Ovaj tekst je objavljen u tiskanom izdanju Podravskog lista
Nadvožnjak Križevci nedavno izgrađen u sklopu projekta izgradnje drugog kolosijeka pruge na relaciji Botovo – Križevci ne vodi nikamo, niti će u dogledno vrijeme imati funkciju. Vrijedni infrastrukturni cestovni objekt izgrađen u sklopu jednog od najvećih infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj vodi do jedne kuće i izdvojenog električnog pogona. Osim ako se ne radi o nezamislivoj razini visokog standarda, može se slobodno reći da netko nije dovoljno razmislio kako i kamo usmjeriti nadvožnjak.
Naime, on prolazi nad trasom nove pruge koja je u izgradnji, te tako ulicu Ljudevita Modeca vodi preko dvaju novih kolosijeka, ali završava prije postojećeg kolosijeka koji također presijeca ulicu Ljudevita Modeca. Nadvožnjak završava u polju, a priručnom je cestom spojen natrag na ulicu Ljudevita Modeca. Tako je moguće doći do nastavka ulice te do mjesta gdje se nalazi pješačko-biciklistički prijelaz, koji vodi prema prigradskom naselju Đurđic, što je mnogo kraći put za mještane do centra grad no što je zaobilaznica kojom se moraju služiti vozači automobila i drugih vozila.
No, sada je put za pješake i bicikliste dodatno otežan, budući da moraju proći preko gradilišta nove pruge. To je samo privremeno – kad se kolosijeci izgrade, prolaz neće biti moguć. Pitali smo HŽ koji je krajnji plan HŽ s ovom prometnicom, a tamo su nam odgovorili da su njome spojili dva dijela ulice Ljudevita Modeca.
– Konačno rješenje prometnice preko nadvožnjaka takvo je da će se Ulica Ljudevita Modeca u cijelosti prometno povezati. Naime, do sada je ulica povezivala Koprivničku cestu i Ulicu Donji Cubinec, a presijecala ju je pruga. Nakon što u promet bude pušten novi kolosijek, Ulica Ljudevita Modeca više neće biti prekinuta – naveli su iz HŽ-a.
To nije istina iz sljedećeg razloga: postojeći će kolosijek ovdje ostati zbog potreba planiranog intermodalnog terminala u poslovnoj zoni Gornji Čret, dakle za pješake i bicikliste stvar će se još i pogoršati. Sada će se morati popeti na nadvožnjak, proći dodatnih dvjestotinjak metra i kao i dosad proći prugu na postojećem prijelazu, a vozila i dalje neće moći do Đurđica.
Činjenici da na vidiku nema rješenja kojim bi se ovaj nadvožnjak učinio funkcionalnim ide u prilog odgovor i Grada Križevca.
– U ovom trenutku još ne možemo govoriti o radovima na nastavku prometnice u Ulici Ljudevita Modeca s obzirom na to da sada, nakon projekta HŽ-a kojim je izgrađen nadvožnjak, slijedi projekt HC-a kojim će se upravo na dijelu poslije nadvožnjaka izgraditi brza cesta prema Kloštru Vojakovačkom. Kad svi ti projekti završe, vidjet ćemo koje su mogućnosti izgradnje nastavka prometnice – naveli su iz Grada Križevca.
FOTO Nikola Wolf
![](https://podravski.hr/wp-content/uploads/2023/11/AEM-1.jpg)