Provjerili smo u kojem je stadiju strateška podravska brza cesta

Evo gdje bi trebala početi, a gdje završiti koprivnička obilaznica!

Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista

Nastavno na vijest o tome da su Hrvatske ceste raspisale natječaj za izradu idejnog rješenja i studije utjecaja na okoliš za izgradnju dijela Podravske brze ceste od Pitomače do Virovitice, provjerili smo u kojem su stadiju druge dionice ove iznimno važne ceste koja bi povezala krajnji zapad države (slovenska granica), s krajnjim istokom, i što je izrazita važno, cesta bi prolazila i našim podravskim krajem, što bi moglo značiti kraj prometne izolacije podravske metropole, što više nego izvjesno koči razvitak ovog kraja.

Kako kažu u Hrvatskim cestama, ovaj je pravac strateška odrednica.

– U skladu sa Strategijom prostornog razvoja Republike Hrvatske, a s ciljem poboljšanja povezanosti i kvalitetnijeg odvijanja prometa, Hrvatske ceste  provode aktivnosti na izradi studijsko-projektne dokumentacije za Podravsku brzu cestu na pravcu Ormož (gr. R. Slovenije) – Varaždin – Koprivnica – Virovitica – Osijek – Vukovar – Ilok. Kako je riječ o zahvatu dugom približno 340 kilometara, realizacija se odvija u fazama uzimajući u obzir prometnu potražnju, gospodarske i okolišne aspekte kao i tehničke uvjete – navode u Hrvatskim cestama.

Dobra je stvar što je ovaj pravac upisan u Strategiju razvoja, i što za razliku od brze ceste od Križevaca do Koprivnice ima strateški pravac i mnogo logičniju svrhu, pa možda i koprivnički kraj profitira kao kolateralni korisnik, baš kao i kod nove pruge.

Do sada je na realizaciji podravskog prometnog pravca na području Varaždinske županije izgrađena jugozapadna obilaznica Varaždina, i to jedan kolnik.

Na području Koprivničko-križevačke županije izrađeno je idejno rješenje i studija o utjecaju na okoliš obilaznice Koprivnice koja je dio planirane Podravske brze ceste u duljini od približno 24 km. U tijeku je postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš. U Planu nabave Hrvatskih cesta za 2023. godinu (IV. kvartal) planirana je provedba natječaja za ugovaranje idejnih projekata s ishođenjem lokacijske dozvole.

Što se tiče same obilaznice grada Koprivnice, što je nama trenutačno najzanimljivije, obilaznica bi, najvjerojatnije sa zapadne strane, započela od čvora Rasinja, pa prolazila na sjeveroistok između naselja Botinovec i Grbaševac. U nastavku trasa prolazi južno od naselja Pustakovec te se spaja na državnu cestu preko čvora Koprivnički Ivanec. Tad trasa nastavlja jugoistočno i prolazi preko pruge i nastavno do Peteranca, a tamo se spaja na državnu cestu D41 i kasnije na državnu cestu D2 te na planirani čvor Koprivnica jug, kod Koprivničkih Bregi.

 U Virovitičko-podravskoj županiji, kako smo spomenuli, u tijeku je postupak javne nabave za izradu idejnog rješenja i studije o utjecaju na okoliš s ishođenjem Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš za dionicu Pitomača – Virovitica. Dionica Virovitica – Suhopolje je izgrađena (jedan kolnik), a za dionicu Suhopolje – Slatina ishođena je lokacijska dozvola te je u tijeku izrada glavnih projekata.

– Na području Osječko-baranjske županije ugovorena je novelacija idejnog rješenja i studija o utjecaju na okoliš s ishođenjem Rješenja o prihvatljivosti zahvata za okoliš, izrada svih vrsta idejnih projekata, provedba geodetskih i geotehničkih istražnih radova s ishođenjem lokacijske dozvole za izgradnju dionice Našice – Čepin. U tijeku je novelacija idejnog rješenja – naveli su u Hrvatskim cestama.

Na istoku zemlje, u Vukovarsko-srijemskoj županiji, projekt je u nešto naprednijoj fazi. Za dionicu Nuštar – Vukovar izrađena je kompletna studijsko – projektna dokumentacija te ishođena građevinska dozvola. U Planu nabave Hrvatskih cesta za 2023. godinu (III. kvartal) planirana je provedba natječaja za ugovaranje izgradnje dionice Nuštar – Vukovar.

– Za planiranu obilaznicu Vukovara u tijeku je novelacija projektne dokumentacije, a u Planu nabave Hrvatskih cesta d.o.o. za 2023. godinu (IV. kvartal) planirana je provedba natječaja za ugovaranje izgradnje obilaznice grada Vukovara, poddionica od čvora Bršadin Sjever (križanje sa D55) do čvorišta Lužac – objasnili su u  Hrvatskim cestama. Shodno tome, do prvih bagera na području naše županije još je sigurno nekoliko godina, ali barem smo u ovom slučaju na strateškom pravcu za koji se sada čini da će ići u realizaciju.

FOTO: PL/ilustracija

Halo, Podravski!

Imate priču, vijest, fotku ili video?
Nešto vas muči ili želite nešto/nekoga pohvaliti?
Javite nam se!

Očevid u tijeku

UPRAVO Uhvatili provalnika na djelu i zadržali do dolaska policije

pravi primjer izumiranja ruralnih sredina

VIDEO Nekad su imali 200 stanovnika, a danas ih je samo devet. Slavica: “Odavde me mogu jedino na groblje otpeljati”

MODERNIZIRANA CESTA

Mještani po prvi puta dobili asfalt