Od početka krize, sve manje ljudi kupuje impulzivno te se sve više odlaze u plansku kupovinu. Zbog poskupljenja raznih proizvoda na tržištu, velikom broju Hrvata su neke namirnice postale prava povlastica i luksuz kao što su slatkiši, nakit, odjeća.. Kada su u pitanju police uz same blagajne u trgovinama, tek 40% ljudi impulzivno kupuje stvari s istih. Najčešće su to žvakaće gume, bomboni i čokoladice.
Veliki broj Hrvata je smanjio broj izlazaka i druženja, točnije njih 45%, a sve manje ih kupuje i poklanja odnosno njih 44.3% je promijenilo naviku. Također, sve se manje kupuje alkohol zbog sve većih cijena pa tako postotak onih koji su smanjili potrošnju na alkohol iznosi 44%, a više je njih koji nisu mijenjali svoje navike u kupovini alkohola, odnosno njih 46.1%.
Neke kupovne navike su ostale iste. Iako manje posežu za policama uz blagajne u prodavaonicama i manje kupuju luksuznu robu, Hrvati jednako kao i prije plaćaju osiguranje što je iskazalo 82.2% ispitanih. Nakon osiguranja tu su i namjernice za osobnu higijenu, kozmetiku, ali i elektronički uređaji kao što su mobiteli, laptopi, tableti i kućanski aparati.
59% Hrvata ne štedi na kupovini hrane, njih 58% na namještaj, a ne štedi se baš ni na tiskovinama kao što su knjige, časopisi i novine. Skoro 49% pušača navelo je kako nisu štedjeli na cigaretama i duhanskim proizvodima, piše Index.hr
FOTO: ilustracija