevcima, kao dio Sporazuma Sjever- naveli su iz Ministarstva.
Podsjetimo, u Sporazumu Sjever, dokumentu koji definira prioritetne projekte za ovo područje, iz Koprivničko-križevačke županije, osim spomenutog terminala, nalaze se još izgradnja brze ceste do Koprivnice, o kojoj je suvišno trošiti riječi, izgradnja Srednje škole u Koprivnici, čiji je status nepoznat, obnova dvorca Inkey, jedini projekt koji je u provedbi, izgradnja termi u Kloštru, gdje postoji građevinska dozvola, ali ne i okvir za financiranje te izgradnja palijativnog centra u koprivničkoj Općoj bolnici. Taj je projekt u visokoj fazi dovršenosti, ali se još čeka odobrenje financiranja.
– Nije moguće financiranje ovog projekta iz EU fondova. Stoga smo imali intenzivne razgovore s ministrom regionalnog razvoja, gospodinom Erlićem, ali i sada s ministricom zdravstva, docenticom Hrstić. Upravo me ona uvjerava da će poduzeti sve kako bi se taj projekt ove godine uvrstio u trogodišnje financiranje. Optimist sam u vezi ovog projekta – izjavio je Mato Devčić, ravnatelj koprivničke Opće bolnice.
FOTO ilustracija