Kako stoji na službenim stranicama HŽPP-a, putnici povrat novca mogu zatražiti za potpuno neuporabljene prijevozne karte, kod dvosmjernih putovanja za neiskorišteno putovanje u odlasku ili povratku. Zatim za za djelomično neuporabljene prijevozne karte ako putnik odustane od daljnjeg putovanja, za uporabu vlaka nižega ranga, za uporabu 2. razreda umjesto 1. razreda, za uporabu kraćega prijevoznog puta, te u određenim slučajevima za mjesečne karte.
Povrat, zamjena i prekid putovanja za karte kupljene putem internetske stranice/aplikacije za pametni telefon moguć je sukladno Korisničkoj uputi gdje možete pročitate sve detalje.
Također, na dionicama pruga na kojima je zbog izvođenja radova uveden zamjenski autobusni prijevoz, putnici kupuju prijevozne karte za 2. razred putničkog vlaka bez naplate rezervacije sjedala/ležaja/postelje. U slučaju da prijevozna karta nije ispostavljena sukladno navedenom, putnik ima pravo na povrat više plaćenih sredstava.
Osim toga, sukladno Uredbi Europskog parlamenta i Vijeća iz 2021. godine, o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu, putnici mogu tražiti odštetu ako je njihov vlak kasnio, ali samo za karte čiji je iznos veći od četiri eura. Za kašnjenje od 60 do 119 minuta naknada se isplaćuje u visini od 25 posto cijene karte, a ako je vlak kasnio više od toga, isplatit će se 50 posto iznosa karte.
FOTO ilustracija