U Galeriji Koprivnica večeras je otvorena izložba koja predstavlja vrijedan dio obiteljske fotografske ostavštine Bolte Ranilovića, jednog od značajnijih podravskih fotografa. Riječ je o odabranim originalnim fotografijama nastalim između šezdesetih i devedesetih godina prošlog stoljeća, s posebnim naglaskom na antologijske cikluse te radove koji na poleđini nose tragove vlastitog fotografskog života – oznake natječaja, festivala i dodijeljenih nagrada.
Izložba je rezultat istraživačkog rada koji je uključivao organizaciju negativa i fotografija, kao i zaštitu ove vrijedne obiteljske zbirke. No, ono što je bilo zamišljeno kao arhivsko pospremanje, preraslo je u izložbu upravo zahvaljujući samim fotografijama koje su se, kako navode iz Galerije, “nametnule same”.
Posebnu čar donose poleđine fotografija, koje otkrivaju svu posvećenost Ranilovića – od bilješki do pečata natječaja – te nas podsjećaju na intimni svijet tamne komore u njegovoj obiteljskoj kući, koja i danas stoji netaknuta, spremna za novu priču.
Ova izložba ne donosi samo estetski užitak, već i duboko poštovanje prema procesu, majstoru i vremenu u kojem je fotografija bila više od slike – bila je događaj.
Autorica i kustosica izložbe Draženka Jalšić Ernečić je, u procesu obrade fotografske ostavštine, naglasak stavila na osobni emotivni dodir fotografa kao važan aspekt fotografskog procesa. Bolto Ranilović (1939.-2008.) rođen je u Novigradu Podravskom i školovan na Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu, primjer je vizualnog umjetnika dvostrukog izričaja. Arhitektura i fotografija kao izričaji višeg oblika gledanja, u svojoj su se sinergiji međusobno nadopunjavali, a Bolto Ranilović je, vrlo često i nesvjesno, preciznim okom fotografa bilježio promjene u kulturnom krajoliku Podravine i Hrvatske, na koje je kao arhitekt u Podravkinom arhitektonskom birou, vrlo često i sam izvršio nemali utjecaj.
Izložba ostaje otvorena do 12. srpnja.



















































FOTO Nikola Wolf